Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40NYA gravidtråden:
www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
TurkiskPeppar - STORT grattis!
turkisk peppar: Oj så himla roligt!!!! Trodde att det skulle bli + för dig :) GRATTIS!!!
Kram :)
Tack för alla gratulationer! Det känns helt ofattbart med ett plus! Men släpp inte era tummar förrän jag fått mitt slutgiltiga svar på onsdag är ni snälla. Även om allt just nu talar för att vi lyckats, så kan ju kroppen luras, mitt hcg var ju sådär på gränsen för att kunna ge utslag på ett urintest vid förra blodprovet, men ändå för lågt för att rmc skulle våga säga att det var en graviditet. Det är en nervös väntan nu, men vi njuter samtidigt så länge vi inte hör något negativt
spattanjansson: Haha, kan tänka mig att din man blev lycklig . Stort lycka till, håller tummarna stenhårt för att ni ska få lyckas på egen hand! Hade ju varit helt fantastiskt! Jag har faktiskt hört att man lättare blir gravid månaden efter ett mf för kroppen är inställd på att vara gravid. Hoppas det stämmer!
Turkisk peppar: Stor grattis igen...
Va det här ditt första IVF försök??
Hej flickor!
Har inte läst en rad av allt ni skrivit under min semester, ska göra det snart. Börjar istället, liiite ohyfsat, att berätta hur BRA jag haft det i Thailand!
Sol, bad, underbara stränder, mat och lugn och ro. Sista veckan började vallningarna göra det liiite jobbigare men ändå har denna nedregleringen varit den "bästa" hittills. Kanske mitt psyke vant sig efter de två andra försöken?? Inte alls lika mycket ångest och oro och inte heller lika mycket sömnstörningar! 4 veckor nu, hinner bli 6 innan stimuleringen startar tror jag. Ska till kliniken på onsdag, om 2 dagar.
Såååå.....gratis Thaialndsresor till alla med endo som är i klimateriet, kan man gå till riksdalsval på den iden tro???
Att sambon sedan friade andra semesterdagen gjorde inte saken sämre!
Såååå....
Nu ska jag läsa vem som bör grattas eller beklagas, skriver mer snart!
Som jag gissade har ni varit galet aktiva, härligt!
AnnaLisa, Myslisa och Grodprinsessan:
Beklagar verkligen att ni testade minus, vet hur innerligt jobbigt det är med ett sådant antiklimax efter långa veckor med hormoner och väntan. KRAM
Spattan:
Vad tråkigt med era embryon Att det bara är 60% av alla embryon som överlever tiningen stämmer inte med de siffror jag sett dock....Är det svensk statistik Trinity??
GRATTIS Turisk Peppar till plus! NJut liiite nu trots att det riktiga svaret kommer senare i veckan!
OM jag glömt någon skyller jag på jetlag, nu ska jag hem och ägna mig åt STORA tvättberget!
Välkommen hem Loppan! Jag har saknat dig!
Vilken härlig semester du verkar ha haft. Håller med om att alla endo-patienter som nedregleras borde få en subventionerad Thailandsresa!
STORT grattis till förlovningen också! Vad härligt! Hade mannen med en ring till Thailand eller ska ni köpa ringar gemensamt nu när ni är hemma? Kommer det bli bröllop framöver? Förlåt mig om jag är nyfiken men jag älskar verkligen allt som har med bröllop att göra . Min egen bröllopsdag var den bästa hittills i mitt liv. Så bröllop rekommenderas verkligen!
Lycka till med tvättberget!
Förresten - vad säger de siffror du sett om antalet procent embryon som överlever upptining? Jag är skitnervös över att vår lilla eskimå i frysen inte ska klara sig. Är superneggo och känner att det redan är kört
Rättning - jag menade naturligtvis att min egna bröllopsdag var den bästa DAGEN hittills i mitt liv. Inte att min bröllopsdag var den bästa av alla bröllopsdagar som jag varit på. Men det förstod ni naturligtvis!
Loppan längtan : GRATTIS
Turkisk peppar: Hur går det?
Ego: Hämtat ut sprutor idag...NU börjar det tycker jag ;)
Dottern sa på morronen när hon hörde oss prata om sprutor
Mamma var inte rädd..jag ska hålla dig i handen sen ska du få FINA plåster!
Det blir ett par plåster det