• Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Hej!

Här samlas några av oss kämpande barnlösa som har endometrios och gör eller väntar på att göra IVF.

Vi delar med oss av våra erfarenheten kring biverkningar av den (oftast) extra långa nedregleringen och sedan delar vi även glädje, förhoppningar och oro under resten av IVF-processen.

Nya medlemmar är hjärtligt välkomna och vi lyssnar oxå GÄRNA på lyckade historier från er som trots endometrios idag har era efterlängtade barn.
    De mer pessimistiska historierna undanber vi oss, vi vet redan alltför mycket om vad barnlöshet innebär....och att inte allas sagor har ett lyckligt slut!

Länk till gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46930700.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48972135.html

Här samlas de som blivit gravida:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m49366292.html
    2010 ska jag lyckas leva i nuet!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40
    NYA gravidtråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
  • Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
  • spattanjansson

10 dagar efter min mens startade...igår startade vi "varje dag sex" igen. Det var ett tag sedan sist. Eftersom jag inte ska börja med nedreglering förrens efter nästa mens så tänkte vi att det kanske finns en mikroskopisk chans att vi blir gravida av oss själv...OCH vi alla här inne känner väl att varje liten chans måste man nappa på :)
    Mannen är iallfall lycklig. Själv är jag tyvärr helt osugen på sex just nu men det är bara att köra på :)

camilla: spännande att få två embryon insatta. Lycka till :)

• Joelina

Jag fick min diagnos 2005. De gjorde en magop på mig. Har inte ngn mens som syns överhuvudtaget, högst två ggr /år. Allt sugs uppåt i magen. Cystorna sätter sig mest på tarmarna.
    Fertilitetsexperten sa att de såg mörkt ut för mig. Vi hade inte några planer på barn då. Jag hade precis gått igenom ett antal op. Om vi ville ha barn så var de Linköping som gällde sa han. Ville inte dit igen, efterom det det var där jag var op. Så jag slutade med p-pillrena. Tyckte det var onödigt att stoppa i mig dem. Vi var båda arbetslösa och hade precis köpt ett hus.

På nyårafton 2005/2006 mådde jag fruktansvärt dåligt. Brösten var ENORMA och jag mådde illa. Jag sa till min fästman att jag måste vara gravid. Han sa: - Lägg av du vet var doktorn sa. vi hade 0,05 % själva. Jag hade ett gravtest hemma. Och visst var jag gravid. Efter mindre än 6 månader utan skydd.

Så det finns solskenhistorier! LYCKA TILL ALLIHOP! Jag har äver fått en tvåa!

• TurkiskPeppar

spattanjansson: Självklart ska man ta alla chanser man har!! Stort lycka till med bebisverkstan Håller tummarna för er!!

Joelina: VIlken härlig solskenshistoria! Stort grattis!!!

• Bellman01

Joelina: Precis sånt behöver vi höra här i tråden..Så kul att det gick så bra för er!!
    Har ni fått syskon också??

• Joelina

Vi har även fått ett syskon utan hjälp. Det tog lite längre tid, men utan besvär! Han tog 9 månader på sig.

• jomi

Denna veckan har jag missat min spraytid 2!!! gånger!!! +nu med tids omställningen...känns ju inte jättebra kan jag säga! :(
    Men varför är det så jättenoga med tiden? det har jag aldrig fått svar på.....

Tog ju spruta nr 4 i går kväll, idag vaknar jag med molvärk + att det kom en stor slemklump när jag var på toa i morse....är det ok tror ni????
    Ska på blodprov i morgon men tänkte bolla med er ändå....

Joelina: UNDERBART! att läsa....grattis till er!! :)

Längtar.....
  • TurkiskPeppar

jomi: När jag sprutade så fick jag som ÄL-flytningar, vet inte om det kan vara detsamma som din slemklump.  Hoppas allt ordnar sig för dig! Kramar

• Bellman01

Nu e jag så jäkla nervös att jag nästan spyr. Imrg är det TD för mig. Imrg kommer jobbdagen gå så långsamt och kännas som en plåga.
    Tecce, lycka till imrg och alla Ni andra som har TD inom snar framtid.

Jag har sån tur att jag har Er att "prata" med!

Må gott ALLA.

• jomi

Bellman: klart det ska gå BRA! håller tummarna!!!! Kram

Längtar.....
  • spattanjansson

bellman: ooh va spännade, det kommer gå jättebra!! Superstort lycka till!!!

Jolina: va skönt...vi behöver sånna härliga berättelser här inne. :)

jomi: En sak som man har lärt sig genom åren med endometrios och sen IVF är att det kan komma väldigt mycket konstiga saker ifrån en....äckligt men sant! Och alltid när jag har frågat läkare så säger dom, jammen det är helt normalt...
    Lycka till md blodprovstagningen imorgon!

dax att väcka mannen för lite rajtantajtan...lagom sugen men efter att ha läst Jolinas befrättelser känner jag mig lite mer laddad :)

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2