• Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Hej!

Här samlas några av oss kämpande barnlösa som har endometrios och gör eller väntar på att göra IVF.

Vi delar med oss av våra erfarenheten kring biverkningar av den (oftast) extra långa nedregleringen och sedan delar vi även glädje, förhoppningar och oro under resten av IVF-processen.

Nya medlemmar är hjärtligt välkomna och vi lyssnar oxå GÄRNA på lyckade historier från er som trots endometrios idag har era efterlängtade barn.
    De mer pessimistiska historierna undanber vi oss, vi vet redan alltför mycket om vad barnlöshet innebär....och att inte allas sagor har ett lyckligt slut!

Länk till gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46930700.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48972135.html

Här samlas de som blivit gravida:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m49366292.html
    2010 ska jag lyckas leva i nuet!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40
    NYA gravidtråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
  • Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
  • myslisa82

OKej, är det någon annan som vet om det räknas som 1 eller 2 poäng när man får tillbaka 2 embryon????

Kram

• jomi

Sorry men det där med poäng är helt nytt för mig....

Fråga: Suprecur sprayen har legat i bilen när det varit flera minus grader...funkar den ändå????

Längtar.....
  • TurkiskPeppar

bellman: Usch, låter verkligen hemskt. Hoppas det inte ska vara aktuellt på väldigt länge än för dig!

Ego: RD 15 nu och fortfarande ingen mens. Hoppet lever vidare även om det är otroligt nervöst!!! Att gå på toa är fruktansvärt för tillfället, är beredd på mens varenda gång! Önskar sååå att min kropp bara är trögstartad och att jag inte drabbats av en avbruten graviditet. Vill göra nytt test NU!!

• jomi

pepparn: Vågar du inte smygtesta själv då?
    Du ska se att det går vägen och att du "bara" är en låghormonare......
    KRAM

Längtar.....
  • TurkiskPeppar

jomi: tror jag ska smygtesta imorgon. Är nog bäst att göra det på morgonen och inte ikväll om jag nu har så låg hormonhalt. Men vet inte om jag kommer att våga lita på testet om det är ett plus. Får se hur jag gör. Lite läskigt är det allt :-/

• myslisa82

Lycka till turkisk peppar, känner på mej att det kommer bli plus!!!!!!! Håller tummarna!
    Kram

• s89

Turkisk Peppar: Stor lycka till kram!!! {#lang_emotions_smile}

• camille

turkisk peppar:  Håller tummarna för dig, det blir säkert + :) :)

• spattanjansson

turkiskpeppar: mina tummar hålls oxå :)

ego: ringde till RMC idag och dom sa att det förmodligen var mens och att den brukar komma tidigt. Men dom ville jag skulle vänta tills nästa mens innan vi börjar så att mina äggstockar fick vila, så det är väl bara att göra som dom säger....

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2