• Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Hej!

Här samlas några av oss kämpande barnlösa som har endometrios och gör eller väntar på att göra IVF.

Vi delar med oss av våra erfarenheten kring biverkningar av den (oftast) extra långa nedregleringen och sedan delar vi även glädje, förhoppningar och oro under resten av IVF-processen.

Nya medlemmar är hjärtligt välkomna och vi lyssnar oxå GÄRNA på lyckade historier från er som trots endometrios idag har era efterlängtade barn.
    De mer pessimistiska historierna undanber vi oss, vi vet redan alltför mycket om vad barnlöshet innebär....och att inte allas sagor har ett lyckligt slut!

Länk till gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46930700.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48972135.html

Här samlas de som blivit gravida:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m49366292.html
    2010 ska jag lyckas leva i nuet!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40
    NYA gravidtråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
  • Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
  • TurkiskPeppar

Tjuvtestade imorse och fick minus Känns fruktansvärt jobbigt. Bara gråter och gråter. Förstår inte hur man ska orka samla kraft och hopp igen, men det finns väl inget alternativ...

myslisa: Tråkigt att det blev minus för dig också Vi får försöka hitta nya krafter på något sätt. Kram

spattan: Beklagar dina embryon också

Ingen rolig tråd alls idag detta....

• Lovesmammi
    Nej vad mycket tråkiga nyheter det var idag.
    Kramar till Turkisk Peppar och Myslisa som fått minus idag och spattanjansson efter misslyckat FET.

VÄNTRUM
    * Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
    * Gräddnosen, 30 år, väntar på FET.
    * Loppanlängtan, 32 år, IVF nr 3, startar nästa nedreglering i mars.
    * Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf)
    * Trinity78, 31 år, 2 IVF. Nedregleras nu inför IVF nr 3
    * Camille, 37 år, 1 IVF som slutade i mf. Väntar på mens och sedan FET.
    * Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.
    * Tess, 31 år, 1a IVF slutar i minus, väntar på nästa mens inför FET.
    * Spattanjansson, 34 år, (1 IVF slutade i mf, ingen FET då inget embryo klarade  upptining, startar på nytt igen vid nästa mens)

SPRAYARE
    * Jomi, 31 år, syskonförsök 2,  spraystart suprecur 3/3

SPRUTARE
    * MrsMupp, 29 år, sprutar med suprefact
    * Anna Lisa, 32 år, start puregon 29/1 (syskonförsök, har pojke född-06)
    * Bellman01, sprutar med suprefact inför FET nr:2.

KNAPRARE
    * Bellman01, 33år, äter Progynon + sprutar Suprefact.

ÄP

RUVARE
    * Myslisa82, 27 år, IVF 2 TD 15/3
    * TurkiskPeppar, 30 år, IVF/ICSI 1, TD 16/3
    * Babyväntan, 29 år IVF 1 2 embryon TD 25/3

GRAVIDA
    *
    Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) TD 14/12
    * Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12.
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12
  • spattanjansson

babyväntan: nu håller vi alla tummar för dig!!! :)

bellman01: lika många tummar hålls för dig :)

Turkiskpeppar: oooh va tråkigt!! ibland känns det bara för jävligt..men sen hittar man lite ork någonstanns och fortsätter....och fortsätter...

• myslisa82

Turkisk Peppar: VA tråkigt, skickar många kramar till dej!!!! Så här skulle det ju inte bli:(
    Nånstans hittar man den där kraften o orkar kämpa vidare, men det e bra att ta några deppdagar, för att sen se framåt igen!!!!
    Efter vi hade tagit provet igår morse så va vi så ledsna så vi va tvugna att göra något kul......då fick vi ett ryck o körde till ullared. O shoppade loss ordentligt, det hjälpte kan jag säga:)

Babyväntan: håller alla tummarna för dej nu, ett plus måste det ju bli iallafall!

• Gräddnosen

Nej, vilken tråkig läsning det var inne i tråden!
    Är ju tyvärr inte själv på så bra humör pga vår vattenläcka som försäkringsbolaget inte kommer ta i ( ), men blev ännu deppigare när jag läste om myslisa, turkiskpeppar och spattan! Fy, vad trist! Vet ju tyvärr själv hur det känns när man misslyckas och kan förstår om det kommer kännas mörkt och deppigt ett tag. Ni vet att vi finns här för er! Kramar!

Nu mäste det snart vända eller hur? Det blev ju så många fina plus i början på året, men sen har det mest blivit minus. Nu måste vi sätta igång en plusvåg.
    Babyvänta - du är först och sen hänger vi andra på, eller vad säger ni?

• jomi

Ja FY vad deppigt att läsa..... LIDER verkligen med er MÅNGA KRAMAR till er ALLA!!!!
    GRÅT*DEPPA*KOM STARKA IGEN!! även om det känns långt bort så går det......
    MÅNGA MÅNGA kramar!!!!

Håller med Gräddnosen! Nu tar vi en plusvåg HELA året och lite till!!!!!!!!!!!

Börjat fundera lite:
    Är det någon ide att gå på vul imorron när jag inte fått blödningen??????

Längtar.....
  • camille

Kramar till alla som har det jobbigt just nu!!!

Själv så har mensen äntligen kommit igång så snart blir det FET för oss :)

Ska på hälsocentralen i morgon och lämna blodprov, de ska kolla om jag har hypoterios, gör tydligen att man har mycket svårt för att bli gravid och jag har alla symtom på att ha denna sjukdom så jag hoppas att jag hinner börja med medicin mot den innan FET...

• TurkiskPeppar

Tack alla för ert stöd! Skönt med några som förstår. Grät fruktansvärt mycket igår, idag är det lite lugnare, men har en känsla av att det vänder åt det mörkare hållet snart igen. Är det någon som vet ifall vi med endo brukar nedregleras extra länge inför FET?

camille: Lycka till med blodprovet, hoppas du får all medicin du behöver inför FET. Vad är hypoterios för något?

• myslisa82

Turkisk Peppar: JAg har gjort en fet( eller skulle göra men embryot klarade sig inte) o då fick jag äta progynon från mensens första dag o i ca 10 dagar. Sen va det vul o sen efter 4 dagar skulle det ha blivit ett fet.
    Så jag tror inte att vi med endo nedregleras längre. Vi får tänka så här....om 6 veckor är vi på G o bli ruvare igen=)
    Skickar många styrkekramar.
    Har du fått svar på ditt prov idag, eller du får vänta längre eftersom det va på vårdcentralen?
    Kram på dej

• TurkiskPeppar

myslisa: Jag nedreglerades inte länge innan detta försök heller och är rädd att det påverkat möjligheterna för embryot att fästa. Men vill samtidigt inte nedreglas jättelänge, vill ju göra mitt FET så fort som möjligt. Fast öker chanserna efter en längre nedreglering så är det väl värt det. Ska du göra FET eller ET nu? Jag har inte fått svar än, det blir nog tidigast imorgon rmc ringer. Kommer säkert bli knäckt av det samtalet också fast jag är helt förberedd på negativt besked. Hoppas vi ruvar igen snart! Styrkekramar till dig med!!

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2