• Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Hej!

Här samlas några av oss kämpande barnlösa som har endometrios och gör eller väntar på att göra IVF.

Vi delar med oss av våra erfarenheten kring biverkningar av den (oftast) extra långa nedregleringen och sedan delar vi även glädje, förhoppningar och oro under resten av IVF-processen.

Nya medlemmar är hjärtligt välkomna och vi lyssnar oxå GÄRNA på lyckade historier från er som trots endometrios idag har era efterlängtade barn.
    De mer pessimistiska historierna undanber vi oss, vi vet redan alltför mycket om vad barnlöshet innebär....och att inte allas sagor har ett lyckligt slut!

Länk till gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46930700.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48972135.html

Här samlas de som blivit gravida:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m49366292.html
    2010 ska jag lyckas leva i nuet!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40
    NYA gravidtråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
  • Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
  • spattanjansson

camille: ursäkten är godtagen, när man ska förklara saker i den här tråden har dom en tendens till att låta lite äckliga ibland :) 
    Men nej...jag kan inte påminna mig om att jag gjorde det. Kände inte att mensen skulle komma heller. När jag hade mens innan så fick jag alltid "förvärkar" några dagar innan som meddelade att den var på väg men icke denna gången. Inte heller hade jag lika ont som vanligt..antar att det är att jag inte har någn endo just nu som hjälpte till!

• spattanjansson

idag på morgonen tog jag min crinone och sen stack jag och tränade. När jag kom hem och gick på toa kom det en stor klump i pappret..frågan är om nått blev lixsom kvar i mig...eller om jag ska ta en till...kanske en halv....vad hade ni gjort?

• myslisa82

Turkisk Peppar: Hur går det för dej????

Själv e jag mega deppig, fick en blödning igår kväll.....inget inatt o lite imorse. Sen har det inte varit mer. Har lixom kommit ut lite klumpar av blod.
    Grät hela kvällen igår, allting känns så misslyckat.
    Men ändå nånstans så lever hoppet kvar, det har ju inte kommit blod som om det va en riktig mens.

Hoppas ni andra mår bra!!!

Kram

• Gräddnosen
    Myslisa - förstår att det känns deppigt med blödningar. Blod vill man ju absolut inte se när man ruvar. Det är dock vanligt med blödningar i början på en graviditet men samtidigt så vill jag inte ge dig falska förhoppningar. Vid mitt första misslyckade IVF-försök så var mensen väldigt sparsam de två första dagarna innan den kom igång ordentligt. Hoppas dock att du har graviditetsblödningar och att det inte är mens. Hoppet är det sista som överger människan. Jag fortsätter hålla tummarna!

Spattan
    - angående crinone så tror jag att kroppen tar upp det den ska väldigt fort. Tror inte du behöver ta en halv till.

Ego: I natt hade vi vattenläcka på nedanvåningen. Har ägnat hela natten åt att bända upp parkett och torka vatten. Nu bor vi på ett byggarbetsplats och kommer väl göra så den närmsta månaden innan allt rett ut sig med försäkringsbolag osv. Som om man inte har tillräckligt mycket annat att tänka på som det är! Känns som om allt går emot oss just nu!
  • myslisa82

Gräddnosen: tack för att du håller tummarna. Jag hoppas verkligen att det inte kommer mer blod nu.......
    tack än en gång=)

• TurkiskPeppar

myslisa: Jag är också deppig. Känner mig verkligen inte gravid och är nästan helt säker på att jag kommer få ett minus. Känns väldigt tungt . Men samtidigt så är det alldeles för tidigt för att deppa ihop redan. Jag har inga tecken egentligen som säger varken det ena eller det andra, mest bara en magkänsla. Så jag ska försöka hålla hoppet uppe ett litet tag till, även om det börjar bli vääääldigt svårt. Mitt psyke orkar inte mer hopp och besvikelse och oro!! Förstår att du blir orolig av blod. Fck själv ut en liten brunaktig klump crinone imorse, men sen har det inte varit mer. Men man är ju jättenojig varje gång man går på toaletten!! Håller tummarna för att det var graviditetsblödning du hade!! Önskar dig ett fint plus imorgon!! Ska du lämna blodprov på rmc eller på vårdcentral? Kramar

• myslisa82

Jag ska lämna blodprov på RMC! Ska du oxå det på tisdag???

• TurkiskPeppar

Nä, jag lämnar på vårdcentral så jag får vänta lite längre på resultat. jobbigt!! Men känns onödigt att var borta ännu mer än nödvändigt från jobbet och vårdcentralen kan jag gå till efter arbetstid. Stort lycka till imorgon!!! Kommer att tänka på dig! Kram

• myslisa82

Tack så mycket, det lär nog behövas! Känns helt hopplöst=(

Håller tummarna för dej oxå
    Kram

• Bellman01

Nytt VUL för mig imrg på RMC Malmö. Hoppas på att min livmodersslemhinna har blivit tjock och fin, som ett duntäcke....

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2