• Jimmyh

16 år, blivande pappa, varför soc?

hejsan. min flickvän var på VUL idag. barnmorskan sa att hon och jag tillsammans ska till henne igen på torsdag för att prata bara allmänt. om pengar, skola och allt som rör detta. jag var inte med hos barnmoskan idag men ska dit på torsdag. barnmoskan sa till min flickvän att ringa soc innan torsdag för att be om hjälp.

då undrar jag vad ska vi säga till soc och vad ska dom hjälpa oss med? vi är ju inte myndiga men jag håller på att söka jobb. så pengar kommer vi att ha kanske inte någon värsting lön men tillräckligt för att klara sig. så vad vill dom prata om ? och framförallt avd ska vi säga när vi ringer? vad ska vi be om ?

finns det någon annan här som fick barn innan dom var 18 år som har någon erfarenhet om vad man ska prata med soc om?

tack på förhand

• Svar på tråden 16 år, blivande pappa, varför soc?
  • vittra
    Jimmyh skrev 2010-02-24 20:27:55 följande:
    eftersom jag inte har utbildning så vill dom gärna se att jag kan jobba och att jag inte bara sköter mig i en vecka innan dom ska anställa mig. handledare och hadledare, jag jobbar ju inte ensam utan utför jobbet med en anna person. det jag menar med slavgöra är att jag inte går runt och städar upp andras skit. jag är glad om jag får en anställning i juni och kanske kan få jobba på påsklovet och få betalt för det. vi får se hur allt går :) dom kanske tycker jag jobbar så bra att dom vill ha mig 8 timmar per dag istället för 6 praktik timmar så dom anställer mig tidigare. men det är inget jag kan avgöra :)
    Ok, det låter ju väldigt bra iaf! En rejäl chans att visa framfötterna
  • Jimmyh
    vittra skrev 2010-02-24 20:35:06 följande:
    Ok, det låter ju väldigt bra iaf! En rejäl chans att visa framfötterna
    ja och jag har inget emot att jobba hårt och fort när jag jobbar så det är perfekt när man får en möjlighet till det :)
  • Jimmyh
    AnnaT skrev 2010-02-24 20:32:40 följande:
    Deras anledning var att vi var unga föräldrar inget annat.Dom hotade med LVU bara för att vi inte ville bo kvar där fär att dom behandlade oss som skit.Vi är och har aldrig varit dåliga föräldrar på något sätt just därför anser jag att soc visst är störda i huvudet.Visst att alla inte är så som tur är menjag varnar bara för vad som kan hända det som vi var med om ska ingen behöva vara med om specigellt inte bara för att man är unga föräldrar.
    ingen ska behöva vara med om det. jag vet att soc gjort mycket fel och att vissa som jobbar där inte borde jobba där. men det finns alltid dom som sköter sitt jobb bra
  • Jimmyh
    MiaEd skrev 2010-02-25 15:22:36 följande:
    Jimmyh har du någon blogg?
    www.jimmyhh.blogg.se den länken finns längst ner på alla mina inlägg :) men skriver inte om att min flickvän är gravid än. det blir om några veckor
  • Ungmamma83
    Jimmyh skrev 2010-02-24 20:27:55 följande:
    eftersom jag inte har utbildning så vill dom gärna se att jag kan jobba och att jag inte bara sköter mig i en vecka innan dom ska anställa mig. handledare och hadledare, jag jobbar ju inte ensam utan utför jobbet med en anna person. det jag menar med slavgöra är att jag inte går runt och städar upp andras skit. jag är glad om jag får en anställning i juni och kanske kan få jobba på påsklovet och få betalt för det. vi får se hur allt går :) dom kanske tycker jag jobbar så bra att dom vill ha mig 8 timmar per dag istället för 6 praktik timmar så dom anställer mig tidigare. men det är inget jag kan avgöra :)
    skolan då?
  • Jimmyh
    Ungmamma83 skrev 2010-02-25 16:38:03 följande:
    skolan då?
    jag går inte gymnasiet. jag tänker jobba. och sen kanske jag vill plugga senare i livet. men nu ska jag jobba
  • Ungmamma83
    Jimmyh skrev 2010-02-25 20:19:47 följande:
    jag går inte gymnasiet. jag tänker jobba. och sen kanske jag vill plugga senare i livet. men nu ska jag jobba
    bara så du vet det är svårt att få jobb utan gymnasie
  • Jimmyh
    Ungmamma83 skrev 2010-02-25 20:35:33 följande:
    bara så du vet det är svårt att få jobb utan gymnasie
    har en provanställning nu så det kommer gå bra. men jag orkar inte rabbla upp allt en gång till. har tagit de så många gånger i en annan tråd :)
  • Pygge87

Lycka till med din provanställning och så får du hålla tummarna för att du blir anställd där sen när prövotiden är slut. Min sambo söker annat jobb än det han har nu men det är verkligen supersvårt att få något annat. Ta väl hand om din tjej och er blivande familj för nu är du tvungen till att bli vuxen med allt vad dt innebär. Är själv ung och vi har nyligen fått reda på att vi väntar bran så alltng är spännt och allt som ska ordnas med alla myndigheter och så. håller faktiskt med ovanstående att det kan vara bra att ha en bra relation med försäkringskassan och soc för man vet som sagt aldrig vad som väntar i framtiden. Lycka till !{#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden 16 år, blivande pappa, varför soc?