Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5
Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5
Aha, så det är här ni är! Tyckte att det var lite tyst i tråden och det var inte förrän jag fick hjälp på traven av rimi som jag hittade hit.
Rimi, jag hittade den här före din. Kan du lägga in en blänkare i din tråd (som jag fortfarande inte har hittat) om att vi håller till här? Eller om det är fler som har hittat dit så kanske vi ska flytta dit?
Jag hittade oxå denna tråd och en till som Rimi gjort. Men nu är jag här iallefall. Ska på TillväxtUL på Tis, självklart är jag orolig för att bebben är stor, har bakomliggande historia om stora barn, men sen kan jag inte sluta tänka att OM man skulle våga fråga om de kan se könet. Vet, bara 1 månad kvar, men är såå grymt nyfiken nu
. Vill veta kön, så man kan shoppa kläder. Trött på neutrala kläder, som jag inte ens behöver köpa, har överfullt i lådan till bebisen redan. Usch, vilka ytliga problem
. // Kram
Åh, det är ju klart att du ska fråga om könet!! Jag vet att en del inte vill veta, men vi tycker att ju mer man vet desto lättare blir det att föreställa sig att det faktiskt är en bebis där inne och inte en hundvalp eller nå't. Plus namnfrågan, det är ju jättesvårt att komma på namn!
Vi har haft en jäkla tur i vår bebisverkstad. Alla tre gånger har bebisen blivit till på första försöket. Jag är verkligen tacksam för detta och det är inget jag tar för givet. Det är ju lite som att vinna på Triss: att du har gjort det en gång betyder ju inte att du kommer att göra det igen. Jag håller verkligen alla mina tummar för er som fortfarande försöker. Jag ska inte säga att jag vet hur det är, men jag tror att jag åtminstone kan föreställa mig lite av den frustration och besvikelse som det innebär. Tänker inte ens försöka komma med några klämkäcka råd, utan hoppas som sagt bara att det snart är er tur!!!
Ang. detta att det inte tar sig, när man redan har barn, har jag faktiskt upplevt. Vi har oxå en himla tur, det har tagit sig på första eller andra försöket, men när vi skulle försöka oss på nr 4 ville det sig inte. 8 Månader höll vi på, och det kan låta lite för er, men för oss var det mycket. Det var frustrerande, oroande och jobbigt. Sen tog det sig till sist, men slutade i missfall i v.11. Slutsatsen jag drog av det var att kroppen helt enkelt var slut och naturen skötte det själv. Sen den gången har det tagit sig på endast första eller andra gången igen....Kroppen är bra konstig och jag kan verkligen förstå eran frustration. Jag håller mina tummarn för att ni snart får erat efterlängtade plus
.
Vi hade ju bestämt oss för att inte göra köns-UL denna gången men nu har vi börjat prata om det ändå. Vi får väl se hur vi gör, det är ju många veckor kvar tills dess
Jag vet iallafall att jag spricka av nyfikenhet ,så jag ska kolla kön när/om jag blir gravid
Är på bim-3 idag men jag vågar inte testa utan väntar och ser om mens urslingen kommer
miffi: jag vågar inte heller testa mig, bim-2 idag, e lika bra o vänta o se, har den inte kommit på lördag då är den ju iaf 2 dar sen så dåå blir det ett test, har lite skumma symptom som lika gärna kan vara pms, så jag vågar verkligen inte alls känna efter alls, hade nämligen massa symptom förra mån o då kom ju mensen o jag stod där o var suuperskenis... denna mån har ja best o inte leta symptom o har faktiskt inte haft några förrän i går ja börja känna lite skumma saker, är vråålhungrig heela tiden, yrslig o svidande tuttar=)som sagt, kan liiika gärna vara pms... men jag hoppas o håller tummarna för både dig o mig, och alla andra härinne som kämpar..
Jag hittade till er i slutet av förra tråden och hoppas jag får hänga med här också.
Nu ska här bakas flicka . Är på dag 3 nu och om några dagar är det dags att "Börja öva" he he.. För man ska väl sexa ofta för flicka?
Har också köpt hem tranbärstabletter och undrar om man ska ta dem hela cykeln eller bara fram till ÄL? Någon som vet?