• lajm

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Jag hittade till er i slutet av förra tråden och hoppas jag får hänga med här också.
    Nu ska här bakas flicka . Är på dag 3 nu och om några dagar är det dags att "Börja öva" he he.. För man ska väl sexa ofta för flicka?
    Har också köpt hem tranbärstabletter och undrar om man ska ta dem hela cykeln eller bara fram till ÄL? Någon som vet?

• lajm
    jennyfer skrev 2010-02-17 21:11:53 följande:
    Fortsätt med dem ett par dagar extra. Det är lika bra att hålla pH't nere tills ägget är befruktat.
    Tack snälla för svar. Då ska jag börja ta dem nu och fortsätta tills några dagar efter ÄL.
  • lajm

Grattis Skrållan! Härligt med plus!
    Själv är jag på dag 6 i cykeln och nu ska här börja testas ÄL om ett par dagar. Käkar multivitamin och tranbärstabletter. Nu ska här bakas flicka

• lajm

Grattis till plusset Dioraa!
    Tycker att det är många i den här tråden som blir gravida vilket är härligt! Ska bli kul att följa tråden..

• lajm

Jag har också förstått att det kan ta längre tid att bli gravid om man nu försöker baka flicka eftersom man inte har sex direkt vid ÄL. Men hur lång tid tog det för er som nu försöker göra tjej att bli gravida? Och för er som försökte med kille?

• lajm

Härliga nyheter Valkyrian och ha så kul på stan. Det finns himla mycket fina och tuffa killkläder också så det är roligt att shoppa.

• lajm

Valkyrian: Jag håller med Pancake att det finns jättefina killkläder bara man "hittar rätt" men det var bra exempel på märken där. Så himla kul för er att få en liten grabb.

Jag drömmer också om att få shoppa tjejkläder någon gång

• lajm

Jag har också mycket färg på kläderna till vår lille kille och jag köpte sällan de där ljusblå gulliga kläderna utan lite mera färg eller lite tuffare kläder men det är för att han passar så bra i färg.
    Men visst går jag och drar i de tuffa tjejkläderna också och drömmer om att få shoppa loss..
    Vore ju kul med en av varje iaf. Vill gärna ha ännu fler barn så blir det en pojke igen nu så blir det också kanonbra.

• lajm

Vi skulle också satsa på tjejbak. Men igår råkade vi ha oskyddat sex och jag har ÄL idag.. Har tagit tranbärstabletter igår och idag men anar att det kan vara för sent. Sonen som nu är 10 månader tog 8 månader att göra så jag tror inte att det tar sig den här gången och då ska jag absolut förbereda bättre för flickbak nästsa gång.

• lajm
    Summerlove skrev 2010-03-05 19:12:10 följande:
    Ok  ja nu har jag ju startat med en chock iaf, så nu kör jag vidare med normal dos..Jo jag vet att den metoden är försen att använda den här gången... men men.. Jag känner flera st som har försökt just 3-4 dagar innan äl men ingen av dem har fått en flicka, så jag vet inte hur mkt jag tror på den tyvärr.. Tror nog mer på det här med phvärdet. Hoppas verkligen att det stämmer att kroppen hinner reagera =) Attans att jag inte började med dem tidigare..
    Så gjorde vi med Hade sex dagen före ÄL och på kvällen tog jag tranbärstabletter och fortsatte med det i 3 dagar så jag hoppas verkligen det hann verka. Jag tror också på det här med ph värdet.. Håller tummarna för oss nu! Dels att det tar sig och att det är små flickspermier som hittar fram först
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke