• lajm

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Hej alla
    ÄlsklingsAdam - Grattis till tjejerna. Så underbara nyheter! Förstår att det måste bli tyngre. Själv känner jag också att orken inte är densamma fast jag bara väntar en liten sessa!

Miffi - håller tummarna för dig på UL. Vilken tid på Fredag?

Vix - Välkommen hit! Önskar lycka till med allt! Själv åt jag bara tranbärstabletter från hälsokost och vi försökte och lyckades baka en liten tjej!

Valkyrian - Underbart att ni mår bra. Jag kan förstå att det känns overkligt. Jag känner lite likadant. Att jag ska få en liten tjej - shit - jag känner mig ju som killmamma eftersom jag har en son men det ska bli jättekul att bli tjejmamma också.

Hoppas ni allla haft en trevlig midsommar. Själv är vi tillbaka i storstan efter en härlig helg på landet med goda vänner. Stor kram

• lajm

Grattis Miffi! Vilka underbara nyheter! Har inte varit inne på FL sedan förra veckan! Så roligt!

Visst kan du nog lita på det BM sa at tdet är en liten sessa i magen! Kram

• lajm

Telma; Håller tummarna för er. Hoppas hoppas.. Meddela oss gärna. Kram

• lajm

Hej alla. Har inte kollat internet på flera veckor. Hoppas allt är bra med er! Skrållan- håller tummarna jättehårt för er! Själv går jag in i v 26 på Måndag och jag börjar bli stor nu. Har en annanform på gravidmagem denna gång-är liksom rundare och bredare. Men mår fortfarande bra..peppar peppar.. Kramar till alla

• lajm

Valkyrian - Oj vad tiden gått fort. Prinsen är redan 5 månader. Tyckte nyss att du skrev här från BB..

Skrållan - Håller tummarna att bebisen vill visa sig från "rätt" sida den 6 september.

Rimi - nu är BF inte långt borta! Vilket datum hade ni fått?

Själv är jag i v 28 nu och kan knappt förstå än att det kommer en till liten bebis i November. Spännande och roligt men lite ofattbart

• lajm
    Vix skrev 2010-09-01 21:51:32 följande:
    Tycker det är lite jobbigt. Känns som jag inte är gravid alls över huvud taget. Med mina pojkar så mådde jag illa ifrån typ dag ett och hade INGEN energi från dag 1. Nu är jag i vecka 5 och har precis jobbat i 15 timmar och känner mig superpigg fortfarande Mår inge illa. Fick ha åksjukearmband då jag känne mig åksjuk med båda pojkarna. Kan väl hoppas att det är en tjej där inne som gör det lätt för mamma den här gången :-P
    Jag med mådde jättedåligt med sonen.. Mådde illa hela graviditeten, hade halsbränna och var supertrött.
    Nu när det är en tös i magen har jag mått prima prinsessan sedan dag 1. Inte ett bekymmer än så länge och nu är jag i v 29
    Håller tummarna! Kram
  • lajm

Jennyfer: Grattis till lillprinsen. Vad härligt att äntligen ha honom hos er.

Skrållan: Grattis till er också.. Det låter som en välmående liten prins i magen Kul att ni äntligen fick veta vad det är..

Mrs Muffin; Ställer mig också i gratulationskön! Hurra! Vad härligt.

Miffi; Visst går tiden fort? Jag går in i v 30 idag och nu börjar man kännnas tung tycker jag! Lillbebisen i magen sparkar och lever runt men det är härligt det med. Har dock börjat få svullna fötter redan..

Love83: Skönt att du verkar må bra. Att äta lite men ofta brukar hjälpa en hel del. Mådde pyton förra graviditeten och då hjälpte det.

• lajm

Här är jag u vecka 31 och är stor och tung. Halsbränna, foglossning o sammadragningar blandat med svullna fötter. Ha ha. Inte undra på att jag blir omsprungen av pensionärer med rullatorer!

• lajm

Jag har också en son sen tidigare och nu väntar vi en liten flicka. Jag blev så otroligt glad över beskedet när vi fick veta att det är en liten tjej. Men nu börjar jag bli lite nervös. Jag är ju killmamna nu, det är det enda jag vet. Och jag börjar bli lite nervös för ett barn även om vi är jätteglad. Men nu, med alla gravidhormoner, så har jag nästan dåligt samvete mot sonen för att han ska bli storebror redan vid 1,5 års ålder.. Jag tror att det är gravidhormonerna som spökar... Det vi gjorde när vivakade tjej var att jag tog tranbärstabletter..

• lajm

Klart man är mamma oavsett kön på sitt/sina barn. Jag har alltid önskat mig en av varje och nu bör det så men mina känslor inför att få ett till barn är att det ska bli kul och vi är förväntansfulla men jag tror också det blir tufft med två blöjbarn. Vi har inga föräldrar i närheten som kan ställa upp som extra hjälp ibland.. Men det kommer gå bra ändå.. Det vet jag att det gör..

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke