villsågärna38 skrev 2011-04-07 18:12:49 följande:
Hej Sleepy!
Om du är kvar!! Är gravid i v.6+2 och fick i måndags en blödning (rött blod, kom under hela dagen varje gång jag gick på toa). Det har lugnat ner sig sen dess och vi hoppas att den var ofarlig men jag har sen dess tagit en extra vaggis med progesteron, dock inte höjt mitt östrogen där jag tar plåster på redan hög dos. Måste jag fortsätta med 4 vaggisar nu per dygn tills jag trappar ut? Hörde av Isisisis som haft Leif Mattiesen som läkare att detta inte var någon fara rörande progesteron men att man däremot alltid måste behålla höjd östrogendos. Vad säger du?
KRam
Hej
. Jg är inte aktiv här så mkt längre, men som piggelin skriver ovan så kontakta oss där.
Din östrogen dos ska du aldrig sänk då du kn få blödningar och din progesteron dos kan du aldrig överdosera, så stå kvar på den om det nu har lugnat ner sig. det är ditt östrogen som avgör hur mkt progesteron som din kropp ska ta upp. Så den dosen du ar är inte farlig. När du kommit lite längre och varit hos Gynekolog eller MVC så kan de säkert tala om för dig om du ska sämka progesteronet. men håll ut ett tag till just nu tills det lugnat ner sig. Lycka till. annars så vet du nu var vi finns.