• The75

Hej alla från sleepy :-) ÄD 40+ tråd

Hej
    Jag behöver lite råd och vad jag förstår kan du en hel del :O)
    I sommras gjorde jag mitt första ET (på Ava Riga) och blev gravid till vår stora lycka men tyvärr fick vi MF i vecka 8 nu är jag på nytt gravid efter FET 10 nov men sedan ca 1 vecka tillbaka blöder jag igen inte så att det kommer i trosorna men när jag torkar mej kommer det brun/blod klumpar på pappret och när jag stoppar in utrogesten får jag kladd på fingret och detta gör mej ordentligt nervös ska det hålla på så här kommer jag bli knäpp.                Jag  kastas mellan hopp och förtvivlan,förra veckan var vi på VUL och allt såg bra ut och hjärtat pickade på men detta gör mej inte så mycket lugnare då vi förra gången oxå fick se ett piggt,välutvecklat foster och 5 dagar senare kom MF.

Vi har pratat med Ava och dom vill att jag ska ta mer progesteron men hur vet man om man får i sig för lite eller om man behöver mer??? jag tar idag Crionen 8% vid 06.30 utrogest 2 vaggisar vid 10.30 2 vaggisar  vid 16.00 och crionen vid 21.30 och from idag ska jag ta yttligare 2 vaggisar
    Det känns som mitt underliv snart inte klarar av mer vaggisar mina stackars slemhinnor känns torra som saharaöknen kan man göra något åt de?

Tack på förhand :O)

• The75

Hej
    Tack för råden :O) jag började ta extra igår men vet inte om det hjälper,under dagen kom det inte så mycket men på kvällen kom det mycke bruna klumpar och jag funderar mycket på vart det kommer ifrån det är ändå ganska stora mängder och sen oroar jag mej för att jag är på väg att få MF igen,kan detta sluta bra?
    Jag tror jag är i vecka 7 jag gjorde FET 10 nov,ja vi satt tillbaka två embryon men på VUL kunde man bara se ett som levde så det andra har nog redan försvunnit så det kan nog inte vara det som orsakar blödningen.

Jag ska fösöka att vara försiktig när jag tar både crionen och utrogesten så jag inte själv orsakar blödningen genom oförsiktighet.

Så fortsätt hålla tummarna att det slutar snart :O)

• The75

Hej
    Jag var hos läkaren igår och allt såg bra ut med fostret :0)
    Hon tittade även efter vart blödningen kunde komma ifrån men hon såg inget konkret däremot fick hon bort en massa gammal brun crionen och utrogest blä.
    Hon sa att det kunde vara så att moderkakan höll på att fästa men jag ska tillbaka till henne i början av jan så det känns bra.
    Håll nu tummarna att min Avatar väljer att stanna :0)

Svar på tråden Hej alla från sleepy :-) ÄD 40+ tråd