• Sleepingbeuty

Hej alla från sleepy :-) ÄD 40+ tråd

Hej Alla.Startar en ny tråd och jag finns i min presentation också. Hur går det för er alla 40+ med era ÄD och behöver ni hjälp så hör av er.

Tänkte vi kunde hjälpa varandra en del här också.

Jag har en tråd också under läkemedel: www.familjeliv.se/Forum-7-130/m49621736.html

Har mkt erfranhet från ÄD i flera länder och har varit på FL i flera år nu.
    En del känner igen mig för många är jag ny.

Elaka inlägg anmäls!

Kramar Sleepy

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-15 10:16
    I min presentation kan ni läsa om reprocentralen, där vi kan hjälpa till.
  • Svar på tråden Hej alla från sleepy :-) ÄD 40+ tråd
  • Sleepingbeuty
    Hej!{#lang_emotions_cool} Jag får många brev i min inbox här på FL, men jag är sällan här.Bättre att ni läser min presentation och hör av er den vägen.
    Kramar till er alla!!! från Gamla Sleepy
  • Sleepingbeuty
    Hej igen.
    Efterlyser en person som har blivit medlem på repro, men som inte har skrivit någonting till oss.
  • Sleepingbeuty

Hej!  http://www.dn.se/insidan/anneli-fodde-barn-med-donerade-agg-1.1223656

Idag i DN.

Men jag tycker att verkligheten inte stämmer och att det ska påtalas att man inte ska ge upp.

Jag tycker att det borde ta ett större ansvar att ge en bredare bild av hur det är att aldrig ge sig.

Det som stör mig är att det framställs som att bara för att man inte ger sig så lyckas man….Till slut….

Som om alla andra hade oss själva att skylla. Liteödmjukhet inför det man inte själv kan styra över hade varit lämpligt.

Många många har gjort upp till 12 försök och misslyckats och hamnat i händerna på den ”grå markanden” utomlands och fått betala skyhöga summor.

Att det även finns en MÄNGD immunologiska problem som också gör att det inte går att bli gravid, borde också tas upp.

Och att de flesta får INGEN hjälp av läkare i Sverige för mediciner och ultraljud.

De flesta, allra flesta blir väldigt illa bemötta av svenska läkare så fort man är över 40 år.

• Sleepingbeuty
    Skriv gärna vad ni tycker. I min presenattion så kan ni läsa om vårt hjälp forum på Reprocentralen. Är sällan här i inboxen och läser så skriv till [email protected], istället om du behöver hjälp av oss.
    Heja på alla som tappert försöker och försöker.{#emotions_dlg.flower}
  • isisisis
    Sleepingbeuty skrev 2010-12-08 12:05:52 följande:

Hej!  www.dn.se/insidan/anneli-fodde-barn-med-doner...

Idag i DN.

Men jag tycker att verkligheten inte stämmer och att det ska påtalas att man inte ska ge upp.

Jag tycker att det borde ta ett större ansvar att ge en bredare bild av hur det är att aldrig ge sig.

Det som stör mig är att det framställs som att bara för att man inte ger sig så lyckas man….Till slut….

Som om alla andra hade oss själva att skylla. Liteödmjukhet inför det man inte själv kan styra över hade varit lämpligt.

Många många har gjort upp till 12 försök och misslyckats och hamnat i händerna på den ”grå markanden” utomlands och fått betala skyhöga summor.

Att det även finns en MÄNGD immunologiska problem som också gör att det inte går att bli gravid, borde också tas upp.

Och att de flesta får INGEN hjälp av läkare i Sverige för mediciner och ultraljud.

De flesta, allra flesta blir väldigt illa bemötta av svenska läkare så fort man är över 40 år.

Jag ville ha med hela den biten med immunologiska faktorer,men det fick inte vara med tyvärr.
    Och som det står i artikeln så har endel läkare varit positiva och andra har man mött motstånd ifrån.
  • Sleepingbeuty
    isisisis skrev 2010-12-08 15:11:00 följande:
    Jag ville ha med hela den biten med immunologiska faktorer,men det fick inte vara med tyvärr.
    Och som det står i artikeln så har endel läkare varit positiva och andra har man mött motstånd ifrån.
    Ja det var ju jätte synd att inte hela spektrat kom med.Jag tänker också på hur många som håller på med sina försök utan riktiga och vettiga utredningar INNAN.Så mkt penagr som bara är bortkastade.
    Samt att det inte GÖRS utredningar som är fullkommliga i Sverige.

Ingen kritik på dig Isissis. Journalister skriver ju vad de i sin okunskap inte fattar!
  • SaltBöna

Sleepy jag har försökt nå er på reprocentralen utan resultat..  

Har självmedicinerat med barnalbyl ochundrar hur och när ska jag fasa ut den?? Är idag i v 10+1 och imrogon drar jag ner t 1 progynon/dag.

Väldigt tacksam för svar :)

• Sleepingbeuty
    SaltBöna skrev 2010-12-08 18:41:12 följande:
    Sleepy jag har försökt nå er på reprocentralen utan resultat..  

Har självmedicinerat med barnalbyl ochundrar hur och när ska jag fasa ut den?? Är idag i v 10+1 och imrogon drar jag ner t 1 progynon/dag.

Väldigt tacksam för svar :)
    ok...jag har inte fått ditt mail på reprocentralen .Försök igen gärna, Men din albyl ska du fortsätta med grav ut om inte mödravården säger annat.
    Sen har du väl hört de senaste rapporterna om att acetylacetylsyra på 75 mg motverkar vissa cancertyper.
  • SaltBöna
    Sleepingbeuty skrev 2010-12-08 18:53:18 följande:
    ok...jag har inte fått ditt mail på reprocentralen .Försök igen gärna, Men din albyl ska du fortsätta med grav ut om inte mödravården säger annat.
    Sen har du väl hört de senaste rapporterna om att acetylacetylsyra på 75 mg motverkar vissa cancertyper.
    Nu har jag mailat er igen på reprocentralen123!
  • inkan70
    Sleepingbeuty skrev 2010-12-08 18:39:36 följande:
    Ja det var ju jätte synd att inte hela spektrat kom med.Jag tänker också på hur många som håller på med sina försök utan riktiga och vettiga utredningar INNAN.Så mkt penagr som bara är bortkastade.
    Samt att det inte GÖRS utredningar som är fullkommliga i Sverige.

Ingen kritik på dig Isissis. Journalister skriver ju vad de i sin okunskap inte fattar!
    Hej,
    Kan inte du med din kunskap försöka få någon journalist att göra en intervju med dig. Det är ju äntligen lite intresse kring våran situation. Bla. sydsvenskan skrev ju för ett tag sedan om äggdonation kanske dom är intresserade av lite mer fakta.
    Kramar Inkan 
Svar på tråden Hej alla från sleepy :-) ÄD 40+ tråd