• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Vädur: vad tråkigt att de ska krångla så där med din dos. Men ni har väl betalt för att göra 3 pack på CA? Kan ni få tillbaka pengarna? jag håller tummarna att det går bra när du har telefontid med Göran nästa vecka. De borde ju ändå se på ert finfina resultat när ni fick er son, med 225ie, då gick det ju hur bra som helst. Och överstimulerad har jag för mig att du inte blev? Även om det var många ägg... Att de redan skrivit att de ska sänka dosen på VUL är väl ändå att gå händelserna i förväg, det kan de ju inte veta förrän efter VUL.

• sydney
    cupcake4 skrev 2011-03-11 09:02:45 följande:
    Sambons arb.givare gick med på bruttolöneavdrag men inte min =(. När vi frågade om man kunde ta hela på sambon sa hon på ekonomi på Ca att man får dela upp det  för skatteverket går inte med på det annars. Kanke blir skillnad om det är kvinnans arb.givare. Borde ju inte spela någon roll..

Ikväll börjar vi med första sprutan. Har varit en låång väntan och har inte varit här inne så mycket under tiden.
    är det så det funkar? Om vi ska göra ny IVF vill vi ha bruttolöneavdrag på mannen. Men om inte CA tillåter det så får vi dela på det. Tycker inte heller det ska spela någon roll, rörigt är det i alla fall.
    Grattis till sprutstart, skönt att vara på g.

sitter här och börjar bli nervös inför FET i em. Nervös för att telefonen ska ringa och de ska säga att det inte blir nåt för embyrot inte klarat upptiningen... längtar tills i em när allt är klart.
  • sydney

Nu är jag ruvare igen! Det gick fin fint, hade Göran idag. Fick tillbaks ett perfekt 4 celligt embyro. Så nu är frysen tömd och jag hade tänkt plussa!

Amorosa: tack för info,får sätta in mig i det mer efter denna ruvning om det inte går vägen.

Nu kommer jag nog inte logga in mer här på  en dryg vecka, drar till Sälen imorgon bitti.

Hoppas på många positiva nyheter när jag är tillbaka.

kram till er alla toppenpinglor!

• sydney

Igår kom vi hem från Sälen. Har haft en toppenvecka med massor av sol och skidåkning. Dottern var så duktig i skidskolan, Igår när vi skulle åka hem var dottern åksjuk och kräkte massor så det blev 4 klädbyten....

Vädur. tråkigt att ni ska behöva känna så över Carlanderska, ni som varit så positiva tidigare. Men förstår ju dig, och hade jag varit i din sits så hade jag också velat köra med 225ie gonal och inget annat. 

Dallas: hoppas ni har många fina befruktade ägg och att det blir en fin blastocyst ni får tillbaks!

Sötisa: tänker på dig och hoppas allt gått bra idag!!

just nu känns det som om mensvärken har kommit som tidigare minus-ruvningar.... RD 9 idag... vill inte ge upp ännu,. tar nog ett test på onsdag morgon. Är så trött på det här. Svårt att jämföra med tidigare ruvningar, detta var ju omstumulerat FET men sedan har jag tagit en progesteron varje kväll. Känner mig ganska trött idag, och brösten ömmar som vid mens....

• sydney
    Lito skrev 2011-03-20 19:11:10 följande:
    Sötisa: Grattis till ruvning! 

dallas: stort lycka till på tisdag, inte länge kvar nu!

Sydney: Några symtom? Spännande med TD snart!

Hoppas ni alla kommer få fina plus!

Kram till er!
    hur går det för dig?läste att du haft blödning tidigare, har den upphört?

I em har jag haft värsta huggen i magen, usch! Höll i sig länge också. Värsta mensvärken, eller nåt annat?
    Jag brukar inte ha så kraftig värk vid mens i vanliga fall. Har ingen aning just nu.
  • sydney
    dallas skrev 2011-03-21 09:13:27 följande:
    Först och främst; TACK för stödet!

sötisa; Grattis! nu är du ruvare iaf!  Min dotter var ett 3-celligt embryo när jag fick det tebaks vid FET

Ringde CA nu och det är 4 st embryo  som "gick vidare"  till blastocystodling, så vi håller tummarna att det iaf blir en kvar tills imorgon... det är mindre nervöst med korttidsodling.....
    Låter lovande inför morgondagen!
  • sydney

Vädur: som du skriver så verkar inte färre ägg ge bättre kvalitet för er.
    Så jag hade velat ha gonal f 225 ie om jag var du. Och sedan är ju frågan om de ska befruktas med ICSI eller inte? sonen är ju från icsi.

Love is everything: härligt att ÄP närmar sig, ,lycka tilL!

• sydney

Jag tog ett test efter jobbet nyss, och ett fint och tydligt pluss visade sig!!
    nu har jag inga fler test hemma, har beställt som kommer vilken dag som helst. Så får testa igen och sedan på fredag på TD. Nu måste det gå vägen!

• sydney

Vädur:; jag har en kompis som också går på CA som också kör med både gonal och menopur. Hon är visserligen svårstimulerad men det kanske funkar för dig! Hon har Torbjörn som läkare.

• sydney

Tack för alla grattis!!

Nu hoppas jag att det blir lika fint pluss nästa gång jag testar.
    Har TD på fredag, RD 10 idag.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19