Carlanderskatöserna del 19
Loppanlängtan: har du fått reda på nåt hur det gått med äggen?
Amorosa: håller tummarna för att allt går bra och att ni får ett fint pluss på söndag!
Cotton: hur mår du?
Vädur: är det snart sprutdags?
Loppanlängtan: har du fått reda på nåt hur det gått med äggen?
Amorosa: håller tummarna för att allt går bra och att ni får ett fint pluss på söndag!
Cotton: hur mår du?
Vädur: är det snart sprutdags?
Cotton: härligt med ultraljud imorgon, så du kan slappna av lite. Förstår ju din oro men nu ska det ju gå bra den här gången!
Jag mår helt ok, så här i början av ruvningen är det ändå ingen mening att analysera. Sedan tar jag progesteron och progynon så det blir massa falska symtom som jag inte ska bry mig om. hade helst bara velat söva ner mig i 10 dagar nu. På söndag ska dessutom dottern åka på semester till Fuerteventura med mormor & morfar så nästa vecka vet jag inte vad jag ska sysselsätta mig med efter jobbet. Kommer ha alldeles för mycket tid över att sitta och fundera över ruvning och symtom, inte alls bra.
Grattis till sprutstart! Till mig sa det att vätskan räckte till 3 ampuller. Jag använde både 150ie och 225ie till en vätska. Känns ju som om du borde spruta lite längre med lägre dos, men jag har ingen koll egentligen.
När ska du på VUL?
Amorosa: grattis till plusset! Vad underbart! Nu är det ju massa pluss i tråden... jag vill också!
Loppanlängtan: Grattis till ruvarstatus!
Jag har varit positiv, det är man ju i början i ruvningen: men så imorse kom det lite rött på pappret, bara RD 7 liksom, ska det redan skita sig? Har mensvärk och lite ömma bröst emellanåt. Men tar ju proggisar så svårt att veta vad som är vad. TD är 14 februari. Hade vid min ruvning när jag plussade några små spottar runt RD 6-8 men har för mig att det var mindre, detta syntes tydligt och var ljusrosa. jaja, jag har inte gett upp änn, men känns lite pissigt just nu.
Amorosa: jo visst finns det hopp fortfarande, men blir lite neggo. Hade likadant förra ruvningen som slutade i negativt test, men då kom det rosa på RD11 och inte så tidigt som denna gång. Hade du mycket blod, vilken färg? Ursäkta frågorna, men blir ju nyfiken. Mitt var ljusrosa, bara på pappret.
Lycka till idag Vädur! hoppas det blir ÄP snart!
Denna ruvning känns typ precis som min minus ruvning. Tyvärr... RD 9 idag...
Har lite mer biverkningar av progynonet denna gång, dvs huvudvärk och illamående.
Nästa gång ska jag nog försöka med ostimulerat FET så jag slipper det.
Vädur: hur gick det på VUL?
Finns ingen ledig signatur: oj vad tiden gått fort, lycka till! Tänk att du snart har dina små mirakel hos dig.
RD 10 idag och jag har alla möjliga tänkbara pms symtom/biverkningar/grav symtom, inte samtidigt men de kommer och går: illamående, huvudvärk, frossa, andfådd, svullen mage, ådror på brösten, trötthet, yrsel, mensvärk m.m Vill veta men ändå inte, vågar inte testa förrän tidigast lördag.
Vädur: låter bra, håller tummarna!
Amorosa: ja alla mina symtom stämmer ju in på biverkningar av medicinen samt PMS.
Så jag tror att det är mer negativt än positivt med alla dessa symtomer.
Hur mår du? Känner du dig gravid?