-
tack för info! jag har läst nånstans att den bara växer 0,5 mm/dygn men detta lät ju bättre. Minns inte om han sa att den är treskiktad eller ej, får fråga på fredag. Kanske att jag såg ett vitt streck nu när du säger det. När jag gjorde stimulerat var den alltid treskiktad och 9-10 mm.Love is everything skrev 2011-03-02 11:52:06 följande:Sydney: Slemhinnan växer 1½ - 2 mm per dygn normalt sett. När jag åt Pergotime (som är negativt för slemhinnan) hade jag en slemhinna på drygt 7 mm och det var alldeles för tunnt. Jag blev aldrig gravid trots bra äggblåsor. Så jag bytte till Puregon (lågdosstimulering) och min slemhinna låg på minst 10 mm varje gång innan ÄL. Sen är det viktigaste att slemhinnan är treskiktad! Är den inte det, så fastnar det inget gryn... Man kan fråga om det vid VUL. Ses som ett vitt streck rakt över slemhinnan! Är expert på VUL vid det här laget, så jag slipper fråga om detta längre! Alltså, slemhinnan kan vara okej vid 8 mm om den är treskiktad, det betyder att den är redo!! Lycka till!
-
Lito: grattis till ruvning! Ja, nu börjar de 2 hemska veckorna för dig, det är som en berg och dalbana.
Och kul med 1 och kanske 2 till frysen också, superbra! -
tack! Alla tummar som finnns behövs nog just nu!Lito skrev 2011-03-03 17:46:21 följande:
Tack för att nu håller tummarna för oss! Testdag är om 10 dagar, den 13/3. Vi får väl se hur länge jag kan hålla mig innan jag ska börja tjuvtesta!
Sydney: Håller tummarna för att din slemhinna växt till sig tills imorgon och att det ser bra ut på vul.
KRAM !!
-
Jag är så trött på min kropp nu. Har varit på ett andra VUL nu på morgonen och min ÄL verkar ha avstannat, blåsan var fortfarande 13-14 mm.... suck! Slemhinnan däremot var drygt 7 mm så den var läkaren nöjd med. Nu vill de ha in mig på ett nytt VUL på måndag. Men jag känner att det kanske inte är så mycket mening med det. Vi åker till Sälen nästa lördag och om ÄL skulle kicka igång trots allt så blir det sent och då hinner jag ändå inte med FET.... .Var lite positiv när han först mätte slemhinnan och den verkade vara på gång, men sen föll ridån ner.... Bläääääääääää.......
-
Mirakelbarn: visste inte att du var gravid, grattis!!! Blev det genom IVF eller?
Lycklig vill ha mer: känner ju igen dig sen innan, välkommen till CA tråden! -
Japp, jag skulle ju göra FET i naturlig cykel (ostimulerat) denna gång och då måste kroppen ha egen ÄL. Och sedan sätter man in ägget 2 dagar efter ÄL (eftersom mitt ägg är odlat i 2 dagar). Äggblåsan hade inte växt nånting mellan tisdag och idag. Är det bara trögstartat eller har ÄL avstannat?Love is everything skrev 2011-03-04 09:35:27 följande:Sydney: Usch och fy och blää!! Inte roligt när det inte blir som man vill... Ska du göra FET eller vad är tanken? Varför måste du ha en äggblåsa som är stor isf? Förlåt att jag inte fattar....
-
jag har lite längre cykel, oftast 32 dagar men kan vara några dagar längre också. Cykeldag 16 idag.Love is everything skrev 2011-03-04 10:10:08 följande:Vad svårt... Har ju aldrig haft egen ÄL, så jag vet inte så mycket om det tyvärr.... Vilken cykeldag är du på nu?
-
Jag ska börja testa med ÄL stickor trots allt och tänker göra det fram till tisdag morgon. Inte troligt att det blir omslag tills dess. Blir det inget omslag senast tisdag morgon så hoppar jag över VUL på tisdag och avbryter. Pergotime hade kanske hjälpt mig, men har också läst att man kan få tunn slemhinna av det så kanske inte heller är så bra för mig.Fylgja skrev 2011-03-04 11:45:16 följande:Amorosa: Såna tankar och känslor tror jag är jättevanliga bland oss som kämpar för att få barn. En del av en kan vara lycklig för någon annans räkning medan en annan del bara vill lägga sig i en hög och strejka och tycker allt är orättvist. Sedan är man olika stark i olika perioder - för dig måste det ju kännas extra jobbigt just nu pga MF.
Sydney: Usch så motigt att det strejkar med ÄL, hoppas att det inte krockar med resan elller strular på annat sätt! Himla dumt att Pergotime är så svårt att få fatt i, annars hade det kanske varit en lösning för dig.
Mirakelbarn: Hade helt missat att du är gravid!! Så ottroligt roligt!
Amorosa: kramar till dig, Känner igen mig så mycket i dina tankar. jag har ju mitt barn, min 5 åriga "bebis" så för mig är det extra jobbigt när alla får syskon till sina 2-3 åringar.
Vädur: jag bor i Halmstad och här är det Malmö (RMC) som gäller men Varberg och kanske även Falkenberg verkar få gå genom GBG och då CA. -
Mirakelbarn: får jag komma in på din sida?
Wow! säger jag bara, skam den som ger sig ja! Och i naturlig cykel, häftigt! -
tack för erbjudandet. Nästa gång blir det stimulerat igen. Torbjörn nämnde pergotime men sa att det inte fanns att få tag på så jag fick göra helt ostimulerat. OCh det gick ju inte så bra...Sötisa skrev 2011-03-04 12:51:17 följande:Mirakelbarn, grattis vilken lycka. Jag har ju också gjort en del syskonförsök och tankar ofta energi med solskenshistorier! Ivf i naturlig cykel har jag läst om nån gång men berätta gärna mer.
Sidney, usch och fy när kroppen stretar emot.. Hoppas äl dyker upp. Jag har pergotime som blivit över om det skulle behövas, det är ju tydligen en bristvara nu igen. Bara att hojta! Lycka till
Har du gjort FET? Ostimulerade eller stimulerade?
Mirakelbarn: fantastiskt att ni lyckades! Det behövs ju bara ETT ägg och det bevisar ju du.