• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Skrippo skrev 2011-02-14 09:19:33 följande:
    Jag har gjort alla våra försök på distans men ändå velat samtala med läkare på CA. Har haft Torbjörn och har aldrig behövt vänta mer än en vecka för att få telefontid. Och inte har det kostatnågot extra.
    Bara ring och berätta hur läget är.

KRAM
    Då ska jag försöka göra det. Har ju ingen särskild läkare på CA som är "min", har träffat dem alla 3. Tycker bäst om Göran och Torbjörn.
  • sydney
    Fylgja skrev 2011-02-14 15:05:40 följande:
    Så ledsamt Sydney Rynkar på näsan! Sänder lite virtuella tröstkramar. Förstår om du inte är så pigg på Progynon igen, har ni diskuterat att stötta upp ÄL med Pergotime? Ger ju betydligt färre biverkningar. Om ni vill testa ett FET till vill säga.
    Ska försöka få en telefontid med en läkare på CA och höra om jag kan få göra ostimulerat (eller ev med pergotime). Eller om jag först gör 1 IVF och FET om det inte funkar. jag blev ju gravid på IVF:n (men det blev MA). Jag tror att jag har ÄL som jag ska men i höstas så strulade kroppen efter MA och då blev det stimulerat.

Lito: lycka till på VUL! Hoppas på några men fina ägg denna gången.

Vädur. skönt att få en tid tilL ÄP och att du får Göran som sist.
  • sydney

jag har pratat med BM på Calanderska nu och fått en telefontid med Torbjörn på torsdag em så det känns skönt.
    skönt att det gick så fort så får vi se vad han säger. BM föreslog Torbjörn direkt och som hon uttryckte det är han en klok man att svara på mina funderingar och frågor.

• sydney

Loppan: Vilka fina pluss! stort grattis! Va kul! 
    Det är ju värsta plusvågen i tråden nu (om man bortser från mig).

Skrippo: tråkigt att få en sån BM. Håller tummarna att allt ser bra ut på fredag också!

Lito: snart ÄP för dig med! Lycka till.

• sydney
    Finns ingen ledig signatur skrev 2011-02-17 10:57:56 följande:
    Hej kikar bara in för att tala om att det du har blivit två nya CA bebisar i tråden
    110211 kom dom till oss, en tjej och en kille. Vi är hemma från BB nu, men oj vad tiden rinner iväg. Vi hinner inget annat än att amma just nu känns det som .....

Har inte hunnit läsa igenom tråden, så om det blivit puss så grattis till plussen och till er som inte fått plus ÄN, kämpa på. Det är värt det
    Grattis till era två mirakel! Kan tänka mig att det är fullt upp, men hoppas ni hinner njuta lite också!

Vädur: jag tog inte heller något hemma före ÄP, fick ju panodil på CA.
  • sydney
    Vädur 78 skrev 2011-02-17 11:43:42 följande:
    Bra då vet jag
    Åker upp i em och bor på hotell  
    Lycka till imorgon! Håller tummarna.
  • sydney
    Vädur 78 skrev 2011-02-17 13:39:15 följande:
    Kl 7.45
    Har tänkt på dig nu på morgonen och hoppas allt gått bra!
    kram
  • sydney

Jag pratade med Torbjörn igår och han tyckte helt klart att vi ska försöka med vårt sista embyro innan vi sätter igång ett nytt IVF. Det var så fin kvalitet på det att det har stora chanser att lyckas, det är slumpen hela tiden sa han. Så jag är nöjd, eftersom vi ska testa ostimulerat igen så jag slipper käka progynon och jag får sättta igång DIREKT! igår var mensens första dag så det blir VUL 1 mars (dag 13). Hoppas nu att cykeln inte strular för mycket utan håller sig till Jag vet ju att det kan skita sig rejält. Att jag inte  fårÄL eller att embyrot klarar inte upptining. Men då får vi direkt köra igång med korta protokollet så det känns helt ok. Han sa att de använder sig mycket av det korta och att det ger bra resultat. pergotime för att stimulera ÄL nämnde han också, men det är problem med att få tag på pergotime, det finns inte så ofta på maknaden så vi får köra utan.
    Jag mår bättre av att slippa vänta så det känns liiiite bättre idag.

• sydney
    Lito skrev 2011-02-18 11:54:48 följande:
    sydney: Va skönt att få köra igång nu på direkten, som de andra har skrivit så är det ju väntan som är så jobbig. Hoppas det går vägen denna gången.

vädur: Tänkte på dig imorse när jag åkte till jobbet. Hoppas allt gått bra!

I em ska jag på vul, om allt ser bra ut så får jag tiden för när mitt äp blir. Spännande!
    Lycka till med VUL i em! Hoppas allt ser bra ut så du får en tid för ÄP.
  • sydney
    Toppenloppan skrev 2011-02-18 14:03:05 följande:
    Sydney:
    Det låter bra!
    Jag mådde aldrig dåligt av vare sig Progynon eller Pergotime men jag får ganska sällan biverkningar av medicinerna....

Var det en blasto ni har i frysen?
    Göran sa att när de tinar blastisar brukar 90% överleva!!! Det lät för bra för att vara sant
    Tyvärr ingen blasto... de andra två har klarat upptiningen i alla fall. De har hög upptingsprocent på 2dagars med, ca 90%
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19