Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Love is everything skrev 2010-10-13 12:10:51 följande:
    Hej ni tappra kvinnor!{#emotions_dlg.flower}

Har ett par frågor jag skulle vilja ha svar på, hoppas ni vill och kan svara!
    * Fördelar/nackdelar med just denna klinik? Någon som har erfarenheter från annan klinik?
    * Någon annan som har PCO-S, är ung, testat Pergotime och/eller Puregon och fått fina ägg och ägglossningar men ej blivit gravid?
    * Hur många ägg har ni med PCO-S fått ut och hur många har blivit befruktade av dom? Hur stor dos har ni tagit /dag?

Ska testa IVF för första gången i januari, alltså 2 lågdosstimuleringar först! Går privat hos en läkare och ska göra IVF på Carlanderska via honom. Återkommer alltså kanske senare!

Ha det fint!
    /Annelie
    Jag kan bara svara på din första fråga och precis som Vädur så ser jag faktiskt inga nackdelar alls med den kliniken. De är bra rakt igenom och har alltid tagit superbra hand om oss. Roligt att du kommer börja försöka på CA Du kommer inte bli besviken. Det är jag övertygad om!
  • FruNaftra

Släggan, stor kram till dig. Förstår att du känner dig trött och ledsen. Så tråkigt att ni måste kämpa så hårt för att få några få ägg medan andra får ut massor. Men som sagt, ett enda litet ägg kan göra all skillnad i världen. Håller tummarna för dig!

Cotton, vad konstigt att de inte hittade något fel. Jättetråkigt att detta skulle hända er....det är så orättvist! Skönt att du är nöjd med mottagandet och att det hela på sätt och vis är över, så ni slipper grubbla. Håller tummarna för att du får ett fett PLUS om några veckor!

Vädur, lutealfas på 11 dagar är nog inget ovanligt. Normalt ligger den på ca 14 dagar men min varierar lite på mellan 12-15 dagar. Så det är nog inget konstigt med det   Gud vad kul att du snart ska ruva!

Vad trist att höra om det tråkiga bemötandet. Jag har aldrig upplevt det så. Jag är nog inte så säker på om jag någonsin har pratat med henne tidigare. Men det är klart, betalar man en massa dyra pengar och lägger sina problem i sina händer så är det viktigt att de är trevliga rakt igenom.

Att de hade svårt att ge dig en tid berodde nog på att de har ont om tider och inte att VUL skulle vara krångligt (för det är det ju verkligen inte inför FET ). Jag har knappt haft några valmöjligheter på tid när jag har fått tid hos dom utan jag får ta det som erbjuds i princip vilket inte är sådär jättekul eftersom man är hemma med en lilltjej.

Lilla fröet, vad bra att de har höjt dosen. Nu får vi hoppas att du svarar bättre på den nya dosen.

Nu är jag på dag 20 och fortfarande inte fått något utslag på ÄL-testet. Gaaaah....
    Nu börjar jag känna mig jäkligt frustrerad på hela situationen. Har testat både morgon och kväll i 10 dagar nu och börjar bli less på det eviga testandet.

• FruNaftra
    cotton skrev 2010-10-14 14:29:52 följande:
    Å vad frustrerande att du inte får utslag! Men varje dag är ju en dag närmare? Hur långa cykler brukar du ha? Eller är din kropp lite busig nu efter förra månadens ÄP?

Håller tummarna för en glad gubbe snart!
    Sjuuukt frustrerande. Min cykel är ju vanligtvis på 28-30 dagar men efter graviditeten så har den inte blivit regelbunden. Kroppen lever sitt eget liv. Speciellt efter IVF,en.

Om den gär gubben inte dyker upp i morrn så går jag nog upp på taget och vrålar eller nått UÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHHHHHHH!!!!
  • FruNaftra
    didda skrev 2010-10-14 17:36:45 följande:
    Då har jag fått besked om ÄP! Det blir på tisdag nästa vecka (19/10) Puhhh, nu kan jag börja bli nervös på riktigt

Var ju och gjorde vul idag och jag tror jag hade sammanlagt 30-32 blåsor varav ca 5-6 st var runt 15 mm, ca 15 runt 10mm och resten mindre (jag är inte helt säker på antal och strl men det spelar ju å andra sidan mindre roll). Jag ska fortsätta med samma dos (112.5 enheter) gonal-f tills på lördag och sen inget mer. Min distansläkare sa att vi vill ju verkligen inte att alla blåsor ska växa sig stora (risk för överstimulering antar jag?) så jag hoppas att dom vet vad dom gör nu. Känns ju bra att jag har många äggblåsor (sen vet man ju inte om dte är ägg i alla) så vi förhoppningsvis kan odla i 5 dagar. Dessvärre får vi ju inte frysa så det kvittar ju för oss om vi får fler än 1 av toppkvalitet. Nu håller vi tummarna för att det ska flyta på framöver!

Kramar till alla i tråden!
    Grattis! Vad skönt att det gick så bra. Nä precis som de säger så får det ju inte bli för många. Det blev ju det för mig...vansinnigt många. Men det blev inte ens i närheten av lika många ägg ändå så. Får man inte frysa in när man kör distans?

Hmmm...jag såg nu att jag inte fick ÄL förrän på dag 22 vid min sista mens cykel innan IVF. Det är ju sjukt sent! Och sen ska man vänta 2 veckor på mens...den cykeln blir ju 36 dagar lång. Jisses....
    Hoppas inte ÄL dröjer så länge denna gång. Slemhinnan kan ju bli för gammal.
  • FruNaftra

34an, men vännen...vill bara ge dig en kram.
    Vilken ruvardag är du på nu?
    Förstår att det känns tungt när du fått + med de tidigare graviditeterna vid det här laget. Och gudarna ska veta att det ÄR kämpigt och motigt vissa dagar och då hjälper det inte precis med gnälliga ungar. Nu är det ju kvällen och snart ska de väl i säng. Då kan du andas ut och få gråta en skvätt i lugn och ro. KRAM och håll ut. Det är inte precis likadant varje graviditet så plussen kanske dyker upp någon dag eller några dagar senare. Bamsekram!

• FruNaftra

34an, vilken ruvardag är du på nu? Har du testat igen? Kram!

Jag är så hederligt förbannad nu. Är på dag 21 och fortfarande ingen stegring. Helvetes jävlas skitkropp. FUNKA NÅGON GÅNG DÅ FR FAN!

• FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-10-15 09:38:25 följande:
    Men fy vad jobbigt, hur många dagar sen var det du var på vul???
    I måndags, då var äggblåsan 15 och det är väl vid 18-19 som ÄL-hormonet stiger va? BORDE ju hända något nu ju.
  • FruNaftra
    calcaneus skrev 2010-10-15 09:52:01 följande:
    Jag har inte läst ikapp, men jag har tjuvtestat Plus !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    GRATTIS, underbart med lite goda nyheter såhär på morgonkröken!
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-10-15 10:00:08 följande:
    Ja men då borde det ju verkligen hända något snart!!! Känner du att det är på g? Bara måste ju bli utslag under dagen eller senast i morgon skulle jag tro
    Ja det hoppas jag verkligen för mina stickor är nästan slut nu igen. Av de billiga stickorna har jag bara 1 enda kvar och av de andra har jag 3 kvar. Eftersom jag testar både morgon och kväll så klarar jag mig bara i 2 dagar till.

Jag känner ingenting alls just nu. För några dagar sedan stack det till lite så då trodde jag det var på g....men icke.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19