didda skrev 2010-10-14 17:36:45 följande:
Då har jag fått besked om ÄP! Det blir på tisdag nästa vecka (19/10) Puhhh, nu kan jag börja bli nervös på riktigt
Var ju och gjorde vul idag och jag tror jag hade sammanlagt 30-32 blåsor varav ca 5-6 st var runt 15 mm, ca 15 runt 10mm och resten mindre (jag är inte helt säker på antal och strl men det spelar ju å andra sidan mindre roll). Jag ska fortsätta med samma dos (112.5 enheter) gonal-f tills på lördag och sen inget mer. Min distansläkare sa att vi vill ju verkligen inte att alla blåsor ska växa sig stora (risk för överstimulering antar jag?) så jag hoppas att dom vet vad dom gör nu. Känns ju bra att jag har många äggblåsor (sen vet man ju inte om dte är ägg i alla) så vi förhoppningsvis kan odla i 5 dagar. Dessvärre får vi ju inte frysa så det kvittar ju för oss om vi får fler än 1 av toppkvalitet. Nu håller vi tummarna för att det ska flyta på framöver!
Kramar till alla i tråden!
Grattis! Vad skönt att det gick så bra. Nä precis som de säger så får det ju inte bli för många. Det blev ju det för mig...vansinnigt många. Men det blev inte ens i närheten av lika många ägg ändå så. Får man inte frysa in när man kör distans?
Hmmm...jag såg nu att jag inte fick ÄL förrän på dag 22 vid min sista mens cykel innan IVF. Det är ju sjukt sent! Och sen ska man vänta 2 veckor på mens...den cykeln blir ju 36 dagar lång. Jisses....
Hoppas inte ÄL dröjer så länge denna gång. Slemhinnan kan ju bli för gammal.