Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Vädur, jo men äggblåsan var väl 15 mm va?
    Växer den 2 mm per dag så borde den vara ca 17 idag och då är det ju helt normalt att få utslag
    Vad skönt att det är klart med tid. Och vilken tur du har som får Torbjörn igen. Jag får olika typ hela tiden känns det som

Sydney, nej det har du helt rätt i. Jag fick ju också spottings förra gången trots att jag plussade. Gammal vana som tänker så.

Det blev ett himla liv på maken igår när jag sa att jag redan har tjuvtestat och vill fortsätta med det. Han tycker jag ska gå i ovisshet ända tills den officiella testdagen om 1,5 vecka (4/11). Det går ju bara inte!! Lätt för honom att säga att jag ska vänta när det inte är han som ligger sömnlös på nätterna

• FruNaftra
    cotton skrev 2010-10-26 10:26:52 följande:
    Hej alla!

Grattis Väder till ett bra VUL och omslag redan idag! Tjohooo! Det går fort när det väl går

Sydney, vilken mysig grej med en adventskalender där du slår in små paket för varje dag. Funderar på att göra en sådan till maken, han är ett stort barn ibland

Alla ruvare (nu är ni så många att man inte orkar skriva ner era namn). Lycka till! Vet att ni har TD allt från om några dagar till den 4/11 och att några tjuvtestar och andra inte... man får göra på det sätt som känns bäst för en själv helt enkelt. Och skita i maken, he he he. Även om han protesterar. De kan nog aldrig förstå de miljoner tankar man går omkring med som ruvare.

Idag gick mitt VUL bra, eller hur man säger. Torbjörn (älskar den mannen!) är så himla försiktig och proffsig alltså. Han såg en äggblåsa på vänster äggstock som var 10 mm men på höger sida såg han en som var 15 mm. Så jag ska börja testa imorgon. Jag hade ganska tunn men fin slemhinna än, så han trodde inte på utslag förrän på fredag, lördag.

Jag frågade om det såg ut som att min ägglossning skulle strula denna månad med tanke på Cornelius förlossning ,men det såg absolut inte så ut tyckte han utan det såg verkligen "fint" ut. (och då blir jag stolt när han säger så, sjuk man är ). Jag ska på ytterligare ett VUL 3-4 dagar efter att jag fått utslag på ägglossningstestet. Ska du också på ett extra VUL då Vädur? Undrar om jag ska dit enbart för att jag fölösts för 6 veckor sedan...

Ha en härlig dag tjejer!

Kramar till er alla!
    Härligt att allt såg så fint ut Cotton. Och det är ju jättebra att du ska in på extra VUL så de kan garantera att du har ägglossat fint. Man kan säkert få komma in på extra VUL om man frågar efter det.
    Tänk, snart ansluter du dig också till ruvarskaran. Underbart!!  

Kram!
  • FruNaftra
    cotton skrev 2010-10-26 10:50:20 följande:
    Tack Fru Naftra! Ser fram emot att ansluta mig till er fina skara. Men jag antar att ni är i gravidskaran  när det är min tur... sex dagar efter utslag på ÄL stickan, återför de blastisen. Nu när man är så nära, känns det som en otroligt lång tid. SEX DAGAR... puuh
    Se till att fylla de dagarna med sånt du inte kan göra sen så går kanske dagarna snabbare   *drömmer om ett glas vin*

Nu har jag fått blåa ådror på brösten...ojoj nu är det nära alltså (fast har jag otur så har de alltid funnits där...)
    Jag vil veta NUUUUUUU!!!!
  • FruNaftra

Jag fick precis en saftig räkning på 11 000 från CA för en återföring som jag redan betalat för. De måste vara snurriga där uppe på ekonomiavdelningen.

• FruNaftra
    majsanna skrev 2010-10-26 15:38:06 följande:
    Hej flickor!
    Tänkte höra om jag får ansluta mig till er "på riktigt" nu. Jag har ju varit inne här och "gästspelat" några gånger, men nu är det bestämt att vi kommer göra vår behandling på Carlanderska.
    Har idag varit hos vår hemortsläkare i Linköping och planen är att köra kort metod även denna gången med puregon och sprutstart kommer att bli ungefär den 8/11 beroende på när mensen behagar att komma. Sedan blir det äggplock slutet vecka 46 eller början av vecka 47. Vi fick även köpa ett tre-pack så det känns bra.

Nu är det bara att vänta på att mensen ska komma. Det är ju inte särskilt ofta man gör det precis...
    Välkommen hit "på riktigt"   Kul med ytterligare en kämpare i skaran.
    När tror du mensen kommer?
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-10-26 15:54:44 följande:
    Så du tänker inte betala den?
    Nej jag tänkte att ni andra kan göra det istället Ska jag säga OCR-numret??? 

Fick precis ett svar där de bad 100 ggr om ursäkt. PHU....

Men ni kan fortfarande betala om ni vill. Ni kan få mitt personliga kontonummer, så sätter jag in pengarna på CA,s konto
  • FruNaftra
    42an skrev 2010-10-26 19:27:45 följande:

Lycka till alla ruvare, och ni andra med såklart!
    Pratade med distansläk igår, måste vänta in nästa mens och köra igång med äl-stickor sen före FET, precis som ni.
    Hade hoppats på att få köra direkt nu men tydl vill de vänta en mens innan. Suck! Det är ju en evighet! Gjorde stimulerat FET men sonen och ville helst göra likadant, men tydl gjorde man bara stim för att kunna planera bättre så det inte blev på helgen. Verkar inte som de gör det alls längre så jag får väl ge mig.
    Jag vill också vara med i ruvarliganSkrattande.

Men gud vad tråkigt att du måste vänta så länge Blä är en väldigt bra sammanfattning på sånt som att behöva vänta.
  • FruNaftra

Jag måste få hoppa in och berätta att jag testade med ett sånt där billigt skräptest precis nu och kunde ana ett svagt svagt skuggstreck på det. Det är så pass svagt att det absolut inte går att tolka som ett positivt resultat. Men är det starkare i morgon så känns det som att man vet åt vilket håll detta skulle kunna bära

• FruNaftra

Kryddan, imponerande att du har så bra koll på oss.
    Ja jag känner också att jag måste strunta i makens önskemål eftersom testandet på något vis lugnar nerverna.
    Hoppas det går bra på mötet i morgon! Och att du får sova gott inatt.

Lilla fröet, tack för tum- och tåhållningarna! Jag hoppas de är starkare i morgon!

Kram på er!

• FruNaftra

God morgon tjejer. Nu har jag testat igen. Vet inte om det är starkare faktiskt. Men jag ser ett svagt svagt streck bredvid kontrollstrecket. Jag tror inte 2 test kan visa spökstreck så jag hoppas att det är så att detta försök har lyckats. Har foglossningskänningar i ljumskarna, ett jävl humör, inga spottings, en molande värk i tjejmagen. Det var länge sedan jag plussade med Ella men dessa tecken känns väldigt bekanta.

Hur går det för er andra?

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19