Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Idag är en riktig BLÄÄÄÄÄ-dag. Ingen stegring på ÄL-testerna som väntat. Jag tror inte det kommer bli någon återföring denna cykel. Blir så jäkla ledsen

Har bokat tid för VUL i morgon och åter igen måste jag krångla med att fixa barnvakt och ta mig in till kliniken. Jag sa till maken att jag seriöst övervägde att skita i altihopa för det är så jobbigt att fixa alla besök själv och samtidigt ha ansvar för lillen. Han jobbar ju hela tiden och kan aldrig ta ledigt. Han blev irriterad och sa att vi självklart ska kämpa på. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ....

Ville bara gnälla av mig idag. Jag kommer in en annan dag och läser ikapp för att se hur det går för er för nu blev det lite väl mycket läsning. Hoppas iallafall att det går bra för er och för er som har ÄP framför er - lycka till!!

Kramar!

• FruNaftra
    Släggan skrev 2010-10-10 21:15:22 följande:
    Akita06:hoppas du får bra timmar på CA imorgon. Spännnade!

Fru Naftra....helt ok att va arg!!!!!!!

Vad gäller antalet VUL innan ÄP så tror jag det är vanligast med två. Dels vill man ju se så att den dosering man fått är bra, är det för lite aktivitet kan man ju höja dosen.....för min del räcker det med ett eftersom jag redan har MAX dos av Menopur.

Jag e liksom du MOM70 orolig,  för jag känner absolut inget. Inget molvärk, dragningar eller annat som kan ge lite bekräftelse på att det bilads lite äggblåsor..hmmmm........det suger.........:(

Ska gå och blanda ihop dos nr 5!
    Jag har alltid gjort 3 VUL innan mina ÄP. Men det är för att jag har haft så låg dos (112) och mina äggblåsor växer på så långsamt.

*muttrar lite till*
  • FruNaftra

Hur går det för alla här inne med sprutor och ÄP och allt annat?

Var på VUL idag och Torbjörn tyckte det såg bra ut. Borde få utslag snart. Kanske i morgon. Kanske lite senare. Jag är på dag 17 idag och äggblåsan är 15 cm och växer på väldigt långsamt. Vid mitt förra FET fick jag inte utslag förrän på dag 20 tydligen (minnet är kort). Han pratade om hur känslig kroppen är och att den kan reagera på något så enkelt som höjda förväntningar. Vet inte om han försökte säga att ÄL dröjer för att jag längtar efter den så mycket. Jag skyller helt på IVF,en istället

Fick nya stickor och får testa vidare. Känner mig sååå lättad över att vi slapp avbryta allt   Det blir nog FET denna månad ändå!

• FruNaftra

Cotton, jag kommer på mig själv med att sitta och snyfta när jag läser ditt inlägg. Ni verkar så himla starka, förhoppninsgfulla, så fulla av glädje, trots allt ni tvingats gå igenom. Ni måste vara väldigt positiva och trygga människor i grunden.

Det låter som en väldigt fin ceremoni. Skönt att få se honom en sista gång och få säga hejdå, eller på återseende.

Hoppas din mens snart kommer så ni kan få komma igång och planera inför nästa försök! Kram på dig.

34,an,  tycker också Torbjörn är super. Konstigt nog är det nästan bara honom jag får träffa. Jobbar inte Göran och Margaretha lika mycket där? Jag har ju ändå gjort 2 IVF och snart 3 FET och ändå har jag bara träffat Margaretha 2 gånger (1 gång vid VUL och en gång vid ET). Kanske är så att hon reserveras åt de patienter som inte vill undersökas av manliga läkare...?

Gud vad jobbigt med denna  väntan...förstår att du är sugen på att smygtesta. Det borde du väl kunna göra snart? Var det blasto eller 2-dagars du fick återfört?

Lilla fröet, det låter som ett bra betyg om du ska fortsätta med samma dos. Då är det nog optimal för dig   Verkar som att din ena äggstock ger gärnet medan den andra bara slappar. Konstigt verkligen att det är så olika! Men får ni ut 7-10 ägg så är det ju optimalt ändå. Då är det nog riktigt finfina ägg med bra bebispotential.

Kram på er!

• FruNaftra
    42an skrev 2010-10-11 20:16:34 följande:
    Fru naftra, Jag fick ett 2-dagars i onsdags, det borde väl vara 8 dygn idag? ÄP i måndags. Det kliar i fingrarna!Flört
    Ah ok, ruvardag 5. Då borde eskimån ha klamrat sig fast nu
  • FruNaftra
    sydney skrev 2010-10-12 07:34:26 följande:
    Nu kommer ett deppinlägg....

Nu är jag tillbaka på ruta ett igen känns det som. Jävla skit! Jag är så ledsen, orkade inte skriva nåt igår efter jag varit hos läkaren: det hade inte hänt nåt sen i fredags, varken storlek på äggblåsa eller slemhinna. Läkaren tycker det är onödigt att slösa bort ett ägg när inte förutsättningarna är optimala pga slemhinnan, även om jag får ÄL utslag senare. Ska dit på torsdag morgon igen bara för att se så att det mot all förmodan skulle ha hänt nåt. Läkaren ville nog avbryta redan igår egentligen. Synd att jag inte fick göra stimulerat FET från början, nu sket det sig och ytterligare en månad att vänta. Så det lär bli stimulerat nästa gång. Vi har en resa till Rom inbokad i mitten av november men den får väl avbokas om det ska bli FET.
    Antar att Carlanderska har lång julledighet så det blir väl bara ett försök kvar det här året. Nån som vet när de stänger?

Blääää för allt!!!
    KRAAAAAAM
    Förstår att det känns supertungt. Väntan är olidligt jobbig. CA har väl bara stängt några dagar över jul. Jag gjorde tex IVF över jul 2008 men det kanske bara tilläts för att jag var med i en studie....inte säker. Men allt som behövs är ju som cotton säger ETT FET....sen är du så preggo du kan bli   Vi får hoppas att du är gravid innan julen knackar på dörren.
  • FruNaftra
    sydney skrev 2010-10-12 11:57:02 följande:
    Jag vet att det bara behövs 1 FET för att bli gravid, men känns som om det inte kommer räcka. Och ska jag göra 1 FET detta år så blir det ingen resa till Rom i mitten av november, känns grymt tungt! Får prata med läkaren på torsdag och se hur vi går vidare. Det var ju detta som fått mig att orka gå vidare, att göra FET snabbt och ev bli gravid. I alla fall få ruva och få hoppas men nu blir det inte så.Har jag aldrig hört talas om. Vad är det för protokoll du läser på?
    Varför skule det inte bli en resa?
    Du ska ju kanske bara komma in 2 ggr, en för VUL och en för återföringen.
    Det är väl inte säkert att det kommer infalla med resan?

Tror lilla fröet läser den där lappen man får i samband med IVF där man fyller i vilka sprutor man ska ta när osv. Då ska alla de uppgifterna stå överst på blanketten. På min står det manlig faktor har jag för mig.
  • FruNaftra
    didda skrev 2010-10-12 12:59:29 följande:
    Förbannade skit! Nu har jag suttit och läst och kommenterat precis alla och så förvinner inläggshelvetet precis när jag ska skicka iväg det! Vad FAN! Orkar inte börja om igen men jag tänker på er alla!
    Åhhh jag veeet..det är så sjukt störigt så man vil skrika rakt ut ibland. All heder åt dig som orkade läsa dig in och kommentera alla. Tanken som räknas vettu

Inget utslag idag heller. Hade hoppats på att få det för då hade det blivit FET i helgen när min man är ledig och kan ta Ella. Jaja, huvudsaken är att det blir en ÄL denna månad...
  • FruNaftra
    Lilla fröet skrev 2010-10-12 22:44:36 följande:

ingen som e vaken??

Jag kan tyvärr inte svara på din fråga, är för dålig på sånt eftersom min man var den som skötte sprutorna. Hoppas någon annan kan svara på din fråga. Förstår verkligen att du blir orolig... 
  • FruNaftra

Släggan, hoppas på att ni hittar finfina ägg på VUL idag.

Blev ingen stegring idag heller. Är på dag 19.
    Vad segt detta är.....

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19