Carlanderskatöserna del 19
Konstigt. Mina radbrytningar försvann. Webläsaren måste vara mupp. Hoppas ni orkar läsa ändå
Konstigt. Mina radbrytningar försvann. Webläsaren måste vara mupp. Hoppas ni orkar läsa ändå
Cotton, 3 veckor...känns det som att såren läker på bra? Du verkar så sjukt stark. Beundransvärt
Hoppas minnesstunden blir fin och att ni får ett bra avslut på det hela. Så jävla orättvist att vissa måste dö medan andra får leva. Kram till dig!
34,an. Jättegrattis till dig. Härligt att du börjat ruva och riktigt kul att du har fått ett toppeneskimå till frysen. Nu håller vi tummarna till tusen
Dikten var fin. Den får mig att tänka på min vän som dog för 5 månader sedan. Lite så är det ju nu faktiskt. Man öpnar asken, gråter, ler, svär. Sen stänger man den igen. Livet går vidare. Tommare än någonsin. Så man vårdar asken ömt. Man ska bära med sig den resten av livet.
Vad härligt att se att det är så mycket liv och rörelse här inne. Grattis alla till sprutstart. Verkar gå bra för er Nålarna är ju så pass små att det knappt känns när jag har sprutat. Det enda som har stört är rodnaden och irritationen efteråt.
Jag har inte fått imslag än. Bara 3 stickor kvar och jag är rädd för att jag inte kommer hinna få omslag innan stickorna är slut. På söndag kommer jag använda den sista stickan. Hur ska man göra om stickorna tar slut innan man har hunnit få omslag? Kan man åka in och få nya stickor? Ska jag ringa och förvarna på lördag?
Förra menscykeln fick jag ju inte omslag förrän på dag 21-22 så jag räknar med att jag inte ska hinna få omslag den närmaste tiden. Jag är ju bara på dag 13 nu.
Nu ska vi se, hoppas jag inte glömmer någon....
Akita, men gud så roligt att höra. Grattis!! Redan på måndag. Vad spännande. Håller självklart tummarna för dig
Lalie, förstår att det känns tungt. Jag kan inte föreställa mig hur du måste kännas. Vi höll "bara" på i 6 månader innan vi lyckades och jag tyckte DET var åt helbvete tungt. Ingen ska någonsin behöva kämpa så hårt som vi. Jag håller tummarna för dig. Denna gång måste det lyckas!
Dallas, välkommen hit. Självklart ska du vara med Carlanderska-gänget Skönaste brudarna i världen!
Sydney, jag har varit på VUL strax efter blödningen som kom efter ÄP. Det såg ju bra ut och Torjörn trodde jag skulle ägglossa. Men nu är jag ju på dag 13 och strecket på ÄL-testet kan nästan inte bli svagare
Tack för era svar! Jag får ringa till CA på söndag om det inte gett utslag då (som det ser ut nu kommer det inte bli utslag innan stickorna är slut). Ganska smart att hoppa över att testa med CB-stickorna. Jag har ju billiga tester (från testlagret) som jag beställde hem för några veckor sedan. Jag har testat med dom varje kväll för att vara säker på att jag inte skulle missa utslaget. Så jag fortsätter att testa med de billiga stickorna både morgon och kväll tills jag ser att strecket bli tydligare. Är inte så vansinnigt sugen på att åka tvärs över stan för att gå nya stickor av dom. Kan lösa det såhär istället.
Kan de avbryta detta försök om ÄL dröjer till dag 21 som den gjorde förra månaden? Vore så himla trist om det blev så
En liten notis: TACK för receptet på kycklingrätten. Fy fan vad gööööött!!! Efterrätt blev blåbärspaj med mörk choklad + gräddglass + saltade cashewenötter. Säger bara en sak: Oh my goooood. Jag dog nästan, så gott var det
KRAM på er!
www.matsaklart.se/2008/08/blbrspaj-med-mrk-choklad.html
Jag tog 100 gram choklad istället och så sockrade jag blåbären lite (typ 1,5 dl socker). Degen blev så kletig så jag hade i mer mjöl och havregrym, tills konsistensen kändes bra. Hade gräddglass till. Servera pajen när den fortfarande är lite varm, så chokladen är sådär härligt kletig. MmmMMmmMMMmmm....dreggelplö på golvet
Nu har jag testat ÄL sedan i måndags och strecket blir inte ett dugg tydligare. Känns inte som att dte kommer händ anågot de närmaste dagarna. Jag får ringa CA för jag börjar bli rädd för att dte inte kommer bli FET om det fortsätter såhär BAAAAAPP. Är verkligen osugen på att åka in en gång till på VUL. Det är så svårt att få tag på barnvakt eftersom våra släkter bor 25 mil bort. Och jag tar INTE med Ella in (även om jag vid enstaka tillfällen ser at andra har det).
Nä det är ju klart att ÄL inte behöver ske på dag 14 men jag har bara 3 stickor kvar och strecket är så svagt (knappt synligt) så det lär inte bli ÄL de närmaste dagarna heller. Jag brukar kunna se att det är på gång att stiga några dagar i förväg eftersom strecket blir tydligare dag för dag. Men nu händer ingenting.
Min mencykel brukar vara på 28 dagar men efter graviditet + IVF så är kroppen så ur spel så jag förväntar mig inte att ÄL ska vara regelbunden.
Oj, måste ringa nu innan de har lunchstängt.
Instämmer helt. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ....
Puss och kram. Och tack för att ni alla finns och stöttar. Finns inga fler än ni som förstår vad man behöver gå igenom och hur jobbigt det faktiskt är. Ni är underbara! Kram och ha en underbar fredag kväll. Själv ska jag trycka i mig en pizza och kanske gråta en skvätt.