Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Skrippo skrev 2010-10-15 17:31:55 följande:
    Hej på er

Har medvetet hållit mig härifrån för jag ville det skulle bli de närmsta som skulle få veta först. Plus att det skulle va lite mer säkert...
    Det var inte alls såhär jag hade tänkt mig...

Gjorde FET 11/9 och testade sen positivt redan på RD7.
    Var ju såklart superlyckliga.

Började blöda i 6+2, eller små bruna fläckar i trosan dagligen.
    V6+4 fick jag komma in till vårt lokala sjukhus här ( min vanliga gyn hade semester ). Fick då träffa en super otrevlig läkares som inte ens klarade av UL-apparaten. Hon kunde inte ens zooma. Hon sa att det "nog" såg bra ut, att man inte kunde se mer så tidigt. Men jag var inne för kontroll när jag väntade Elsa och då kunde de se betydligt mer... Lika långt gången....
    I tisdags var jag på VUL, var då i 7+1 och man såg då tydlig hjärtverksamhet. Men gyn mätte aldrig fostret eller så bara sa att han såg "tydlig foster struktur".
    Men han kunde inte se varifrån blödningen kom men den verkade inte komma från livmodern..
    Är idag i v7+4 och har idag börjat blöda mer och mer färskt blod. Som lättare mens, men jag har inte ont.
    Men det känns som om det är kört även om jag vet att det inte måste va det...

Ska efetr mycke tjat få komma in på kontroll på förlossningen imorgon vid 9...

Bara gråter och mår skit. Vet verkligen inte hur jag ska orka detta.....
    Det har varit skit som det räcker...
    Men visst... jag har aldrig haft mf.....

Håll gärna tummarna för mig...

Kram på er
    Men gumman, jag vet inte vad jag ska säga. Jag hoppas innerligt att det inte är något farligt och att du kan få tydliga svar och framför allt att kompetent och trevlig personal kan ta hand om dig i morgon. KRAM och jag håller alla tummar för dig i morgon!!!
  • FruNaftra

Förstår att du slits mellan hopp och förtvivlan nu, Skrippo. 
    Vad skönt att det har lugnat sig lite. Kanske har kroppen inte riktigt fattat att den är gravid än...? Oavsett vad så ska det bli skönt att få ett slutligt svar i morgon från någon som vet vad de håller på med. KRAM

Jag ÄL-testade med det sista billiga ÄL-testet nu och jag tror det var positivt!!!!
    Käner inget dock så ägglossningen har inte kommit igång än iallafall. Hoppas att jag får utslag även i morgon bitti (enligt Torbjörn så ägglossar man ibland inte om stegringen bara varar en kort stund).

• FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-10-15 22:10:18 följande:
    Härligt

DU som har koll på detta med testandet... vilken dag ska man börja kolla? Fick ju mina stickor med posten idag men stod inte när man ska börja..... Tidigaste dagen jag haft utslag på är 12
    Koll och koll....har testat säkert tusen gånger vid det här laget men jag aldrig aldrig klok på detta ändå.

Det beror lite på när du brukar få ÄL och när det känns mest bekvämt att börja. Denna gång bad de mig starta på dag 10. Förra gången behövde jag inte starta förrän på dag 14 eftersom han såg på VUL att ÄL skulle dröja ett tag. Men vill du vara helt säker på att inte missa ÄL kanske du skulle börja redan dag 10. För säkerhet skull Då har du 2 dagars marginal om den skulle vara lika tidigt denna gång.
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-10-15 22:37:21 följande:
    Egentligen känner jag nog ganska bra när det är på gång själv faktistk men startar nog på dag 10 då så slipper man ju tänka på om man missat det..... är ju bara så seeeeeeg väntan när man börjar testa för tidigt
    Ja precis, skönt att slippa fundera och bara testa

Idag har jag druckit rött vin och möljt smågodis....sweeeeet Skål
    Hoppas ni har en trevlig kväll!
  • FruNaftra
    42an skrev 2010-10-16 08:19:53 följande:
    Fett minus på stickan idag! Finns det ngt hopp tror ni? Om ET är dag noll så är jag på dag 10 idag. Testdag dag 14, på onsd. Fy vilken skitstart på dan. Kan man testa minus såpass sent och ändå få + på TD?
    Nej vad tråkigt vännen
    Det finns säkert dom som får plus senare. Var det en blasto du fick tillbaka?
    KRAM!
  • FruNaftra

34,an. När jag gjorde min första FET så frågade jag om jag kunde tjuvtesta på 12 och vara säker på resultatet. Jag tror det var Margaretha jag pratade med och hon sa att det kunde man. Jag vet inte om man ska våga lita 100% på resultatet om man testar 2 dagar tidigare men jag förstår att det känns hopplöst ändå när du har plussat tidigt tidigare.

Nu fick jag ÄNTLIGEN en glad gubbe, efter att ha testat varje morgon och kväll i över 2 veckor. Skönt att slippa de där stickorna (ett tag iallafall).

Skrippo, jg hoppas verkligen det går bra idag Tnker på dig!

Kram på er alla!

• FruNaftra
    Skrippo skrev 2010-10-16 14:12:57 följande:
    Var inne på kontrolld. Blödde fortfarande sparsamt.
    Hon kunde då inte se varifrån blödningen kom.
    men fostret var för litet för sin ålder men hjärtat slog fortfarande.
    Menhon sa det lutar åt missfall. De toh hcg blodprov och jag skulle återkomma på fredag.
    Vid lunch tid fick jag fruktansvärt ont, mår illa och blöder MASSOR.

Bara gråter...
    KRAAAAAAAAAAM. Gud vad hemskt
    Mina tankar går till dig. Önskar jag kunde göra något    
    Jag håller tummarna för att det ska gå  vägen ändå. Hoppet är det sista som överger en!
  • FruNaftra
    akita06 skrev 2010-10-16 15:28:32 följande:
    Vet inte riktigt hur jag ska börja.....

Innan jag blev gravid trodde jag att det räckte med att få ett pluss på stickan så var lyckan gjord, när sedan missfallet kom 2 veckor senare förstod jag att det räcker inte att få ett pluss, så inför denna ivf-behandlingen har jag liksom gaderat mig mot det och skulle inte ta ut något i förtid.
    Jag visste oxå att det var lite nervöst dem första dagarna efter äggplock...skulle något ägg ha kvalite'e nog och skulle det bli något befruktat??  Ingen ringde på dag 2 eller 3 så det bådade ju gott. Att det som sedan hände skulle hända hade jag faktist inte alls förberett mig på...det fanns liksom inte med på kartan
    Vi bor 8 mil ifrån Carlanderska och skulle vara där 12.45. Jag hoppade upp ur sängen idag, tog en lååång tur med hundarna, städade hela huset och fick min förkylda man att ta sej i kragen o följa med på insättningen. I Mölndal, kl 12.20, fick vi ett samtal av Göran Westlander...(eller vad han nu heter) Har ni åkt? Hur långt har ni kommit,? "Det finns inget embryo som håller tillräckligt god kvalite så det blir inget ET idag".  Han sa att detta kan hända och att det oxå kan vara roten till vår barnlöshet men att vi fortfarande var unga..(32 o 31)
    Av 8 ägg blev 5 befruktade. På dag 3 var där 2 kvar och det var dessa som nu inte hade god kvalite nog att ens sätta in...
    20 min!!!! innan ringer dem o meddelar detta....hur i helvete är dem funtade på det stället??
    Fick liksom en chock av samtalet  så fick inte ur mig så mycket just då men min man försökte slita telefonen ur näven på mej och säga dem ett o annat..tur att jag höll i.

Någon...? skulle höra av sig om en vecka.

Jag blir så trött, är mest bara helt tom o apatisk nu...hur orkar man?? Är det detta som är vår "akilleshäl"??

Skrippo: Jag sörjer för dej idag, vet hur du har det...Life sucks!!
    Men urs vad jobbigt. Jag lider med dig vännen. Kram!
    Nu ska ni inte ta ut något i förskott angående varför de handlade som de gjorde men jag förstår att ni instinktivt blir arga. Ni behöver absolut få svar på varför de inte hörde av sig tidigare.

Spontant tänkte jag att de ville vänta till sista sekund för de kanske trodde den skulle få bättre kvalitet. De hoppades kanske in i det sista. Sen kanske de inte uppfattade att ni behövde resa långt och därför vill ha lite mer tid på er med att veta om sånt här.

Jag förstår er...att ni blir arga. Jag skulle också bli det. Ni har haft en jäkla otur.
    STOR kram!
  • FruNaftra

Mina varmaste tankar går till er som kämpar och har det tungt just nu.
    KRAM till er alla!!

Jag ringde kliniken och talade in på telefonsvararen men de ringde aldrig upp idag. Är det vanligt att de inte hör av sig förrän dagen därpå?

• FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-10-16 18:58:36 följande:
    Är det ingen brådskande info så ringer de kanske inte förrän på måndag. Tro bara de ringer de samtal de måste om de är stressade kanske....
    Oki, då hoppas jag verkligen att de inte ringer så sent som på måndag och vill att jag kommer in samma dag. Måste ju krångla med barnvakt och det är minst sagt lätt när alla kompisar jobbar från 8 till 17 varje dag. Menmen...det får ordna sig. Jag får vara glad för att gubben dök upp över huvud taget
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19