Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Vädur 78 skrev 2010-10-17 06:39:45 följande:
    Aha du ska in på ytterligare ett vul? Då kanske de ringer idag, trodde det bara gällde tiden för FET på fredag
    Nej de vill kolla att jag har ägglossat först. VULVULVULVUL.....dessa ständiga VUL
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-10-17 09:19:50 följande:
    Ja men då borde de ju höra av sig idag När är de de vill kolla det? Är det när utslaget kommer senare?? Jag vill helst bara göra ett vul för att slippa åka men men man får väl göra det som krävs helt enkelt
    De vill försäkra sig om att kroppen verkligen har ägglossat, så jag antar att de vill att jag kommer in i morgon.
    Tydligen vill de göra denna kollen för att jag gör återföringen ganska snabbt inpå en IVF. ÄL kan strula första månaden efter nämligen. Så det blir nog inte extra-VUL aktuellt för dig.
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-10-17 09:48:48 följande:
    Skönt Kommer ju göra vad som krävs men hoppas på att slippa extra vul Skönt att de noggranna i alla fall
    Ja det är kanonskönt att de är så ordentliga. Jag känner inte riktigt igen kroppens signaler så jag är inte hundra på om jag faktiskt ägglossar. Fast strecket var ganska tydlit idag också så jag tror nog att allt är i sin ordning.

Om CA inte ringer snart så ringer jag nog en gång till. Eller...neä...jag mailar nog direkt istället så är det gjort.

Hoppas ni inte sitter inne och ugglar hela dagen. Underbart väder idag   Får nog bli en promenad idag igen.
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-10-17 12:46:02 följande:
    Hoppas de ringer snart Söndagar har de ringt rätt sent till mig, runt 14 tiden
    De ringde precis!
    Eftersom jag fick omslag på kvällen (fast med testlagrets sticka) så trodde hon att det eventuellt skulle bli återföring på torsdag eftermiddag. Men Torbjörn får ta ställning till det. Jag ska in i morgon kl 8 för kontroll. Skönt att det börjar hända grejer nu
  • FruNaftra

Skrippo, urs jag beklagar verkligen. STOR kram till dig!!!
    Vad händer nu?

Vädur, ja det verkar nästan som det! Göran jobbar väl inte lika mycket som de övriga eftersom han är enhetschef eller hur var det? Och Margareta reserveras väl åt dem som föredrar kvinlig läkare. Då kvarstår böset åt oss andra   *ironi på högsta nivå*

• FruNaftra

Cotton. Det är inte så konstigt egentligen Det kanske var så att flera äggblåsor växte till sig vid din ÄL men att det bara blev 1 äggblåsa som släppte ifrån sig ett ägg. Då har du kanske någon äggblåsa kvar som ser stor och fin ut och då tänkte Bm att det kanske var dags att ägglossa snart.

Så det känns inte speciellt konstigt   Skönt att mensen kom nu direkt och at du slipper vänta 3 veckor, eller hur?

• FruNaftra
    cotton skrev 2010-10-17 16:51:09 följande:
    JA, jag är jätteglad över det för det betyder att jag kan kontakta CA och förhoppningsvis få min frysta bebis om två veckor drygt! Så jag är verkligen LYCKLIG! -D Men ändå förvirrad... tänk om detta inte är mens utan något annat typ... någon restblödning efter förlossningen eller liknande, och att min vanliga mens därför blir fördröjd med ytterligare hundra år...
    Det är nog inte restblödning så långt efter en förlossning. Men jag förstår att du känner dig förvirrad och överraskad. Och glad   Roligt att det snart är igång. 2 veckor...wow....underbart ju   
  • FruNaftra

Svårt. Det är ju parfym i deo och i hårspray.
    Jag skulle nog avstå spray faktiskt. Det är så himla kort stund och man kommer ändå komma in så tidigt på morgonen + ha mössa på sig under ingreppet.

Jag har alltid avstått allt (inkl smycken) förutom en mild deo och lite mascara.
    Men det är ju upp till var och en.
    Maila och fråga vet ja!!!! De svarar nog snabbt

• FruNaftra

Herre gud jag kanske kommer ruva i helgen. Känns så overkligt att man snart är tillbaka i den svängen igen.

Borde man dra ner på kaffedrickandet när man ruvar? Jag dricker en del faktiskt...typ 4 muggar per dag.
    Vet ju att koffein sänker fertiliteten men vet inte om det påverkar chansen att ett embryo fäster.

• FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-10-18 06:22:48 följande:
    Jag har redan minskat ner det Kommer sluta helt sen under ruvningen
    Men 3 koppar om dagen är väl ändå ok tror jag

Ja tänk snart är du ruvare vad härligt
    Oj vad duktig du är!
    Jag borde kanske skärpa mig....
    Men kaffe är ju SÅÅÅÅ gott och en av de få sakerna jag unnar mig

Näru, dags att kasta i sig mat och duscha. Måste ju åka till CA snart för extra-VUL.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19