Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Toppenloppan skrev 2011-04-20 15:50:50 följande:
    Vädur:

Vad glad jag blir att höra så positiva besked!!! Åh vad ni måste känna er lättade! Slipper ni betala för denna omgången eller??
    KLOKT att testa akupunktur igen OCH att vila ut över sommaren och njuta av ert lilla barn!

Kram
    Ingen aning, vi glömde fråga men tror inte jag kommer orka göra mer än 2 behandlingar till i alla fall....
    Kram 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Fismamman skrev 2011-04-20 17:44:31 följande:
    Vad roligt Vädur. Hurra!

6 ägg var befruktade och såg bra ut berättade de när de ringde idag. Hurra för oss med!
    Grattis och lycka till
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    vinterland skrev 2011-04-21 07:11:36 följande:

Hej,

Grattis Fismamman!! (härligt namn, by the way ;) )  Vilken skörd och vilken bra utdelning på befruktning!

6 ägg fick jag ut, utav 10 äggblåsor. Förra gången på sahlgrenska hade jag 17 blåsor och "bara" 4 ägg och 1 delade sig, men det resulterade ju i våran lille son. jag känenr mig hoppfull än så länge  :)
    Vi ska få tillbaka ett idag ( hoppas jag), de har inte ringt. De skulle ringa om det hade gått "jättebra"  och då ville de fortsätta odla tills på söndag. Så nu går jag ju här och funderar på att det INTE har gått bra.
    Borde kanske ringa och fråga men jag är så rädd för vad de ska säga.

Vad skönt Vädur att du fått ett bra samtal med Torbjörn. Vi hade också honom på infon och både jag och min blev  lugna och kände oss trygga med honom  :) Lite skillnad mot Sahlgrenska.

kram

Håller tummarna för att det finns ett guldägg som väntar på dig!
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Ja visst är Torbjörn duktig Han är så himla lugn och trygg med!!! Var oerhört skönt igår att höra att vi inte ska ge upp samtidigt som man är lite arg på att de fegat med dosen..... för det har kostat mig mycket energi och kraft att göra dessa behandlingar och massa pengar som vi förlorat på ingenting.

♥♥♥
  • Vädur 78
    vinterland skrev 2011-04-21 07:40:13 följande:
    Vädur: jag är ju ganska ny här. Så varför har du fått så låg dos?
    Jag fick ta något blodprov, som visade på hur aktiva äggstockarna är (tror jag) och därför fick jag börja på 300IE. tror att jag hade 125IE  på SU, som då gav många men små ägg.

Har ringt CA och är nu skitnervös för vad de ska säga när de ringer.
    de trodde det skulle ge färre ägg med bättre kvalité men så blev det inte.
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    vinterland skrev 2011-04-21 08:20:51 följande:
    nu ringde de, 3 st hade delat sig. Många känslor som kommer upp. Så det blir återinförande idag.
    Kram
    Vad härligt Grattis!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    vinterland skrev 2011-04-21 21:56:36 följande:
    ett fint ägg tillbaka och ett i frysen! dubbelt så bra som sist  ;)
    Nu ska här ruvas :)
    Grattis till ruvning och en till frys
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Mom: förstår om du är besviken! Hoppas inte de plockade dig tidigare bara för att det är helgdagar nu! Om du ändå ska få tillbaka 2 så vore det ju bättre att få tillbaka idag, men de vill nog kolla så du får fina embryo tillbaka istället!
    De kollar embryona kl 10 varje dag tror jag det var.
    När de ändrade om i våran behandling i feb och allt gick åt pipan så behövde vi inte betala något, men nu gick ju nästa behandlling oxå åt pipan så nu har vi väl avverkat 1 försök i vårat 3 pack.
    Men man undrar ju vad de håller på med där för tillfället......

Kram kram å håller tummarna! 

♥♥♥
  • Vädur 78
    didda skrev 2011-04-23 13:10:39 följande:
    Tack för svaret Vädur 78! Hoppas att du skulle svara eftersom jag ju har läst vilket jäkla strul du har haft med doser hit och dit och att du inte fått respons för dina egna erfarenheter och önskemål!

Jag tycker också det vore bättre att jag hade fått tillbaka dom idag! Som sagt- när jag ändå ska få båda liksom....

Usch- jag hoppas verkligen inte det har med helgdagarna att göra! Jag har faktiskt inte ens tänk tanken innan men nu när du säger det så....för visst kan man tycka att min distansläkare också borde ha lite koll på saker och ting...och hon sa ju i måndags att hon trodde äggplock tidigast lördag (3 dagar senare än vad det nu blev) och detta med slemhinnan sa ju hon ingenting om alls! Hon mätte den ju och kommenterade tom att hon först hade svårt att se den ordentligt så hon fick flytta vul-staven lite för att se bättre....och om nu sleminnan var så redo som Göran sa borde väl hon ha sagt något om den......

Men om de tittar på embryona idag också kan man ju hoppas att de ringer idag om det inte ser bra ut...kan inte låta bli att tänka på en av tjejerna här i tråden som fick samtal från dem när de suttit i bilen en lång stund....

Usch, vad detta är jobbigt!

Kram tillbaka till dig!
    Nä man hoppas inte helgerna styr, men känns som de mer och mer vill se till att det inte blir så mycket på helgen.
    Oss ringde de inte dag 2 i feb när det ända embryot som vi hade såg dåligt ut redan då, de ringde dag 3 efter kl 11 när vi hade kommit till Borås.
    Hoppas allt kommer gå bra tillsist i alla fall Är hemskt när man inte kommer till ET 
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19