Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Lito skrev 2011-04-05 20:06:04 följande:
    Vädur 78: Jag förstår också att det måste vara frusterande för dig! Ska du på vul en gång till i veckan? Var det fler blåsor som var på G men som var lite mindre? Jag håller tummarna och hoppas hoppas för er skull att allt går bra från äp, till et till ett fint plus.

Sötisa: Hur mår du? Har det kommit något mer brun/ rött? Håller tummarna för att det inte ska vara någon fara!

Love is: Härligt att ni fick två blastisar till frysen. Jag testade också hela tiden. Fick ett svagt plus Rd 6, men som cotton skrev du ska inte jämföra din kropp med andra, inte symtom heller. Det kan ju variera jätte mycket. Jag hoppas så för din skull.

KRAM KRAM!!
    Ja det fanns väl ett gäng som var mindre som han inte mätte för de var i med i leken än så länge... Nytt vul på fredag em.
    Hur mår du nu?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Toppenloppan skrev 2011-04-05 20:12:02 följande:
    Sötisa:
    Undrar såklart oxå hur du mår? Håller tummarna att allt ändå går bra, det bara SKA det göra!

Vädur:
    förstår din or och frustration men hoppas ändå att CA har rätt

Håller tummarna för er ruvare, den ABSOLUT jobbigaste tiden i hela IVF-processen!
    Ja vi får hoppas det
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-04-05 20:50:46 följande:
    Ok, du får hålla oss update. Hoppas att det ser bra ut på fredag och att äp blir i början på nästa vecka.

Jag mår bättre nu, ska hämta ut mina mediciner på fredag och börjar ta provera för att få en blödning på söndag. De räknar med att FET kommer bli i slutet av maj. Brukar aldrig få min blödning i tid heller så det blir nog insättning i slutet av månaden. Det känns skönt att ha detta att fokusera på, slog bokstavligt talat i botten när jag fick mitt mf. Det värsta jag varit med om och jag blev så arg på mig själv för att jag börjat drömma och planera så snabbt...

Kram Kram
    Å vännen inte så konstigt att man drömmer sig bort och börjar planera..... det gör man varje gång tycker jag! Hoppas allt går bra med provera och att det går smidigt. Skönt ni hinner med ett FET innan sommaren! KRAM!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    dallas skrev 2011-04-05 21:33:07 följande:
    Sötisa; Hoppas det inte är någon fara!!

Vädur; Låter trist men vi får hoppas dom vet vad dom gör!

Love Is Everything; På rd 6 trodde jag det var "kört" fick typisk mensen på G ont och tänkte på kvällen; det skiter sig, på morgonen var det borta...Mina bröst har ömmat och nästan slutat ömma och sen ömmat igen..haft lätt illamående på morgonkvisten och om jag inte ätit på ett tag. Iövrigt så har jag (om jag jämför med mina 2 andra graviditeter som jag kommer ihåg) inte alls lika mkt "växtvärks ont"

Lito; Jag är likadan, man hinner planera en hel del på vääldigt kort tid det bara blir så tror jag. Även om man är livrädd för just ma/mf, men jag är sån med det mesta!

Fick tid för vul idag-dom bad om ursäkt för att inte ha ringt mig igår, hade väl för mycket att göra antar jag. 28 april skall vi se om det slår ett hjärta.känns som en evighet.

kram på allihopa här!
    Bra att de ringde idag Spännande med vul
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    L M skrev 2011-04-06 00:01:13 följande:
    Ja, da var man ruvare igen av en fin blastocyst, det var fyra arsedan sist.... nu tva nervosa veckor av vantan.... testdag 18 april. Jag holl mig fran att tjuvtesta forra gangen, ska forsoka det denna gangen med, men det ar svart...

Haller med dig Love, det ar en jobbig tid! Men spannande.... 
    Grattis till ruvning
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-04-05 22:36:42 följande:
    Tack för era kloka ord!! {#emotions_dlg.flower} Jag lyssnar med ena örat och hör: RD 6 är jäääääättetidigt, inte säkert det syns så tidigt. Och med nästa öra på de som plussade svagt på dag 4, 5, 6 eller 7. Fått för mig att mensvärken/växtvärken ändå är något positivt.... Men om det blir ett plus borde det ändå synas sådär ytte-pytte-lite nu i dagarna senast! Usch, vad det är jobbigt att vara en ruvande höna..... Så många miljoner funderingar och orosmoment....

Håll tummarna för att det visar ett milli-uns av ett rosa litet streck imon!!! Flört
    Hoppas det blev ett streck idag, håller tummarna för det
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-04-07 09:21:33 följande:
    längtar mycket, lycklig vill ha mer: grattis till ruvarstatus!

sötisa: usch, vad jobbigt. Håller med Loppanlängtan, åk till gynakuten och ta hcg-prov. Det var så de kollade mig, plus vul. Men läkaren gick nästan uteslutande på hcg-provet, och inte alls på vul eftersom det var så tidigt. Det känns som hcg är absolut säkraste sättet att få besked på vad som händer. Håller tummarna för att allt är ok ändå.

Fismamman: härligt med sprutstart! Laddad till tusen?

vädur: lycka till på vul imorgon. Hoppas det ser bättre ut. Ni har haft sån kamp och strul med behandlingarna, så det skulle jag inte ens önska min värsta fiende. Håller tummarna!

dallas: hur gick vul?

Lito: jag var precis likadan. Hann planera massor inför framtiden. Hittade gravidtröjor och bebiskläder jag skulle handla, och allt annat möjligt. Såg fram emot en mysig jul med en liten bebis... Men man måste ju få lov att drömma, eller hur?

Pratade precis med CA. Vad bra att de har ändrat så att de ringer upp istället! Kanon, tycker jag! Jag behövde hjälp att räkna fram när jag ska börja med Primolut för att framkalla nästa blödning. Vul, ÄP eller ET får nämligen inte blir 16-17 maj, för då är jag i Sthlm på kurs med jobb... Lite trixigt, men kom till slut fram till när jag ska börja med pillerna och sprutstart blir förmodligen då 8 maj. Så om exakt en månad kör vi igång igen. Längtar!
    Ja inte nog att man kämpar med IVF så ska man behöva kämpa om sin behandling med... Vi hade ju det likadant i Linköping då bara körde de på samma och vi ville ändra. Sen kom vi till CA och allt gick tipp topp när de ändrade till korta metoden men nu vid syskonförsök vet jag inte vad de håller på med..... att göra om samma misstag som hände vid våran första IVF med för låg dos och sen chansa nu igen..... Varför?
    men men än får jag inte ge upp denna omgång, hoppas de får rätt denna gång!

Jag ringde med CA igår och det är ju kanon att de ringer upp nu så man slipper sitta och lyssna på den där tråkiga låten i evigheter.... Jag ringde 8.20 och de ringde upp 8.50 sen och hon som ringde hade koll på läget med...
    Härligt att du snart  är igång igen! lycka till nu!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-04-07 09:31:10 följande:
    Längtar mycket: Lycka till med ruvning!!!!! Glad

Sötisa: Åh, nej!!! Rynkar på näsan Håller tummarna för att allt ordnar sig tillslut iallafall!!!

Nu MÅSTE ni svara mig........... När har jag testdag egentligen???? Gjorde ÄP 25/3 och ET den 30/3 med en blastis. Testdag den 11/4 enligt mina papper, är inte det lite tidigt? Borde ju vara efter 13:e april eller? Andra här på FL som ligger i samma fas som jag, har inte testdag förrän ca. 20/4 och vissa har tänkt testa tidigare, alltså i nästa vecka nångång(!) Det känns märkligt.... Inte konstigt att det inte visar nåt om jag inte ska testa förrän nästa vecka........ Vad tror ni??

Har för övrigt en ordentlig molvärk som kommer och går, har varit så en vecka nu. Och mina svettningar och värmevallningar ska vi inte prata om....... Hujedamej! Skäms
    På Ca har du testdag 16 dagar efter ÄP så när du får en blasto tillbaka så är inte väntan så lång.
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-04-07 09:50:52 följande:
    Love is- alla kliniker har olika testdagar men generellt så tror jag att många tänker två veckor+två-tre dagar efter Äp. Så räknar jag iaf och jag har fått två-dagars tre-dagars och fem-dagars tillbaka. Om inte annat så borde man få ett tillförlitlig svar då iaf. En bastocyst fästet inom ett dygn när du fått tillbaka och när den fäster börjar ju kroppen genast producera hcg och efter 12 dagar som du fått kan du nog lita på resultatet. Testar du varje dag? Molvärk är ju positivt!!

Amarosa- tack! Får jag fråga hur det var för dig, blödde du mycket och hur länge innan det blev mf? Vad hade du i hcg- värde och när testade du? Testade du med gravtest också? Usch man tror att man är härdad efter alla år sv försök men ack så liten man blir i såna här situationer..

Jag åkte till Ca i morse och gjorde ett blodprov, de ringer vid två och berättar hur det ligger till...

Loppan och Lito- tack för era svar, ärliga svar är de bästa svaren. Lito- måste fråga dig samma som Amarosa, blödde du mycket och hur länge? När du tog hcg-prov kunde de säga direkt att det var mf?

Fismamman- härligt med sprutstart!
    Håller tummarna! Blöder du fortfarande? Kram
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19