amorosa skrev 2011-04-07 09:21:33 följande:
längtar mycket, lycklig vill ha mer: grattis till ruvarstatus!
sötisa: usch, vad jobbigt. Håller med Loppanlängtan, åk till gynakuten och ta hcg-prov. Det var så de kollade mig, plus vul. Men läkaren gick nästan uteslutande på hcg-provet, och inte alls på vul eftersom det var så tidigt. Det känns som hcg är absolut säkraste sättet att få besked på vad som händer. Håller tummarna för att allt är ok ändå.
Fismamman: härligt med sprutstart! Laddad till tusen?
vädur: lycka till på vul imorgon. Hoppas det ser bättre ut. Ni har haft sån kamp och strul med behandlingarna, så det skulle jag inte ens önska min värsta fiende. Håller tummarna!
dallas: hur gick vul?
Lito: jag var precis likadan. Hann planera massor inför framtiden. Hittade gravidtröjor och bebiskläder jag skulle handla, och allt annat möjligt. Såg fram emot en mysig jul med en liten bebis... Men man måste ju få lov att drömma, eller hur?
Pratade precis med CA. Vad bra att de har ändrat så att de ringer upp istället! Kanon, tycker jag!
Jag behövde hjälp att räkna fram när jag ska börja med Primolut för att framkalla nästa blödning. Vul, ÄP eller ET får nämligen inte blir 16-17 maj, för då är jag i Sthlm på kurs med jobb... Lite trixigt, men kom till slut fram till när jag ska börja med pillerna och sprutstart blir förmodligen då 8 maj. Så om exakt en månad kör vi igång igen. Längtar!
Ja inte nog att man kämpar med IVF så ska man behöva kämpa om sin behandling med... Vi hade ju det likadant i Linköping då bara körde de på samma och vi ville ändra. Sen kom vi till CA och allt gick tipp topp när de ändrade till korta metoden
men nu vid syskonförsök vet jag inte vad de håller på med..... att göra om samma misstag som hände vid våran första IVF med för låg dos och sen chansa nu igen..... Varför?
men men än får jag inte ge upp denna omgång, hoppas de får rätt denna gång!
Jag ringde med CA igår och det är ju kanon att de ringer upp nu så man slipper sitta och lyssna på den där tråkiga låten i evigheter.... Jag ringde 8.20 och de ringde upp 8.50 sen och hon som ringde hade koll på läget med...
Härligt att du snart är igång igen! lycka till nu!