Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Sötisa skrev 2011-04-07 09:53:09 följande:
    Vädur- fick du inte ändrad dos?? Hur ser det ut på vul?
    Nej CA ville jag skulle fortsätta med samma. Hade 5 blåsor på varje sida i tisdags och de var runt 10 mm, en blåsa var större men den var svår att mäta för en annan blåsa skymde lite....så det var svårt att säga om den verkligen var 19 mm redan??
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-04-07 10:14:31 följande:
    Vädur- jag blöder lite fortfarande men är rädd att Crinonen stoppar hela processen...

10 blåsor i samma storlek låter ju toppen, eller? Att de växer i jämn takt och inte överdrivet många har jag hört e det ultimata!
    Jo i vanliga fall är det ju det men när vi har fått ut 8 och 12 ägg har vi inte kommit till ET, men har gått bättre när vi fått ut 22 ägg... så vi följer inte den vanliga mallen...... verkar somd det behövs en rejäl dos för att det ska befrukta sig och dela sig för oss..... 8-12 ägg ska ju vara det bästa men så är det inte för oss tyvärr
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-04-07 11:41:18 följande:
    Just det så var det ja, du är som mig att lite överstimulering och många ägg ger bättre resultat. Hat blivit gravid två av gångerna då vi hade massor med ägg och nu sist blev det bara 4 och på dag tre såg de inte helt hundra ut men gravid blev jag ju. Sen hur det slutar vet jag inte.
    Hoppas ni får bra resultat ändå kära du!
    Ja man tycker de borde gå på våra resultat vi  har ju ändå gjort 5 IVFer nu. De bara snackar om färre ägg och bättre kvalité och vi försöker förklara att det inte är så för oss..... Fast än vet jag ju inte hur den omgång blir men min känsla känns inte bra just nu
    Håller tummar hårt för dig nu! Skulle en läkare ringa dig? 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-04-07 18:12:30 följande:
    Sötisa: Lycka till, håller alla tummar!

Vädur78: Hoppas det blir finfina ägg hos dig

Ego: Har varit på planering idag inför start, kommer att börja med Puregon runt den 5 maj och sedan ÄP v 20, det börjar närma sig vilket känns skönt!
    tack! Härligt att du snart är på g
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Mirakelbarn skrev 2011-04-07 20:30:39 följande:
    Håller tummarna för Vädur och Sötisa i morrn, hoppas allt ser bra ut!
    Tack
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-04-08 07:54:41 följande:
    Sötisa: alla tummar hålls för dig idag! Hoppas allt ser bra ut trots blödning. HCG var ju ok så det finns ju stora chanser att allt ska vara ok! Ovissheten är grym så det var bra att du fick ett VUL redan idag så du inte behöver gå och undra hela helgen.

Jag tycker det är jobbigt med symtom som kommer och går från en timme till en annan. Man blir helt knäpp. Att brösten kan förändras så många gånger under en dag alltså.
    Jag mår typ lite illa hela tiden, men inte så jag behöver kräkas. Är hungrig hela tiden men inte mycket mat som funkar och som jag tycker är gott. Annars har jag knappt ingen molvärk längre och det känns lite illavarslande.

Fismamman: grattis till sprutstart! Härligt att vara igång.
    Jobbigt med illamående, jag var tvungen att äta hela tiden för att må bättre.... men som sagt man var inte sugen på allt.... Jag hade lättare för att få i mig smörgås, yogurth och frukt och sånt istället för lagad mat.
    Jag tog lite åksjuketabletter för det, men dem blir man ju ganska trött av istället.
    Tror det är helt normalt att symptomen kommer och går! Kram 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-04-08 08:45:14 följande:
    just nu verkar en del skräpmat passa mig bäst, inte så bra! Och clementiner (inte precis säsong för det) och knäcke med leverpastej. Yoghurt mår jag tyvärr illa av annars är det perfekt att äta lite sånt på morgonen. Dricker proviva och nyponsoppa. Jag tänkte testa dotterns åksjukeband, står att de kan funka för gravida också. Men att må illa ska väl ändå vara ett ganska bra tecken på att man är gravid så det är bara att hålla ut.
    Ha ha ja men det gick bra för mig med...typ pizza och hamburgare ja men testa åksjukeband det ska ju hjälpa. I Linköping fick man det på sig vid ÄP om man ville. Ja illamående är ju ett bra symptom
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-04-08 08:57:05 följande:
    Kan en missfallsblödning gå över på en dag? Jag blödde stora floden igår på dagen med klumpar och kramper i magen. Var övertygad om mf då det var exakt så det kändes sist. Men igår kväll slutade det och har inte kommit tillbaka..
    Ska ju in på vul sen men vad kan man se i v 5+1 oavsett?? Kannan ens se om det är en graviditet eller missfall? Känns för tidigt för att avgöra.

Sydney- hade skänkt mitt lillfinger för att känna lite illamående :) Det låter ju lovande och mina symtom tidigare graviditeter har varierat från dag till dag, extremt frustrerande!
    men tror de kan se var blödningen kommer ifrån. Tror de mätte slemhinnan på någon.
    Hjärta är nog för tidigt att se, men kanske man kan se hinnsäcken???

Håller tummarna! När ska du vara där? 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-04-08 09:31:27 följande:

Sötisa: Jag tror att de kan se om det är en "vanlig" graviditet eller ett mf. De kan ju inte se nåt hjärta eller så.... Men slemhinnan, om det finns blod i buken eller i livmodern. Det man hoppas på är ju att det sitter där det ska, att slemhinnan är tjock och att det kanske är slemhinnan i livmodern som är känslig och blöder, det behöver ju inte sluta i mf för det!! Ska hålla tummarna för dig idag!!! hCG-värdet var ju kanon!! Det är inte alls lågt i den veckan!

EGO: Mår skitdåligt och är ledsen hela tiden....Gråter  Jag fattar ju nu i efterhand att chanserna varit minimala med alla Pergotime-kurer pga den tunna slemhinnan och nästintill minimala med alla lågdosstimuleringar pga att ägget aldrig åker in i äggledaren utan rakt ut i buken. Men när allt verkligen har varit perfekt, vad mer kan man göra för att det ska fästa där det ska???? Att sitta och titta på en massa feta minus hela tiden är så jävla psykiskt påfrestande. Man undrar ju vad mer man kan göra? Och varför livet är så fruktansvärt orättvist? Det här är vårt 4:e år som barnlösa.... Under dom åren har jag fått ett plus, givetvis ett utomkveds i buken... Ska det ta 4 år innan nästa plus och vem kan säga att det inte händer nåt då? Det värsta av allt är att allt man varit med om och som hänt, har hänt innan graviditet. Med tanke på allt som kan hända under en graviditet eller en förlossning, så undrar jag hur det kan finnas så många barn i världen egentligen..... Jag har alltid velat ha många barn, gärna 3 eller 4. Igår erkände jag för min sambo att ETT barn är det bästa vi kan få i livet, jag kräver absolut inga fler. Men att få bli en familj och att få vara mamma EN gång, är det för mycket begärt??
    Ni får förlåta mig för min pessimism..... Jag har inga som helst positiva tankar för framtiden.... Att man inte får detta betalat som "alla andra" utan ska räknas bort känns också för jävligt. Vi har gjort 1 försök för 25.000:- nu. Ska vi göra en insättning så är det 11.000:- per gång, max 2 gånger. Sen ny IVF om det inte funkar.... Men pengar är verkligen inte allt i livet och jag betalar vad som helst för att få ett barn! Frågan är bara hur länge man orkar som människa....

Tack för att ni finns och för att ni förstår många av de känslor man har! Hjärta

Å lider med dig vännen! Var det eran första IVF? Ibland behöver man ju några försök innan man lyckas. På 3 försök brukar man ju ha rätt goda chanser! För oss behövdes det 4 IVFer innan vi lyckades och när vi var mitt uppe i behandlingar så kände man som så att vi lyckas nog aldrig... men så fel vi hade sen är det ju jobbigt att det ska vara så förbannat dyrt
    CA har ju även en psykkolog om du skulle känna för det. Tror det ingår ett gratis besök där om man vill
    Kram kram
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19