Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

sydney skrev 2011-04-13 11:36:50 följande:
    Vädur: nu håller du oss på sträckbänken... hur har det gått?
    Ha ha Jag orkade inte skriva förrän jag visste om befruktningen...sorry
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-04-13 11:37:54 följande:
    vädur: du skrev ju ungefär samtidigt som mig ser jag nu ju.
    4 befruktade ägg låter bra, men som du skriver synd att inte alla gjordes med IVF.
    Man kan ju inte veta..... Men ICSI har varit väldigt dåligt på CA för oss... konstigt och sist gjordes ju allt med ICSI men dosen var nog ändå för låg sist. Men sonen är ICSI så en gång har det verkligen lyckats!
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Vi gick ju på akupunktur och mannen fick äta ginseng och hjorthorn i vintras men vid förra ÄP så sa de att spermierna som kommer ut är 3 månader gamla så dessa från igår kan ju ha hjälpts av det han åt
    Nu kan ju mycket gå fel än...... men jag svävar redan iväg i tankarna..... hoppas inte man behöver bli besviken på fredag nu! 

♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-04-13 11:55:13 följande:
    hur många fick ni befrukade förra gången när ni inte kom till ET?
    Mycket möjligt att det är mannens kur som har bättrat på spermierna.
    Nu håller jag tummarna hårt!
    IVF 1 hade vi 2 av 12 med IVF inget tillbaka pga fragmentering

ICSI 2 ... 4 av 14 befruktade dålig kvalité men 2 tillbaka

ICSI 3 7 av 22 befruktade dållig kvallité

Sen bytte vi till CA

IVF/ICSI , hälften av varje 3 befrutkade med IVF(blev en blasto till frysen) 1 med IVF(sonen)

ICSI 1 av 6 befruktade, inget ET

Så har det sett ut innan 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-04-13 13:20:55 följande:
    Vädur: det låter ju super! Grattis! Konstigt att de inte befruktas med ICSI, tycker att det borde bli bättre resultat med det... Håller tummarna för fortsatt bra utveckling.
    Jag vet att Göran sa när vi var på info att alla ägg inte klarar ingreppet som blir när man injicerar det var därför de ville ge IVF en chans till!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    L M skrev 2011-04-13 14:22:29 följande:
    Vadur - tur da att de gav IVF en chans :) Harligt med 4 befruktade, haller nu tummarna stenhart att de delar sig fint och att du far ett guldagg tillbaka pa fredag! Kram

Sjalv letar jag mest symptom..... fast jag vet att det ar meningslost.... testdag pa mandag, lat det ga fort dit! 

Sydney - lycka till pa VUL i morgon! 
    Ja verkligen Förmodligen vad dosen för låg vår första IVF och eftersom befruktningen blev dålig då så trodde de ju att vi behövde ICSI. Nu på CA när vi gjort IVF så har det ju gett bättre resultat!
    Håller tummarna för ett fint plus  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sydney skrev 2011-04-14 10:05:25 följande:
    Tillbaka från VUL. Det var svettigt. Men det gick bra. Läkaren sa direkt att här ser jag hjärtat slå och det lugnade mig lite. Och sedan mätte han och Mini är 13,4 mm... jag är i v. 7+1 idag så allt verkar vara i ordning så här långt!
    Bokade in ett nytt VUL om 2 veckor.
    Grattis! Underbart ju
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-04-14 12:09:54 följande:
    Oj jag såg att mitt inlägg jag skrev igår inte kom med?? Gör ett nytt försök.

Vädur- det låter ju lovande! Ska de långtidsodla?

Sydney- åh vilken lycka! Skönt att få göra ett vul till, görs det alltid på Ca?

Skrev ett långt inlägg igår ang min sambos spermakvalite:)
    Det var så att han hade för första gången nu sist mycket bra kvalité som de sa. Innan har provet vart okej men inte toppen.Denna gången så boostades han med zink och folsyra en månad innan. Tillsammans ska de tydligen ge effekt, innan har han tagit enbart zink. Och mycket riktigt så blev det bättre! Kan mycket möjligt vara slumpen också men jag väljer att tro på att det faktiskt kan gynna. Bara ett litet tips!
    Nej det blir 3 dagars! Men de andra odlas väl vidare sen.....
    kram  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Fismamman skrev 2011-04-14 19:44:14 följande:
    Grattis.

Jag var på vul i dag. 8 bra blåsor och några till på G. Troligen äp på tisdag.
    Härligt Snart dags då ju
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19