Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

didda skrev 2011-05-04 13:54:31 följande:
    Vad spännande, nu händer det mycket i tråden! Heja, heja

Själv har jag gett upp hoppet om denna ivf. Jag veeeeeeeeeeet, det är för tidigt att ge upp men skallen har så svårt för att försöka tänka positivt när den på något sätt redan har ställt in sig på att det går åt skogen (den bestämde sig när rattarna slutade ömma) Om jag klämmer tillräckligt hårt på rattarna blir dom ju ömma så då kanske jag kan fortsätta hoppas fram till TD åtminstone

Nej men allvarligt så har vi ställt in oss på att det inte lyckas nu. Och det dummaste av allt är att jag på något sätt är sugen på att göra fler försök! Vi hade ju bestämt oss för att detta 3-pack skulle bli det sista eftersom vi ju ändå har en underbar dotter- det hade varit skillnad om vi inte haft henne.

Men som sagt- nu känns det som att jag ändå inte vill ge upp och när jag ventilerade tanken med sambon så var han också lite sugen på att fortsätta. Frågan är dock om vi isf kanske byter klinik igen. Inte pga att vi är missnöjda med CA men det är ju så förbaskat långt att åka (60 mil t/r) och det känns så motigt.

Men att återgår till RMC (som ju ligger väldigt mycket närmare) känns ju inte heller jättekul eftersom vi inte var helt nöjda med deras bemötande. Å andra sidan blev ju vårt underverk till tack vare dem......suck- varför ska det vara så förbaskat svårt att få till det?! Man önskar att de som lätt blir gravida skulle förstå vilken förmån de fått här i livet som kan göra barn "på beställning"
    Usch vad jobbigt men vet precis hur det är man brukar ha en ganska bra känsla för vilket håll det är på väg mot, men hoppas givetvis du har fel.
    Är CA den klinik ni har närmast till efter RMC?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    didda skrev 2011-05-04 21:32:30 följande:
    cotton: jag vet ju så väl att jag är negativ in absurdum när jag börjar planera för ett eventuellt till försök innan jag ens testat....men det är SÅ svårt att hålla hoppet uppe. Blä! Angående CA eller inte CA om vi ska försöka igen så är känslorna delade...på ett sätt kan jag känna att det vore bra att fortsätta där när de vet hur jag reagerat tidigare men rent praktiskt som sagt så är det riktigt motigt att åka så långt. Vi har ju en 2-åring också så det är ju inte så himla smidigt. Och gör vi dte på RMC istället har vi bara 6 mil liksom....lite skillnad mot 30 mil. Vi har lka långt till Stockholm och ännu längre till Uppsala så det är ju inte heller något alternativ. tack för att du bryr dig

Vädur 78: tack. Jag hoppas också så innerligt och försöker intala mig att inget är kört förrän det är bevisat....men det är svårt. Ja, CA är det som ligger närmast efter RMC.  
    Svårt det där med klinik. Jag skule ju aldrig betala för RMC, men som sagt ni har ju lyckats där Vi har väl 15 mil till Linköping och 22 till Göteborg så skillnaden är inte så stor för oss. 
    Gör det som känns rätt för er, men förhoppningsvis behöver du inte ens fundera på det sen  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    vinterland skrev 2011-05-05 10:27:18 följande:
    Så är man inne i det supernervösa skedet. Springer på toa hela tiden och kollar om mensen har kommit. Imorn är ju testdag och jag kommer ihåg förra gången vågade jag inte testa på morgonen. Hoppas jag vågar imorn. har ingen aning om hur jag komemr att reagera omd et är minus. Känner mig lite avtrubbad, tror jag. Man hoppas ju innerst inne samtidigt som jag lite naivt försöker förbereda mig på minus, precis som om det skulle funka. Ja, ja imorn får jag se.
    Känner igen det där med att springa på toa hela dagarna, fast jag tjuvar ju alltid
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    vinterland skrev 2011-05-05 13:11:31 följande:
    jag har ju inte vågat tjuva eftersom jag har haft pregnylsprutor...annars hade jag kanske kanske tjuvat  ;)
    Nä ett falskt plus kan man vara utan så då är det ju bättre att vänta Håller tummar!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    vinterland skrev 2011-05-06 06:59:24 följande:
    Så har man då testat, halv fem vaknade jag och tänkte nu jäklar  :)
    och det blev ett fint plus  :) Nu ska det bara stanna kvar. Känner mig lite reserverat lycklig , man vågar ju i nte riktigt tro på det.

Kram
    grattis!!!{#emotions_dlg.flower}
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-05-08 03:34:22 följande:
    Tittar till er litegrann såhär på efternatten på jobbet.... Ögonen går i kors!Drömmer

Grattis till plus!! Alltid lika underbart! Hoppas det stannar!{#emotions_dlg.flower}

Fick mens sent igår så idag börjar jag med Progynon inför vårt kommande FET! Hur länge brukar man ta dem, 14 dagar nånting? När börjar man tina upp en frusen liten blastis egentligen? Är inte det ett par dagar innan planerat FET? Känner mig för en gång skull alldeles ny med det här... Nu måste det bara gå! Jag ska ge mig fasen på det denna gången och försöka(!) hålla mig borta från er!!!! Skrattande

Kram till er alla!!!
    De tinar upp den samma dag som du har FET, tror det var så att det tog ca 4 timmar att tina upp en blastocyst så de brukar se först vid lunch tid hur det ser ut. Men  de hinner väl tina minst 2 tror jag eller om det var på helgen de bara hann med att tina 2 st.....
    Lycka till  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-05-08 13:35:49 följande:
    Måste fråga, OM jag skulle vara gravid ... Hur räknar man då? Vi gjorde stimulerat FET. Första mensdagen 17 april, insättning 3 maj med ett femdagars blasto. Jag kanske är lite trög, men har suttit och tänkt fram och tillbaks men jag fattar inte.
    Du räknar att ägglossning är 29/4, 2+0
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    didda skrev 2011-05-09 20:24:26 följande:
    Testade negativt i söndags (TD+1) och samtidigt kom mensen så nu finns det inget hopp om att J någonsin får syskon. Vi ger upp och försöker gå vidare i livet. Stort lycka till till er tjejer i tråden- önskar er all framgång och lycka.
    Nej vad tråkigt! Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Fismamman skrev 2011-05-09 20:42:01 följande:
    .
    Vad tråkigt. Kram

Själv blödde jag i natt så jag tog ett nytt gravtest som var negativt så jag avbryter vaggisarna. Får hoppas på de två i frysen.

Är det någon som har koll på när de har sommarstängt?
    Kramar om! Vi var där v 26 på infosamtal för 2 år sen och då tror jag de hade öppet en vecka till efter det..... så om de stänger fredag v 27???
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19