Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Ni som gör på distans via Jönköping och går i gallerian hos Carl-Johan....så hette han va??? Hur är det där? Jag går ju på Maya och är jättenöjd de är så himla trevliga men problemet är att det är så svårt att komma fram och ringa till dem.... kan hålla på i flera timmar innan man lyckas. Man placeras i en tele kö och sen efter en kvart kan man ramla ur den och så är det bara att börja om från början......
    Köpte ju ett 3 pack på distans men funderar även på att ringa CA om man kan köpa till och göra allt hos dem nästa gång istället, det handlar ju bara om ett vul dag 9.  

♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-05-31 10:57:16 följande:
    Tack, men vågar verkligen inte hoppas så mycket på något än.... samtidigt så var testet negativt i fredags....
    Usch denna ovisshet!Om det nu är kört så är det ju bättre att floden kommer så att man vet och om det nu är något liv där inne så vill man ju ha ett rejält plus, inte svagt. Antar att det kommer om några dagar i så fall. Jag har inte haft mensvärk heller nu när jag fick min blödning så det är väl positivt hoppas jag! Annars lite hugg i ryggen, lite nyp innanför skinnet vid naveln och nedanför äggstockarna samt lite större bröst än vanligt men inte så ömma.
    När har du testdag? Förstår att det är jobbigt.... håller tummar och tår för dig
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2011-05-31 11:05:50 följande:
    Vädur78: Carl-Johan är fantastisk tycker vi! Vi har gått där i 1½ år nu och det har bara varit bra! De är personliga och lyssnar väldigt bra på vad man själv önskar! Sen har han ett väldigt nära samarbete med CA, så det känns skönt! Lite dumma telefontider kanske, men fram kommer man alltid!

mmiaa: Men då har du ju många symtom iaf, det bådar ju gott!!! Ska hålla tummarna för dig!
    De flesta distans kliniker kanske inte har så mycket teletider. Maya har mellan 8-12 månd, tisd, torsd och fredag
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    vinterland skrev 2011-05-31 12:53:20 följande:

Fy vad trist Lito! Visst är livet orättvist. Vi kämpar oss till våra plus och så ska man behöva uppleva detta också. varma kramar till dig (innerst inne tänker jag ändå att det finns en annan förklaring till att du blöder man vet ju aldrig)

Jag träffade Margareta idag, på våran tid för vul. Hon gratulerade oss till plus, sen kom hon ju på att jag ringt in för att jag började blöda. Tyckte nästan synd om henne, för att hon blev lite generad. Men det var i alla fall missfall och så tyckte  hon att vi skulle höras efter sommaren.
    vet inte hur min hjärna eller hjärta fungerar  men idag känns det som om jag har gått vidare. Nu ska jag ha smemster hela sommaren och sen ta nya tag..å då jäklar!

Kram till er alla!

Nej vad tråkigt Men skönt att du kan njuta av sommaren och ta nya tag i höst! Margareta var väldigt gullig tycker jag men lite pinsamt att gratulera..... Hade du några i frysen? Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-05-31 13:12:09 följande:
    Tack för hälsningarna, det värmer!

Vädur: TSH, ingen har tagit ett prov på mig sedan vi började på CA. De tog i Linköping och på CA sa de att eftersom vi relativt nyss tagit prover behövdes inga nya. Ska helt klart kolla upp det. Proverna i Linköping togs för över ett år sedan.
    Kolla upp det. Vet du vad det låg på sist du tog det? Behöver ju inte alls vara något fel med TSH men är ju smidigt att ta ett blodprov så är man på säkra sidan.
    Jag hade ju 5,7 på våran utredning tog sen om det en månad senare när jag fick remiss till medicinkliniken och då var det normalt om mitt första prov istället hade varit normalt så hade de ju inte upptäckt det på mig.
    Kramar till dig 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Mirakelbarn skrev 2011-05-31 14:25:06 följande:
    Finns det någon som har kvar några som helst läkemedel till IVF hemma?? Vår läkare ringer runt eftersom det inte finns något att få tag på o de är i akut behov till några stackare som skulle behöva nu så om ni har något så hör av er till mig!!!! även pergotime är slut!!! 
    Gonal f har jag hemma en förpackning på 900 ie, även vaggisar tror jag
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2011-05-31 18:12:48 följande:

Provar igen:

Dra på trissor! Vi fick minsann ett embryo till frysen! Det är första gången på de sju behandlingar vi har gjort! Helt otroligt! :-O

Men vi blev lite konfunderade av CA's brev, eftersom det låg en faktura på 2000 kr i brevet. I vårt avtal om 3-pack står det att frysförvaring ingår i priset, och det var vad Margareta sa i lördags också. Så vad är det vi ska betala? Fattar ingenting. Får väl ringa CA imorgon och höra.

Men glada är vi! Tjoho! Nu fattas bara att bönan i magen stannar kvar också!

Grattis till en frysis med Visst är det härligt!!
    Det ändrades ju 1 april tror jag men ni köpte ju ert 3 pack innan och då har de nog bara skickat med det av misstag.... ring till dem så ordnar de nog till det
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hemflyttad skrev 2011-06-01 14:11:59 följande:
    Jag fick inget brev idag eller igår, så min sambo som är ledig idag ringde upp på eget bevåg och frågade och det visade sig att vi också hade fått en till frysen! Jag är jätteglad. Inte så dåligt eftersom vi bara hade två tvådagars att odla vidare. Känns skönt att man fick ut något lite extra av den här omgången som ju inte gick så bra som jag hade hoppats. Men nu får vi hoppas att vi får fina plus nästa vecka och att de i frysen får bli syskon!
    Grattis till en eskimå
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Olivia: Beklagar minuset
    När vi skulle starta syskonförsök nu i vintras så frågade jag  Göran lite om Menopur om det kunde ge bättre kvalité( vi har haft problem med kvalité på våra embryo) men då sa han först att man inte ska byta på ett vinnande koncept eftersom jag fått barn på Gonal f och jag var ok med det men sen när vi inte kom överens om dos så ändrade han sig helt plötsligt och sa att vi skulle köra på Menopur.
    Sen har vi haft telekontakt med Torbjörn och han förstod inte alls varför Göran ändrat på ett vinnande koncept.
    Min erfarenhet i vår är att de alla tre läkarna tycker ganska olika ibland.....
    Jag tycker du ska ringa och kolla med dem, be om en telefon tid men det blir du säkert erbjuden när de ringer på TD, för du gör allt där va?
    Vi har inte varit överens nu när vi gjort 2 IVF i vår som gått dåligt men nu äntligen ska vi få göra som vi vill nästa gång och det är precis som när vi lyckades med sonen.
    Torbjörn är ju jättebra. Eva gillar jag med jättemycket, så himla go Den där Susanna har jag aldrig träffat så vet inget om henne tyvärr men jobbigt när man känner att de är stressade.
    Jag tror man behöver lite positiv pepp på ET man behöver höra att det ser bra ut och att det placerat bra osv. 

Skriv ner alla frågor du har så du kan ta dem när de ringer. Mitt tips är att ta en teletid till Torbjörn för han är så lugn och bra

Kram kram kram 
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19