Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

MOM: Den gången jag var gravid försvann mina ömma bröst på RD7 och kom sen tillbaka i v 5 el 6 tror jag det var. Tror det kan skilja mellan graviditeterna med! SÅ håller tummar och tår för dig!!!

Lito: Lycka till i morgon! Håller tummarna hårt! Kram 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-05-03 19:22:29 följande:
    Nu ruvar jag igen på en fin blasto. När vi fick se den på skärmen idag höll den på att kläckas så den rörde på sig. Margareta sa att den är redo att fästa nu direkt så det hoppas jag den gjort  Glad 

Vi frågade om vi får göra ett försök direkt på blödningen som kommer nu om det inte går vägen och det var ok men hon tyckte det var konstigt att vi tänkte på det nu men jag vill ha en plan B. Jag måste ju be min distansläkare skriva ut recept och reservera medecinen för här finns ju inget hemma så det känns ändå skönt om man kan planera lite och inte stå där när eller om blödningen kommer och inte ha något fixat.. Då blir det stressigt eftersom man börjar spruta nästan på direkten..

Lycka till vinterland och mom70!!
    Grattis till ruvning Underbart att den hatchade precis innan De som jag har hört det gjort det på har alla plussat sen
    Förstår att du vill ha en plan B, jag är själv likadan men nu hoppas vi och tror du slipper det!!! Kram kram  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-05-03 20:26:32 följande:
    Vädur 78: Är det sant?? Åh hoppas jag också gör det då Flört Jag kan ju inte bryta sviten!

Loppanlängtan: Hoppas verkligen det.

mom70: Tack, ja det var häftigt att se. Min sambo trodde den delade sig, men så var det inte.
    tror jag hört 4 el 5 som det har hänt för och alla de plussade.......den har nog redan fäst ska du seSkrattande
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-05-03 21:29:00 följande:

Idag kom mensen så det blir sprutstart här imorgon! 200E puregon är planen, VUL på måndag och planerat äp i början av vecka 20. Mycket blandade känslor men vi hoppas ju såklart Första gången med korta metoden.
    Håll tummarna tjejer

Grattis till start Korta metoden är så mycket skönare, man hinner knappt börja förrän det är färdigt
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-05-03 21:40:21 följande:
    Tack! Jag tror det kommer kännas som semester jämfört med långa, nässprayen har jag inte mått alls bra av så det är sååå skönt att slippa den nu!
    mulan skrev 2011-05-03 21:37:17 följande:
    Å grattis till start !! Är det ert första försök på CA?? Håller tummarna!
    Tack! Japp, första på CA, spännande! Åh, tänk att eran lilla redan är 4 månader, underbart!
    ja det är grymt smidigt Spännande att komma igång nu och på ny klinik med
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    calcaneus skrev 2011-05-03 21:55:12 följande:
    Jag är sååå tacksam för att jag fick göra korta, och för oss funkade det ju galant.

Mulan: jag är i v 32 men barnet väger redan över 3 kg enligt TUL så mina planer på vaginal förlossning med bara avslappning som smärtlindring kanske kommer på skam... 
    Ja för oss oxå med sonen
    Spännande att det börja närma sig  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2011-05-04 09:06:06 följande:
    Lito, även Henry höll på att hatcha när vi skulle göra FET och voila, nu är han i magen och sparkar järnet och jag går in i v 30 om några dagar

mmia, grattis till sprutstart! Det är en bra tid att börja i maj tycker jag. Det gjorde vi på CA. Om allt går vägen nu får ni en liten februaribebis

Vädur, hur är det? När kör ni igen? Är det en gång före sommaren eller kör ni först i höst?
    Det är väl ganska bra. Man förstår ju att man ska vara oerhört glad att vi lyckats få ett mirakel På sätt och vis är det ganska skönt att äntligen få veta varför vi haft svårt att få barn. Jag känner mig väldigt positiv inför nästa behandling och hoppas det kommer gå fint med 225ie och akupunktur
    Vi kommer köra nästa behandling runt mitten av augusti eller slutet, beroende på när mensen kommer. Jag känner att kroppen behöver vila lite och jag behöver samla kraft. Torbjörn tyckte ju med vi skulle vänta nu. Sen ska jag ju få akupunktur ett tag innan med så hinner ju inte i alla fall Sist när vi lyckades började jag på akupunktur i juni och började sen behandling 24 aug och det blir väl något liknande denna gång.... ska bara ringa och kolla med akupunkturen så hon inte ska åka till Kina eller nåt över sommaren
    Ska även ringa CA om jag kan slippa det första vulet nu på sprutdag 6 så gjorde vi ju sist med 225ie, jag vet ju att jag svarar bra på den dosen och samtidigt kanske man kan få ner priset hos distansgyn..... tycker de kan vara lite schysta för alla pengar vi har slängt i sjön nu i vår Annars ska jag höra med CA om inte de kan göra ett vul där istället, tycker de kan kompensera oss lite för de ändrade så i behandlingen  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-05-04 09:30:35 följande:
    Fismamman: Tack

Cotton: Februari passar oss perfekt, det satsar vi på tycker jag!

Majsanna: Härligt, ja, det kommer nog att vara skillnad! Japp, det måste det, det bestämmer vi
    jag satsar på en majbebis, det gick ju bra sist
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2011-05-04 10:06:58 följande:
    Jag tycker att ni resonerar klokt och har man väl bestämt sig för att starta under augusti månad, blir väntan inte så tung och lång. Jag tycker också att ni mycket väl kan åka in på VUL på CA runt dag 6 (om ni ens måste det, vi gjorde inte det när vi sprutade utan gjorde VUL dag 9 och sedan hade vi ÄP två dagar senare). Eftersom det faktiskt varit CA som kört sitt eget race mot era egna rekommendationer, tycker jag mycket väl att ni ska ställa krav på dem denna gång och få det "lilla extra". Jag tror också att det kommer att gå bra för er denna gång. NI hinner vila er, ni kör på en dos även du tror på och med det extra hoppet och den extra dosen gonalF, känns det som att det blir en del fina ägg
    Jag försöker njuta av min underbara skatt nu♥.
    Vulet dag 6 känns meningslöst för tror inte de kommer ge mig högre dos än så..... så det borde ju räcka med ett sprutdag 9 så gjorde vi sist för Göran tyckte det var onödigt att vi åkte 2 ggr då. Då behövde jag ju bara 8 sprutor med 225 och det borde bli max 9 nu.
    Bara det finns 1 fint embryo att sätta tillbaka blir jag nöjd......
    Hur mår du?? 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    cotton skrev 2011-05-04 14:16:59 följande:
    Vädur, låter onekligen som ett VUL dag 6 är onödigt för er. Som du säger, det är väl osannolikt att de höjer dosen ändå och för de flesta brukar VUL dag 9 räcka gott.

Mom70, jag förstår att du "gett upp" i tanken och hjärtat kanske, men det är först när du får ett minus på gravtestet som du ska börja planera eventuella nästa försök. Jag förstår att det känns lockande att byta klinik av praktiska skäl och kanske också för att testa någon annan. En fördel att gå kvar är ju att CA känner er och era behov och kan skräddarsy behandlingen åt er som kanske ingen annan kan just nu. Jag vet inte, kanske att det inte alls är så...  Annars kanske ni kan prova på någon klinik i Uppsala eller Stockholm?

Vädur, jag mår jättebra. Har en aktiv liten kille i magen och har fått se honom på 3D ultraljud härom veckan. Det var magiskt. Nu väntar jag bara och räknar ner dagar och veckor och tiden hade inte kunnat gå långsammare...
    Jag ska ringa dem någon dag när jag orkar, är ju ingen brådska än Ja visst är det häftigt med 3D det gjorde vi med
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19