• Linny

Oj, om det var jag så; förlåt

Igår gjorde jag i alla fall hallonmarängbotten "glömd maräng där jag blandat i mosade färska hallon" som idag ska toppas med vispad grädde och  färska hallon, blåbär och jordgubbar.

• Linny

Kladdkakemuffins toppade med lättvispad grädde och färska blåbär

• Linny

Igår: Marängtårta (två stora runda marängbottnar smaksatt med färska hallon som puréeats, samt citron). Den fick stå länge i ugnen, på låg värme så den blev seg och god. Lade vispad grädde mellan och vispad grädde på toppen och så toppades den med löjliga mängder färska bär (blåbär, hallon och jordgubbar). Fick stående ovationer av femton personer, så jag antar att det gick hem

• Linny
    3tjejer skrev 2011-06-17 15:32:08 följande:
    När man ser recept med rabarber i så är det alltid rödrosa på bilden men för mig blir det alltid mer grönt. Någon som vet varför?
    på en del bilder, och på restauranger, färgar de dem ibland i lite grenadin..
  • Linny
    katt skrev 2011-07-01 15:15:23 följande:
    Tips har 5 äggvita i kylskåpet vad ska jag göra med de
    en hallonpavlova. Mums!
    Jag varmvispar maräng, blandar i lite rårörda färska hallon. Ser till att det är riktigt seg maräng och gör sedan 1 eller två stora rundlar på bakplåtspapper. Så det blir som två tårtbottnar ungefär. In i ugnen i ca 2 timmar. Sätter in på 200 grader, vrider direkt ner till 100 grader. Låter stå så i 40 minuter. Sedan ner på 50 grader resten av tiden.

Om du har en rundel; toppa med vispad gräde och färska bär. Om du har två; lägg vispad grädde mellan (ev. lite lemoncurd också), toppa med vispad grädde och färska bär.. 
  • Linny

citroncupcakes med cream cheese och smultronfrosting. Mums. Provade en av mina nya aromer som jag skickat efter; smultron, och det var toppen.

Har även köpt rabarber, päron, vanilj, turkisk peppar och gräddkola. 

• Linny

Bakar chokladcupcakes fyllda med dulce de leche, täckta med en moccafrosting.

• Linny
    Koppkaka skrev 2011-07-06 20:57:38 följande:
    Måste bara fråga er som bakar så ofta, var gör ni av allting? Jag bakar så sällan för jag har inga bra frysmöjligheter.. Och att äta upp allt varje gång vore inte bra
    *klappar mig på magen* Nu bakar jag inte lika ofta som andra här i tråden, men nåt varje vecka i alla fall.  Sedan tar jag med till jobbet ibland och bjuder över vänner på fika på helgen. Har sällan kvar i frysen..
Svar på tråden För oss som bakar