För oss som bakar
Vid servering penslas de med smält smör och doppas i strösocker. Mmmmmmmmmmmmmm
Gör just nu en pepparkaksbrownie med bland annat mörk choklad, vaniljstång, ljus muscovado, pistagenötter. Ripplas med vit choklad och toppas med tranbär.
Igår gjorde jag citronkola toppat med ett lager vit choklad samt cakepops med mjuk pepparkaka, philadelphiaost och mörk apelsinchoklad.
Idag bakas lussebollar, penslas med smör och doppas i strösocker.
Dessutom har jag gjort lakritskola med mörk choklad och flingsalt på.
Jag blir lite kolafrälst vid jul. Jag äter inte så värst mycket, men tycker det är kul för det går att variera så mycket och snabbt går det
Igår testade jag att göra en variant på Leilas populära Rocky Road. Kokade smörkola med mörk choklad i, hällde i lite hackade salta jordnötter på slutet och toppade till slut med minimarshmallows som trycktes ner i den varma kolan innan den ställdes på nerkylning.
Idag har vi gjort klart piratskeppet, gjort av pepparkaka.
Bubba80: Förrra årets pepparkaksborg finns i standardgalleriet, om du vll se den
fudge med smak av clementin, mörk choklad och kardemumma samt mörk chokladtryffel med muscovado och chili.
Vit choklad fudge med citron och apelsin
Pepparkakskola doppade i mörk apelsinchoklad
Igår blev det polkagrismaränger. Härligt randiga
Bakat en femvåningstårta. Varannan botten i choklad och varannan vaniljbotten. Sedan är vartannat lager med lemoncurd och vartannat med hallon/rabarbersylt. Täcks med vit chokladgrädde med lite cream cheese i och dekoreras med chokladfingrar ståendes runtom och i mitten toppas/täcks den med färgade chokladlinser i regnbågens alla färger.