30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
Grattis McYama! Hoppas att det smittar.
Tråkigt Snigelkatten men skönt att den inte bara försvunnit när du nu inte fått plus. Vi kämpar vidare.
NN, :D
Grattis McYama! Hoppas att det smittar.
Tråkigt Snigelkatten men skönt att den inte bara försvunnit när du nu inte fått plus. Vi kämpar vidare.
NN, :D
McYama, jag känner med dig. Det är svårt med oro, den är inte lätt att hålla i stryr och med vår bakgrund så är den tyvärr inte helt obefogad heller. Med det vill jag så klart inte ha sagt att det inte kan gå hur bra som helst för dig och pyret, för det kan det men det gör inte oron mindre. Har du kontakt med någon läkare så att du kanske kan få komma in på ett tidigt vul för att se hur det ser ut?
Jag skickar många kramar och hoppas innerligt att det bara är hjärnspöken alltihop och att du får en frisk graviditet.
TT & NN spännande att ni är i gång.
NN, BIM är nu i dagarna. Kan inte säga exakt när då progesteronet gjorde min cykel ngr dgar längre och att de två cyklerna efter var kortare än vanligt. Har haft lite känningar men det vågar jag inte hänga i granen precis.
Tack för alla tummar, tyvärr så hjälpte det inte. Just nu känns det verkligen som skit, jag är så förbannat less på allt. Tidigare hade jag iallafall lätt för att bli gravid men nu kan jag inte ens glädja mig åt det. Ska det ta 1 år mellan varje graviditet och risken för fler mf är så stor så känns det som en hopplös uppgift
Hej alla,
Jag har legat lite lågt ett par dagar. Känner mig rejält låg, känns som om jag inte har någon ork kvar längre. Jag hatar att det svänger så här, jag började året så bra men nu känns det helt hopplöst. Jag antar att det till viss del har att göra med att tiden springer iväg och att det snart är ett år sedan senaste graviditeten. Jag inser att vi måste ta tag i allt och kontakta läkare igen, men jag bär samtidigt på en sådan ovilja att behöva befatta mig med sjukvården igen. Allt jag känner för just nu är att stoppa huvudet i sanden. Som tur är har min älskade man lovat att han ska ta tag i det och börja ringa runt nästa vecka.
Jag hoppas innerligt att ni andra har det bättre.
Tänker på dig i dag McYama och håller tummarn!
Tack alla för alla kramar, det värmer. Upp som en sol, ner som en pannkaka och sen upp igen. Ska snart åka iväg på lång helg till Stockholm och träffa familjen, och det ska bli så skönt och roligt, ett välbehövligt avbrott i den negativa tankespiralen.
McYama, klokt att vänta. Jag fortsätter att hålla mina tummar.
Kan inte annat än att hålla med om att alla kommentarer om att slappna av får en allt annat än avslappnad. Min mamma har en tendens att gå åt det hållet ibland, jag vet att hon menar väl och inte på någotvis är insatt i hur dessa saker fungerar men jag blir bara arg. Jag tror att från hennes sida är det mest att hon inte vill att jag ska vara så uppslukad och ledsen.
Tack Humlefröet, jag svarade i din inbox.
Bettan, har den lille gossen fått något namn ännu? Är alltid så intressant att se vad andra väljer för namn.
Håller tummarna och tänker på dig i dag McYama!
Grattis Icka!
Vi har också haft namn, ett vet jag helt säkert att vi inte kommer att använda, men vi har också framtida namn :)
Välkommen Jeanna, har inre heller någon erfarenhet av ivf, så jag kan tyvärr inte hjäpa.
Så härligt med det lilla pickandet, McYama, det låter som en bra strategi med djupa andetag och att tänka på det lilla hjärtat. En dag i taget...
NN, jag förstår verkligen att det är ett svårt och tveeggat beslut. För mig är det verkligen så att trots all rädsla så vill jag inget hellre än att bli gravid igen men nu ligger mitt senaste mf mycket längre bort i tiden än ditt och det gör det enklare.
Visst skulle ni få behandling denna gång? Då kanske det är värt ett till försök trots allt.
Kramar till er alla
Det verkar som om vi är några som har det tuff just nu, det är inte lätt att hålla sig på fötter hela tiden. Jag förstår dig helt Pimpinellan, vi har inte lyckats ta kontakt med läkaren den här veckan heller trots att det var planen. Jobbigt när kroppen inte vill hänga med och beter sig annorlunda, det sätter tankarna i spinn och jag iallafall blir livrädd att det är mer som är fel. Trots det så är det nog bättre att försöka ta tjuren vid hornen. Tror du inte att det kunde vara skönt att testa med insemination?
NN, betyder det att ni beslutat er för att prova igen?
Kram till alla
Snyggt jobbat Pimpinellan! Tror du inte att ni kan få fragmin? Har nu ngn annan behandling på G?
Här har läkare också kontaktats och mannen ska då lämna spermier och de ska kolla över mina provsvar igen och sen ska vi komma dit och diskutera hur vi går vidare.
NN, det är bara för att tiden tickar i väg och inget händer. Spännande för er, stimulerar ni Äl vid era inseminationsförsök?
NN, de små simmarna har inte kollats innan. Jag hoppas också att vi ska få en läkartid fort.
Tråkigt med slemhinnan men jag hoppas att allt går bra iaf, ni är värda det. Kram
Tråkigt Pimpinellan att det inte gått med ivf eller insemination. Skit va jobbigt när det aldrig tar slut med problem. Jag blir också nyfiken på ED, har aldrig hört talas om det förut.