Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

I  min självupptagenhet hade jag helt glömt att du skulle till Dr LM Bettan. Jag är så ledsen att mini inte växer ordentligt och hoppas verkligen att det snart är slut på allt elände och att mini tittar ut och är så där helt underbar.
    Det är trots allt tur att du går på så täta kontroller och att du nu ändå är så långt gången, jag antar att om trenden fortsätter så får mini komma till världen lite tidigare eller?
    Tänker på er

Kram

• mojutten

NN, det verkar inte vara någon dum ide att köra med insemination. Som du säger så hjälper det iallafall naturen lite på traven och minskar iallafall pressen som vi nog alla känner ibland inför själva barngörandet.
    I min kontakt med Dr. LM så tyckte han att om jag hade recept på progesteron så hade han inget emot att jag tog det men han förnyade det inte. Nu pressade jag inte på något alls utan bara hörde mig för om hur han arbetade.

Roligt att höra att det har vänt och att ni mår bättre, och väldigt spännande att ni skickat in ansökan om att bli utredda. Jag antar att det känns skönt att göra något konkret.

McYama, jag förstår din oro. Efter mitt andra mf var jag en blandning av hoppfull och livrädd. Jag visste att jag hade statisktiken på min sida men att om jag fick ett till så låg jag illa ute. Jag tycker dock att du ska fösöka komma ihåg att trots att det känns som om vi är många och att det är ett vanligt problem så är det försvinnande få av oss på det stora hela. Så tänk positivt och vi håller alla tummarna att du snart inte behöver vara här med oss mer.

• mojutten

Tyvärr NN så kan jag inte hjälpa dig då den läkaren slutat och den karl som tog över hennes patienter vägrade förnya mina recept så nu är jag också utan behandling förutom den jag kommer att få av Dr LM.

Förutom att inget händer så är allt rätt bra. Min man överraskade mig en weekend till Budapest på 5 stjärnigt hotell, mycket trevligt får jag lov att säga.

• mojutten

Tack Bettan men vi var iväg denna helg men hade turen att få några bra tips från en tjej från Budapest på planet.

• mojutten

Tack för peppningen Cali! Hur är det med dig?

Drabbades av en plötslig och stor otålighet i morse. Nu vill jag inte vänta längre, något måste snart hända!

• mojutten

Arrghhh, vad less jag blir. Upptäckte just att jag blöder. 5 dagar innan BIM, jag har aldrig haft mellanblödningar, spottings eller så här tidig mens. Kroppen får gärna sluta jävlas nu.

• mojutten

NN, det verkar vara mensen som fick för sig att det gick fint att komma ett par dagar tidigare. Jag hoppas verkligen inte att min cykel börjar strula för den har alltid varit som en klocka, förutom för ett par år sen när den försvann i 3 månader men då späkte jag mig själv och tränade som en idiot.

• mojutten

Godmorgon
    Lycka till idag Bettan, jag hoppas verkligen att mini tjockat på sig sen sist och att ni annars får träffas snart så att du inte behöver oroa dig mer.

NN du får gärna inboxa! kan alltid vara bra att veta.
    Hörde mig för om föräldrarkurs igår och om inget hänt innan dess så ska vi gå i september. Enligt personen jag pratade med var det inte så högt tryck på kursen, just nu iaf.

• mojutten

Tack Ninni, vi har redan övervägt att höra av oss dit men det har inte blivit av ännu.

Rensade bland mina email idag och hittade det mail jag skrev till min kollega efter det sista mfet och att se det skrivet kändes konstigt. Det känns overkligt att jag har haft fyra missfall, hur gick det till? Ibland är det som om det inte är på riktigt, jag vet inte hur jag ska förklara. Sen fick jag veta att en jobbkompis är gravid igen, hon kom just tillbaka efter första barnet och jag misstänker att min kontorskamrat är gravid (den andra i rad) och en tredje kom förbi med sin 5 veckors bebis. En anings tung dag har det varit.

• mojutten

Cali, jag tycker att alla ni gravida som tittar in i tråden visar stor förståelse för oss andra, bara det att ni faktiskt frågar med jämna mellanrum gör stor skillnad. Jag har en period när jag tycker att alla är gravida, och att de poppar upp som ogräs runt omkring mig men jag har inga problem med det som skriv i tråden men jag lovar att jag säger till om det blir för mkt.

Jag säger som NN, att jag är så glad för din skull och alla ni andra som det slutligen går bra för. Det är ni värda efter allt som ni har gått igenom.

Många kramar på er

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3