30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
Snigelkatt, tummarna kommer att hållas så hårt de kan. Lycka till och ge dem vad de tål
Snigelkatt, tummarna kommer att hållas så hårt de kan. Lycka till och ge dem vad de tål
brist på B12 och folsyra kan ge ökade homocystein nivåer eftersom de båda vitaminerna är nödvändiga för omvandlingen av homocystein till methinonin. Homocystein är toxiskt i cellen och tros kunna ge upprepade mf. Det är också så att det kan ge fosterskador.
Pimpinellan, jävla skit. Jag hoppas att det är ett klängigt ägg.
Jag förljer NNs fina exempel och önskar bästa tråden en riktigt fin påsk.
Jag har som sagt varit ledig hela veckan och jobbat i trädgården morgon till kväll, finfin terapi precis som ni andra redan påpekat. Solen skiner, saker och ting växer (visserligen inte i min mage) och livet är rätt fint. Jag hoppas att känslan håller i sig.
Lycka till i dag Snigelkatt och Pimpinella jag tycker att hönorna är de enda som får lägga ägg under påsk ;)
Kram
Hejsan bästa tråden,
Jag har haft en underbar påsk med väldigt lite tankar på barn och barnalstrande trots att äl har varit på intågande. Jag tror dock att den är lite sen så vi fortsätter att ligga i ;)
Japp, alltid väntar man på något. Jag hoppas verkligen att vi snart får vår läkartid, men saker går inte snabbt inte.
Jag ska verkligen hålla tummarna MCT! Frågan är vad man ska hålla den för, att de inte hittar något eller att de hittar ngt litet som kan fixas? Jag minns att jag brottades med de tankarna en gång, jag ville så klart att inget skulle vara fel men samtidigt kändes det som om det skulle vara så skönt om de kunde ge mig en förklaring.
Pimpinella, menar du att du inte har fått något utslag på stickorna eller? När ska du in på kliniken?
NN, har mensen försvunnit?
NN, det har varit väldigt skönt och välbehövligt. Alla av oss borde få en sån paus emellanåt, för det är verkligen inte lätt. Alla mina mf har också gjort att allt annat har blivit så mycket svårare, just innan den här pausen så avbröt jag en kurs som jag gick genom jobbet. Det blev för mycket, kursen hade väldigt mycket fokus på mig och jag klarade inte av pressen. Det känns som om marginalerna för hur mycket stress jag klarar av har krympt, så jag förstår verkligen om du funderar på om du klarar av att byta jobb. Det är tråkigt att höra att du har det svårt. Jag skickar många kramar.
MCT, jag håller tummarna för ngt litet och lättåtgärdat helt enkelt.
Snigelkatt, hoppas att äggjakten var lyckad. Det har ju trots allt varit påsk. Jobbigt att ni måste vänta, man vill ju gärna att saker ska hända med en gång.
Pimpinellan, har du haft ngn tendens till stegring överhuvudtaget? Det verkar lite mysko men kroppen gör ju lite underliga saker i bland tyvärr. Jag förstår att du inte kan åka på VUL hela tiden om det är så pass långt bort, hade kanske varit skönt att få veta hur det låg till. Många kramar till dig med och jag hoppas att vi snart får lite glada nyheter i tråden, det kan vi behöva.
Jippi för ägget, än är påsken tydligen inte över!
Snigelkatt, vilken flashback jag just fick. Vår läkare slutade ju också utan att någon meddelade ngt, och sen fick vi ju den nya som vägrade att hjälpa mig. Jag hoppas verkligen att det går bättre för er. Kram
Skit, MCT, alltid ska det vara ngt. Du får glädja dig med att kroppen har kommit igång.
Trevlig Valborg på er. Solen skiner på oss i skåne och jag eldar som bäst i trädgården, försöker mig på en långgrillad picnicbog, hönorna kacklar i bakgrunden, ÄL är över för denna gång och jag ska försöka att inte tänka på det. Nästa vecka ska vi dock ringa och höra om de glömt bort att de lovade oss en läkartid fort.
Kramar
God morgon,
MCT jag kan bara instämma med de andra.
Så hur är det med er alla?
Jag är lite trött och alla tankar har då en tendens att göra sig påminda, jag tror att jag är lite hormonell också. Aldrig en bra kombo, men jag ska jobba på och fokusera på annat och sen ikväll ska jag träna lite. Jag har tidigare nojjat en massa och tänkt att jag ska ta det lugnt mellan ÄL och mens, men jag orkar inte hålla på så längre det styr och påverkar mitt liv för mkt. Hur tänker ni andra?