Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Grattis Snigelkatt! Äntligen goda nyheter, jag ska hålla mina tummar så hårt det bara går. Jag hoppas innerligt att ni ska lyckas denna gång.

• mojutten

Hej igen,

Jag hade lite bråttom igår när jag tittade in men nu sitter jag på jobbet och har all tid i världen hehehe

McYama, kul att det går bra för dig. Jag hoppas att du äntligen kan njuta av din graviditet.
    Jag håller med både dig och NN om att det nog är bäst för psyket att försöka leva som vanligt, även om det också i bland är ångest framkallande. Det är som du säger NN att det är lite jobbigt att titta tillbaka och inse hur mycket som jag har försakat pga detta, men jag trodde så klart aldrig att det skulle bli så här långdraget. Jag vet att träningen får mig att må bra och att den är väldigt ångestdämpande  och bra för blodgenomströmmningen men jag är rädd att den ska påverka infästningen. Jag har läst en del artiklar i ämnet som indikerar att man bör undvika aktiviteter som innefattar hopp och som är stötiga, och jag tror att det inkluderade löpning. Jag vet också att iaf i Danmark så rekommenderar de ivf patienter att ta det väldigt lugnt under ruvningen. En av mina vänner blev tom rekommenderad att inta sängläge ett par dagar och att inte ens dammsuga. Jag känner ändå att jag inte kan leva så, men jag tror att om det blir så att vi gör några ivf försök lär jag leva strikt efter detta.

Många kramar och än en gång grattis Snigel

• mojutten

Det är väl en vecka kvar till BIM och jag tror att det blir lite träning, någon liten löprunda om vädret blir fint. Jag känner som er att det inte har gjort någon skillnad hur jag än vridit och vänt på mig tidigare.
     Mannen ringde och frågade var vår läkartid tagit vägen och den söta sköterskan skulle se vad hon kunde göra. Min man fiskade lite också och fick henne att hinta om att hans simmare är normala.

Tråkigt MCT att du blöder igen, kan det ha något VULet att göra?

Tack NN för tummarna det känns bra att någon hejjar på en. Hur går det för er, försöker ni ett tag till? Händer det något med apotionsplanerna?

Vinkar till er andra om ni tittar in

• mojutten

Jag igen, nu har vi fått tid för parutredning. Nästa onsdag är första mötet med gynekolog och androlog, spännande. Det lönar sig att ringa och ligga på, jag undrar hur länge det dröjt om vi bara väntat på besked.

• mojutten

Godmorgon tråden,

Ja, Pimpinella hur blev det?

Snigelkatt, hur känner du dig? Mina tummar är blå men jag fortsätter att krama allt jag kan.

MCT. Har du slutat att blöda?

Jag har en sjukt trött vecka, jag har försökt bota det med lite träning. Jag har kört en del på orbitreken, det är i allafall inte stötigt men jag tror att jag ska ut på en löparrunda i morgon eftersom vädret ska bli så fint. Annars känner jag ingenting som tyder på någon graviditet, vi får se hur det går.

Vi ska ju på parmottagning på onsdag och jag inser att jag antagligen kommer att ha mens då. Det står att jag kommer att undersökas i kallelsen. Är det någon som vet om det är ok att ha mens då? Jag antar att jag får ringa och höra.

Det värmer att veta att ni finns och hoppas åt mig när jag själv inte riktigt orkar tro på det här mer.

• mojutten

Hej igen NN (och alla andra)

Jag sitter på jobbet och arbetar framför datorn. Jag har i dag kontoret för mig själv så jag kan tjuvsurfa lite. Tråkigt att du känner dig låg, det är aldrig roligt. Jag hoppas att du snart känner dig bättre igen. Kanske helgen bjuder på någonting roligt?

Jag ska på 40 års fest och på husvisning, och ikväll ska mannen och jag ha pastafredag. Vi har infört en liten tradition, de fredagar när vi inte har annat så fixar vi ihop pasta, dricker vin och har en mysig fredagskväll tillsammans.

Jag vill också verkligen tacka för allt stöd, den här tråden betyder verkligen så mycket, att få skriva av sig och få ventilera alla saker med människor som förstår och som erbjuder sån värme och ett sånt fantastiskt stöd. Jag hoppas verkligen att ni alla inom en väldigt snar framtid får små knoddar som förgyller och förpestar era liv ;)

• mojutten

Hej i tråden M m MCT, sno på du. Vi gjorde hemgjord ravioli med basilika, mozzarella och tomat. Kanske något av det bästa vi någonsin gjort. Huset var tyvärr inte ngt för oss men vi ska fortsätta leta efter ngt utanför stan, känns lite spännande och bra med något som skingrar tankarna. Min hjärna går lite på högvarv, jag fick pytte lite brunt i fredags och det brukar signalera att nr den kommer men sen dess har jag bara fått liiite liiite brunt men mensvärk som kommer och går. Jag hoppas verkligen inte att min kropp blir knasig. Jag vågar inte hoppas på något. Pimpinellan hur långt e det kvar till BIM?

• mojutten

WOW, en trendsetter, det trodde jag aldrig att jag skulle bli. Jag rekommenderar det dock, om man gillar att laga mat så klart, för det är väldigt mysigt och roligt. 

Snigelkatten, jag hoppas att allt är ok med dig. Jag tänker också på dig och blir lite orolig när du inte hör av dig, men jag hoppas att det är ett gott tecken. 

• mojutten

NN,

Läkartiden har blivit inställd, ena läkaren är sjuk och de kommer att boka om vår tid. Så jag behövde inte ringa och fråga men den har ännu inte dykt upp så vi ser väl.

Snigelkatt, så härligt att höra :)

Pimpinellan, jag förstår att du inte bryr dig om att testa. Själv vill jag testa, även om det stressar mig lite, eftersom jag ska ringa och få komma till Dr LM när jag har ett positivt test i handen och då få behandling. Om det inte hade  varit för det hade jag nog bara väntat och sett.

• mojutten

Grattis TT, nu får du och Snigelkatt dela på mina tummar. Här kom blodet idag. Att det ska vara så svårt att bli på smällen. Jag trodde faktiskt att det kanske var ngt på gång, hade mensvärk och super svullna bröst sen i fredags och min mens brukar inte annonsera sin ankomst mer än nån timme innan om ens det. Jaja, det är bara att vänta på den nya tiden hos läkarna och hoppas på hjälp. Hoppas att ni får en fin dag. Jag ska jobba hemma, så jag får iaf sitta i trädgården och dricka kaffe och titta på hönorna medan jag planerar min föreläsning. Hoppas att ni får en fin dag

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3