30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
NN: *kramar-om* Nej, det har verkligen inte ett smack med lämplighet att göra.
Och ja, idag är det 12+0 om jag utgår från äl.
NN: *kramar-om* Nej, det har verkligen inte ett smack med lämplighet att göra.
Och ja, idag är det 12+0 om jag utgår från äl.
Fialisa. *host* Ja, på pappret är det innohep som gjort susen... Men sen tillkommer liksom lite av varje.. Själv tror jag på kombon innohep och prednisolon. Fast ännu tänker jag då rakt inte ropa hej.
Och det behöver ju inte alls vara ett x. Det kan antingen vara så enkelt som sen mens pga av sen äl eller så är det helt enkelt ett sent plus....
TT: Förstår dig precis, när man haft så många mf som vi haft är det ju svårt att se ett plus på stickan som ett riktigt plus. Mitt första plus var egentligen första riktiga vul:et.
Och tack. Jo, det är lite häftigt. Hoppas jag..
icka: Ja, det är sjukt mysigt med valp, vi gottar oss för fullt. Visst är han skitjobbig ibland, men han är ju bara SÅ ljuvligt söt. Och jätteduktig.
Fialisa: Nej, på SU får man knappt ta några prover alls och de tror inte på immunologiska förklaringsmodeller så.... Dessutom har jag ju koll på vad det är jag tar, så det är ju lika bra att testa. Nästa steg hade varit att leta upp en läkare jag hört talas om som jobbade på SU tidigare och gjorde LIT; tror att hon hade kunnat hjälpa mig med mer immunologiska tester och behandling. Kanske... Men just nu hoppas jag det funkar ändå.
NN & Cali: Känner igen mig i era funderingar.
Cali: har också en lååång utbildning bakom mig och jag påbörjade den sent; har dessutom en abort i bagaget, så det är klart att tankarna snurrat. Har dock inte tillåtit dem slå rot, för jag vet att jag inte hade varit lyckligare i den parallella alternativvärlden. Jag är stolt över vad jag åstadkommit och jag älskar mitt jobb; hade inte velat byta bort den biten heller. Och jag tror inte det hade gjort någon större skillnad vad gäller barnbiten.
Men visst ÄR det irriterande när andra bara forsar förbi och lyckas fort. Speciellt de som flummar sig förbi köer och får hjälp utan att de kanske ens hade behövt det. *bitter*
Fialisa: Förresten: jag tycker inte det är det minsta konstigt om mensen dröjer heller. En vecka har det slagit på för mig flera gånger efter att den här cirkusen dragit i gång. Kan vara att äl kommit snäppet senare och lutealfasen kan ju varier någon dag hit eller dit. Får du inte plus låter det högst osannolikt med x iaf.
TT: Men det var då självaste..... SKIT också!
TT: Helt rätt, man skall försöka tänka på det positiva. Bättre x än mf ur den aspekten. Och det BEHÖVER ju inte gå särskilt illa. Nu har de ju ordentlig koll direkt.
NN: Ja, det gick bra på KUB. Allt såg kanontoppen ut och jag fick finfina siffror (över 9000 på trisomi 21).
Ja, visst är det extra jobbigt när det kommer människor och bara kör om en. Gång på gång till och med....
Jag har blivit tvungen att ta bort flera stycken från facebook pga det. Orkar inte se dem babbla om sina barn. de som fortfarande söp som galningar och typ hatade tanken på barn vid tiden då jag fick mitt första missfall för snart 4 år sen.
Härligt att du kommit så långt i den mentala processen inför adoption. Vi har bestämt att sätta upp oss direkt om det skiter sig den här gången också; då får det vara nog.Tror jag....
Ego: Har förresten skrivit om vår historia från start tills idag i min nystartade blogg om någon vill läsa. Kändes faktiskt helt sjukt när jag läste min egen historia svart på vitt. Och ändå har man ju missat mycket.
NN: tack. Nu är jag i v.13+2.
Bloggen är den här på fl. Mer komplicerad än så har jag inte orkat vara.
Nej, jag tycker att det låter konstigt att det gör så ont fortfarande. Hr du fått någon mer tid för koll?
NN: Ja, jag blev faktiskt lite imponerad av min tåga själv när jag väl läste vad jag skrivit. Inte undra på att vi är så trötta och slitna.
Och tack!
Stå på dig vid återbesöket. Det kan bara inte vara normalt att fortfarande ha ont. Du har inte feber eller så väl?