Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Klipper och klistrar in här med:
    Hmm... Känner att det börjar bli dags att berätta en sak. Jag är gravid och var idag på första vul:et på SU. Fick en underbar läkare (dr BE). Tyvärr har jag blött en del sen ultraljudet och måste erkänna att det skrämmer mig rejält.
    Ultraljudet gick bra i övrigt. Och dr BE var väldigt tydlig med att jag skulle höja mitt levaxin för 3,3 (som jag mätte för 2v sen) är på tok för högt. Jag gillar dr BE. Önskar att jag alltid hade träffat henne istf den andra tomten.
    Så nu återgår jag till soffan där jag legat hela eftermiddagen.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Tack.

icka: Ja, hon var kanonbra. Lyssnade ordentligt, var varm och empatisk utan att vara "too much". Och väldigt bekymrad när jag började blöda; fick lägga mig på en brits och vila ½h efteråt. Är i v7+0 enligt mens och 6+3 enligt äl. Så än är det lååångt kvar innan vi kan ropa hej. Och inga mer vul får vi heller, för nu är det ju semesterdags... *stressad*

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

icka: Får fundera. Kan kanske boka privat hos Barth igen som jag gjorde... öh... förrförrförra graviditeten. Eller vilken det nu var. *suckar*

En fundering; skall ju ta prog nu till kvällen: skall jag ändå ta den fram om jag blöder. Kanske bättre andra vägen då? Eller så spelar det ingen roll.... Hmm..

Hoppas bara blodet är borta imorgon och inte blir värre. *biter-på-naglarna*

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

icka: Inte jättemycket. Går inte att missa på pappret när jag torkar mig, men är inte så det droppar i toastolen. Liten fläck i bindan på hela kvällen. Rätt lite mao, men mer än väl för att göra mig livrädd. Har inte mer ont än innan (molvärk), men direkt efter vul:et hade jag ont i tappen och kunda knappt sitta på en stol.
    Mmm... tar nog bakvägen ikväll då.

NN: Ja, privat är kanske bra. Det är ju under kommande vecka som det brukar skita sig så.. *gnager-sönder-naglarna*

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Tack, allihop. Är så sjukt nervös. Blödningen tycks ha slutat iaf.
    Ska försöka få ett privat vul om ett par veckor om inte BM kan hjälpa till.

icka: Jo, visst kan det vara medicinen som spökar. Försöker tänka så.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

NN: nej, vi avvaktar lite. Skall till dr LM på torsdag, så då blir det vul igen. Känner ingen jättebrådska just nu efter ännu ett. Men det lär ju komma.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Ville bara berätta att allt gick bra idag och att jag formligen älskar dr LM och hans underbara bm. Vilken omtanke och värme man möts av! *förundrad*

Trevlig midsommar allihop!!

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

icka: Nope, han kunde inte se något alls.

NN: Ja, Leif är helt fantastisk, helt underbart bemötande. Jag känner mig lugnare direkt när jag ser honom. Och så är han den varsammaste gynekolog jag någonsin gått hos. Inte som en del slaktare på SU. Kan tillägga att hans bm också var helt underbar; lugn, professionell och väldigt väldigt empatisk. SÅ skönt när man mår dåligt och är sönderstressad.

Trevlig midsommar allihop!!!

http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_1_71.gif

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Har haft en underbar midsommar. Firade med goda vänner och hade det mysigt. Lagom lugnt också, precis vad vi ville ha.

Hoppas allt är bra med alla!

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

NN: Var och hälsade på honom häromdagen; får hem honom om ett par-tre veckor. Ska bli SÅ roligt!

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3