Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

snigelkatt: Skräp också. Fy vad tungt. Och så typiskt SU. De är verkligen totalt inkompetenta de sabla klåparna. Och så skall det föreställa ett universitetssjukhus! Bra ändå att de fortätter hålla koll. Låter väl kanske osannolikt att det skall dyka upp något embryo på vul tyvärr, men bra att upptäcka x så tidigt som möjligt.

Tycker att det låter som om du verkligen kunde behöva få testa något mer; åtminstone fragmin/innohep, men troligtvis även prednisolon. Båda från äl.  Om du inte får tag på någon annan så kunde du kanske testa att maila dr LM i Helsingborg (om resorna känns möjliga för er). Han skriver inte ut annat än innohep, men bara det har ju hjälpt väldigt många. Och jag tycker nog faktiskt att du skall satsa rejält på att gå ner i vikt; för högt BMI ÄR ju något som ökar risken rätt ordentligt. Ingen lätt sak, men ändå väldigt viktig.

*vinkar* åt alla.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Prednisolon är i tablettform. Kortison.
    Men i övrigt håller jag med; ta åtminstone  ASA (1/3 albyl minor/dag) och be om innohep/fragmin. Om du vill så har jag lite pred över *host*...

Och stort stort grattis till pluset; det ÄR ju första steget i rätt riktning.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

snigelkatt: Kan verkligen rekommendera att gå till psykolog och prata om det. Speciellt om man hittar en bra psykolog där personkemin funkar. Och det säger jag inte för att jag är psykolog själv utan för att jag fått väldigt mycket hjälp av att träffa psykolog (först på vårdcentralen och numera på mvc). Väldigt skönt att prata med någon professionell om saken; något HELT annat än att prata med nära och kära (även om det också är viktigt och verkningsfullt).
    Vet att det finns många som gillar psykologen på repro på SU (å andra sidan finns det minst lika många som inte gillar henne, men som sagt, det handlar ju om personkemi också)

mojutten: Bra att ni kan ha den uppdelningen; så har vi också gjort. Min sambo har fått ta alla samtal med SU.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Gör det; känns det inte bra så är det ju bara att tacka nej till fler samtal sen.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

mojutten: Kontakta dr LM istället. Du har ju dessutom närmare till honom än vad jag har (25-30 mil ). Var där idag förresten.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    mojutten skrev 2010-11-18 11:35:02 följande:
    Så nu har Dr LM kontaktats och han ska ringa upp den 23:e så får vi se.
    Bra! Du kommer att älska honom, som alla hans patienter med säkerhet gör.
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

NN: Vad SÖTT! Tycker verkligen att du skall ta och krama om honom lite extra ikväll.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    mojutten skrev 2010-11-19 23:11:11 följande:
    Åh vad sött NN!

Jag hoppas verkligen att han vill och kan hjälpa oss men jag antar att han inte har tid och plats för alla. Om det inte går vägen så har vi beslutat oss för att ligga lågt ett tag, för just nu orkar vi inte fokusera mer på allt detta
    Han har fler läkare i sitt team så det går nog bra. Har träffat tre olika (förutom the man himself). Inte lika engagerade och kunniga, men de följer dr LMs bud. Och det är ju huvudsaken.
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

TT: Underbart att höra från dig; har tänkt på dig så mycket. Hoppas så innerligt att det ändå skall få gå vägen för er, men tänker att adoptionsvägen är en vägså god som någon. Fortsätter tänka på dig och hoppas att du höra av dig from time to time. *kram*

Mojutten: Jag SA ju det! Han är helt fantastisk. Jag mår bättre bara av att höra hans röst. Underbare människa!
    Fast vad gäller innohep så behandlar han även från äl; min ordination den här gången var från äl nämligen. Fast han tycker kanske att man skall testa från plus först. Beror kanske på NÄR man brukar få mf/ma också.. *funderar*
    Grattis till artikeln!

Välkommen, Sugarrush. Beklagar verkligen dina mf, men här har du en tråd full av tjejer som vet hur det är och som kämpar för att komma vidare. Och vi HAR ju faktiskt en högst levande gravidtråd efter den här tråden, så det gäller att leva på hoppet.
    Ang dr LM så är han vår (min och sambons) husgus, jag vördar marken han går på. Jag åker över 50 mil t/r bara för att träffa honom. Underbar människa och faktastisk läkare. Han behandlar med innohep från äl eller plus (vet inte varför det skiljer) och har stenkoll på en hela graviditeten igenom. Ett helt fantastiskt stöd under en svår tid. 

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

sugarrush: ja, man måste ju börja med utredning. Kan ju hända att det är något specifikt fel.

mojutten: De rien. Skönt att veta att han kan hjälpa fler. Jag i min tur fick ju hans kontaktuppgifter av LillaD.

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3