Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

G'morron. Här är det rätt bra. Ångest över att semestern snart är slut bara. Och över att jag inte gjort något annat än torka hundkiss hela semestern. Hoppas nästa sommar blir bättre, då skall jag BO på stranden.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

NN: Jo, det är rätt mysigt med valp. För det mesta (inte när han får sina tokspel). Vi får tråckla ihop det kommande vecka med några timmars ensamtid/dag och mycket flex för oss båda eftersom han inte är välkommen på dagis förrän veckan därefter (fyller 4 månader nästa lördag).

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Jo, men ni vet... Man skall ju skaffa hund så tar det sig. Eller hur det nu var. *host*
    Min sambo sa iaf häromdagen (när han var själv hemma med lillen medan jag jobbade) att han har fått en sanslös respekt för föräldralediga och nu insåg att det verkligen ÄR en heltidssysselsättning.
    Han var tvungen att planera minutiöst för att hinna äta lunch och att duscha på dagen var bara att glömma.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    Jemema skrev 2010-08-27 08:26:55 följande:
    Läs inlägg 106...  

www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-2-286/m53...
    Fast jag håller med om att det är bra och sunt att försöka tänka positivt; skitsvårt, men bra. Jag har kämpat stenhårt  med tankarna den här gången och jag tycker nog att jag mår bättre av det. "Tankar kan försätta berg".
    Ang enbrel: Kolla i "Utredning efter upprepade missfallstråden" eller i "Vi som gör utredning hos Alan Beer"" (kan ha snurrat till rubrikerna men); där lär det absolut finnas de som vet. Annars kan du bli medlem i SIS, där finns Sveriges kunnigaste på området samlade.

Vilken BM var det du talade med? Jag kan annars rekomendera Barnmorskegruppen; där finns många bra BM och jag har blivit beött med underbar förståelse för min oro. Får komma in när jag vill och kolla med ul tex! (Fast det har jag inte utnyttjat).

Fast jag HATAR att gå till BM och tvingas se alla dessa förbannade magar överallt. Skrikandes
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

mojutten: Definitivt! Jag HATAR folk som klappar en på huvudet och förringar ens oro. ANDRA har ingen som helst rätt att komma med plattityder och minimeringar. Gör mig GALEN. Men jag tror att det är bra för en själv att åtminstone försöka styra upp sina tankar så gott det går. Jag jobbar ju med det här (tankar, känslor och beteenden) och vet vilken otrolig skillnad det kan göra om man tar kontroll över tänket. Men som sagt; det är INTE upp till bm eller idioter på ett forum att tjata på en om det. Typ.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Jemema: Jag ställde frågan om enbrel i SIS; återkommer om/när jag får svar.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Här! *vinkar* Har börjat jobba, så jag är helt utslagen.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Jemema: Vad underbart! Förstår att du är fortsatt orolig, men jag hoppas så innerligt att det skall gå vägen för er den här gången! *kram*

*vinkar*

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

NN: Jobbigt att stressen kommit tillbaka en del igen, men ditt inlägg andas ändå tillförsikt tycker jag. Skönt att det känns så rätt med andra spåret också.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

NN: Hoppas också på något lättåtgärdat fel. Vad skönt det vore.

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3