Cali: Trist att läsa om dina funderingar. Men inte förvånade. Vi diskuterade detta nyss här, i samband med att ninni hade ungefär samma tankespår strax efter sitt senaste mf. Och då liksom nu tycker jag att du ska försöka att grubbla över alla om och men, och istället försöka lägga fokus och kraft på det du har framför dig, de val du kan göra nu, och det du har.
Jag har haft prick sama funderingar som dig, jag också utbildat mig länge, och började sent efter några års glidande. Men jag har valt att inte lägga fokus på det. För de val som jag har gjort tidigare, de var rätt då, och besluten var rätt då. Men om man nu hade gjort ett annat val någon gång under sitt liv, om man bara hade tagit några steg i en annan riktning någon gång under livet, då hade man inte varit där man är idag. Och man hade inte varit den man är idag. Och man hade inte haft de drömmar och förhoppningar som man har idag. Och man kan aldrig veta om ens situation skulle ha varit bättre eller sämre. Så försök att sluta grubblar över om och men. Annorlunda val hade kanske inte varit bättre. Och hur som helst så får du aldrig veta hur det hade varit om du bara...
Har du själv funderat över Pergo? Jag har egna ÄL, men har efter 2 av mina 4 mf haft svårt att få igång äl, och jag har tagit Pergo och blivit gravid mha det 2 gånger. Här i Sverige så skriver då ut det till höger och vänster. Och av din kompis historia att döma så gör de det även där. Om jag var du så skulle jag gå till en anan läkare och försöka få en second opinion angående myomet. För anatomiska avvikelser i livmodern är en känd mf-risk, om jag kommer ihåg rätt så beror 10 % på denna faktor. Och som jämförelse kan sägas att 50% beror på okända faktorer.
Ninni: Så bra att det ändå känns förhållandevis ok mitt i allt elände. Jo, eventuella rester kommer ut med nästa mens. Det där med tanken på att inte få biologiska barn är väl en sorg vi alla förstår. Du ska nog se att han vänjer sig vid tanken. Det är nog bara det att den har grott lite längre, och lite mer intensivt hos dig. Låt det mogna bara. Jättebra att ni är så öppna med allt. Bara man kommunicerar så brukar demesta lösa sig.
Bettan: Klart det är häftigt, det är ashäftigt ju! ;) Så kul att läsa om era valpbravader. Det är sååå härligt med valpar, om än de har vassa tänder och tar en himla massa energi. De ger så himla många skratt i gengäld :)