Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Phil & Ted syskonvagn del 17

kalmar brud skrev 2010-03-21 10:02:04 följande:
    På stadiums hemsida så ser man bara ena sidan och där är så man kan hänga en krok i typ... Men är det samma på andra sidan?
    Nej men på andra sidan kan man hänga i plastfästet som axelremmen sitter i.
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess
    kalmar brud skrev 2010-03-21 10:13:51 följande:
    Nu förstår jag inte... Jag har kollat hur du har satt din väska men man ser inte på så nära håll... Skulle du vilja ta en bild på hur du har fäst din väska?
    Nu finns bild i bildtråden.
  • Fiansess
    kalmar brud skrev 2010-03-21 11:08:03 följande:
    Är det samma plast sak på vänster sida så man kan sätta en krok där i också?
    Nej där finns en ring. Bild är på väg .
  • Fiansess
    babyfia skrev 2010-03-21 11:12:56 följande:
    Nej där finns en ring. Bild är på väg .
    Nu finns en bild!
    norgesessan skrev 2010-03-21 11:01:30 följande:
    Babyfia, ifall du får problem med at väskan trillar av så kan du använda "klätterkrok" istället...(Glömde vad det heter..)Den sluts ju.Kabinhake var det...
    Från början var tanken att jag lätt skulle kunna ta av o på väskan, men jag ska köpa små karbinhakar att fästa med för de där krokarna gillar dottern att ta bort och man blir galen av allt letande .
  • Fiansess
    babyfia skrev 2010-03-20 15:34:35 följande:
    Idag har jag äntligen fått tummen ur och ritat upp mönster till dynor och varit och köpt tyg och kantband. Ska ju bli spännande att se om jag reder ut det här .
    Men en fråga. Hur tjock vadd/skumgummi har ni använt? Jag har bara hittat antingen jättetunn elle jättetjock.
    Jag puffar för min fråga om hur tjockt skumgummi/vadd i har använt till era dynor?
  • Fiansess
    Una: Viloläget i syskonsitsen blir ungefär som en bilstol så vid 4 mån kommer jag börja sätta min lillkille där ibland men just nu är han bara 2 månader. Jag har köpt en suflett (Acta graco som egentligen är till bilstol. Kostar 198kr på Babyproffsen) som gör det lite mer ombonat och skyddat.

Du måste inte ha mjuklift utan det går utmärkt att bädda med en madrass och åkpåse. Mjukliften är väldigt liten och även om jag har en annan mjuklift som är aningen större så känns det ändå som lillkillen kommer växa ur den snart så då går jag över till bara madrass.

Syskonsitsen är jättesmidig att flytta så vill din minsta sova så kan du bara lätt lägga henne i bebisläge (liggläge) och flytta upp syskonsitsen till stora dottern. Det går på 2 röda!
  • Fiansess

Nä tomt skulle det ju inte bli!

Då kanske jag kan använda mig av skumgummin jag redan har hemma. Den är 2cm. Men en dum fråga kanske, men kan man verkligen sy genom så tjockt?! Man ska ju sy viksömmar, och sy ihop allt i varandra. Eller hur löste ni det?!

• Fiansess
    bohusbebis skrev 2010-03-22 10:48:15 följande:
    Jag sydde liksom en "påse" (med former då), vände och sydde igen. Sen gjorde jag typ knapphål för selens hål. Men jag var inte såååå noga, utan tänkte mest sy som prototyp. Men de blev så fina så det blev kvar. Fast jag har inga kantband...
    Ja de ser kanonfina ut på bilderna!!
    Ja jag tänkte med att jag skulle sy ihop allt först och sen knöla in dynan. Men den formade sig bra av sig självt då?! Ska ta tag i det sen när båda barnen somnat.
  • Fiansess
    Lolani skrev 2010-03-22 11:54:14 följande:
    norgesessan: Tack för ditt snabba svar! Du skulle inte rekommendra att man joggar med vagnen alltså? Håller ni andra med? Jag har bestämt mig för vagnen och hoppades kunna jogga kortare streckor med båda barnen under dagarna när sambon är på jobbet..
    Jag har småjoggat med vagnen med två barn i (en bebis).  Inga långa sträckor visserligen, men det funkar. Jag brukar däremot hålla två händer på styret för den svänger så lätt när det går snabbt , så det är kanske ingen optimal ställning...
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17