Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Phil & Ted syskonvagn del 17

Picabo: Aha. Jag gjorde bara ett lager bävernylon och ett lager fleece för att kunna ha det när det inte är så kallt. Sen gjorde jag ett separat fleeceskydd som jag har under när det är riktigt riktigt kallt och dottern inte har overall på sig.

Bohusbebis: Jag pratade med köpbarnvagn om de svarta vagnarna och det var ett tillfälligt parti som de hade fått in pga att det var sådant tryck på de grå/svarta vagnarna som då var slut överallt.
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess
    Strumpan08 skrev 2010-02-19 12:10:15 följande:
    Är det något liv i denna tråd än? Jag har tittat på syskonvagnar nu och kikat på era bildtrådar och förstår inte en sak. Det finns två olika varianter, en med ett litet säte där bak som inte verkar gå att få ner i liggläge, och en där det finns liggläge med plats för vad jag antar är en mjuklift, vad kallas de två alternativen? Och kan man ha vilken som helst av modellerna med vilken som av alternativen? Och sen undrar jag en till sak, är det någon som vågat sig ut och åka buss med vagnen? Hur får ni plats? Tänkte att den blir väldigt lång...
    Alla vagnar har det så. Liggläge med syskonsits ovanpå, och sittläge med syskonsits bak.
    Syskonsitsen har viloläge, ungefär som ett babyskydd.

Jag har inte åkt buss med vagnen än, men sambon har så det gick bra. Den är väl inte längre än många andra 3-hjulingar?
  • Fiansess

Jag har Sport och säger ju såklart då att Sport är bäst . Det är som sagt en smaksak men det som fick oss att välja sporten var:
    - Längre syskonsits
    - Inte lika klumpig (vet inte hur mkt det skiljer i bredd på modellerna?)
    - Ville ha fotbroms, istället för i handtaget som viben har som lätt klickas i av sig själv dessutom
    - priset!
    - Andrahandsvärdet verkar vara bättre på sporten (om man jämför nypriset)

De som har viben har ju såklart mer fördelar för den mot sporten, så testa vagnarna innan är mitt råd!

Meee skrev 2010-02-22 21:10:01 följande:
    Hur mkt tycker ni man kan betala för en classic? ligger ute en för 4300 känns lite högt pris eller är de ett ok pris?
    En E3??!! Jag skulle aldrig ge så mkt! Inte ens för en begagnad sport. En ny Sport kostar ju 5000! Vad är det för tillbehör med?
  • Fiansess
    Meee skrev 2010-02-22 22:16:43 följande:
    "Komplett med syskonsits, babylift, åkpåse, vind/regnskydd samt två original packväskor. Nyservad med nya hjullager och axlar." så står de
    Hur gammal är den då? Vilket skick?  Hade ändå inte gett så mkt för en e3, tyvärr.
    LoppanL skrev 2010-02-22 22:41:22 följande:
    Visst var det smidigt med quinnyn!? *saknar den lite grann*Nu köper du till som en extra liten ram och klickar i hålen för bumperbaren som du sen klickar fast babyskyddet i. Funkar helt ok, men naturligtvis inte lika smidigt som på quinnyn, eftersom du inte precis har med dig ramen i vagnen. Men inte särskilt krångligt att fixa, 2 enkla steg..
    Vilket babyskydd funkar för det? Antar PT har ett eget då?! Hade varit grymt smidigt att kunna klicka fast ju .
  • Fiansess
    Chipotle skrev 2010-02-23 11:15:19 följande:
    Ja det känns som största problemet.. Man kan alltså inte ha någon alls på styret, hur högt upp man än hänger den?Hur stor plats tar de man har på sidan? Vill inte ha nåt som sticker ut jättemycket helst.
    Du kan ha på styret, men då kommer du inte se bebisen genom plastskyddet. Jag hänger min där ibland när jag bara ska på ngt snabb-ärende.

Hur stor plats de tar beror mkt på vad du har för modell och hur mkt du trycker ner i den. Jag har valt att ha 2 väskor just av den anledningen. Har visserligen bara använt 1 än så länge, men ska vi iväg på ngn längre utflykt kommer jag packa i båda. De sticker inte längre ut än däcken så vagnen blir inte bredare på ngt sätt.
    Har köpt mina på Stadium.
  • Fiansess
    Zuffo skrev 2010-02-23 12:24:12 följande:
    Vad är det för väskor du köpt på Stadium Fia?
    Det är vanliga sidoväskor, inga skötväskor, men de fungerar jättebra! Inte så mkt olika fack dock, ett stort och sen några småfack. Kostade 99kr bara .
  • Fiansess
    segnälkab skrev 2010-02-23 12:39:40 följande:
    haha då ska jag till stadium och fynda:) Har dö köpt "krokar" löst och satt på vagnen då??
    Ja vi har vanliga s-krokar bara. Har satt en stripes uppe vid handtaget, och en vid syskonsits/bumperbar där jag sen fäster krokarna.

Har förresten bild på väskan i mitt galleri men den syns lite dåligt eftersom den smälter ihop så bra med vagnen
  • Fiansess
    kalmar brud skrev 2010-02-23 12:56:51 följande:
    Är det denna du har? www.stadium.se/mode/damklader/accessoarer/060...Den ser mycket större ut på stadiums sida än vad den gör på din bild
    Ja precis den är det. På min bild är den opackad och helt ny så den ser kanske lite platt ut där, men den rymmer jättemycket utan att bli för stor tycker jag.
  • Fiansess
    Kalmarbrud: Jag har blöjor till båda barnen, tvättlappar (torra&våta), ombyte till lillkillen,snutte/kräklapp, skötunderlägg (Liberos), ngn bok, leksak och lite småsaker till mig själv -amningsinlägg, plånbok, almenacka tuggummi och allt annat man alltid har med sig . Åker vi bort på middag en kväll  är det även pyjamas och så till stora tjejen. Man får i mkt om man packar bra .

Meee: Jag har Babytravels mjuklift med avtagbar suflett. Kanonbra!! Sufletten har jag i varukorgen så jag inte glömmer den när vagnen används som singelvagn. Då vänder jag mjukliften och har Lias mot mig.
  • Fiansess
    Meee skrev 2010-02-23 18:18:08 följande:
    vad kostar den på ett ungefär?
    498 gav vi för en helsvart. En del har gult/beige invändigt, men vår är alltså svart även där.
    Chipotle skrev 2010-02-23 20:26:48 följande:
    Liften från babytravel som ni pratar om, får den säkert plats i Sporten? Tycker den verkar mycket smartare än P&T's egna.
    Jag har den i Sporten .
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17