Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Phil & Ted syskonvagn del 17

mammaveronica77 skrev 2011-07-04 09:42:13 följande:
    Det tror jag, på mitt till explorern står det att det är samma som till sport och sport och dash är väl snarlika?
    På hemsidan säljs dash regnskydd separat och sport ihop med red classic och explorer ihop med black classic (vad skillnaden på black och red classic är vet jag inte), så jag hade nog inte vågat chansa...

Är knapparna satta på exakt samma ställe bör ju dash och sport funka ihop, men explorern är ju längre?!
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess
    mammaveronica77 skrev 2011-07-04 15:12:07 följande:
    Määääääh! Nu är vagnen här! Och trot eller ej, det kom fel färg!!!! Gah, undrar om jag måste finna mig i detta, kan ju knappast vänta en månad till!
    Men FY vilken otur!! Hade inte du krångel sist med?! Jag älskar min svarta vagn. Kan man ju piffa massor med väskor och dynor, och så syns fläckarna mindre. Om du  vill se fördelarna .
    Luullis skrev 2011-07-04 20:55:17 följande:
    Gah jag blir galen!

Jag vet inte alls vilken modell vi ska ha, och det verkar inte ens finnas en åteförsäljare närmare än en timme här ifrån. Att åka iväg så långt med två barn orkar jag bara inte! Speciellt inte när tågspåret byggs om och resvägen är ändrad med ersättningsbussar.

Vilken modell är "bäst"? Jag vet ju inte alls vad man ska gå på! Jag hade en e3 sist jag hade en sån här vagn, och den har ju utvecklats en del... Är det någon modell man ska akta sig för?
    Mottis skrev 2011-07-04 22:34:50 följande:
    Har samma fundering! är det nån som är större och vilken skillnad är det på modellerna?
    Känns som jag inte har så stor koll på classicvagnarna, eller hammerhead och verve, men skulle jag köpt ny vagn hade jag satsat på en explorer. Jag har sport och skillnaden mellan dom är att explorer inte har viloläge på syskonsitsen som jag tycker är en riktigt stor försämring. Den är också lite längre än sporten, och barnet i huvudsitsen får sämre plats för benen eftersom fotplattan är lite "planare" eller vad man ska säga. Viben känns inte som mig, då jag tyckte den var för bred, för liten syskonsits och jag inte ville ha broms i handtaget..

Jag har äntligen tagit tag i att beställa mig en minididdie och en shop and drop. Var också erbjudande om att man fick en hangbag på köpet om man beställde en spongeted och med tanke på att det bara kostade 188kr jämfört med 375kr som bara hangbagen egentligen kostar kunde jag inte motstå .
    Oh vad jag LÄNGTAR tills det kommer så jag ser hur minididdien passar på syskonsitsen . Trött på att hänga på skötväska bara man ska iväg en stund, och de små ryggsäckarna är alltid fullpackade med annat  :p.
  • Fiansess
    mammaveronica77 skrev 2011-07-05 07:51:46 följande:
    Ja, men första gången kom den snabbt, fast de hade missat  att skicka med sufletten till syskonsitsen... Och jo, känns het ok med svart vagn, bara det att jag tänkt mig att eventuellt kunna byta färg om jag har lust då den svarta klädseln på den påkörda vagnen är ganska så oskadad. Bara något litet skav vid fotplattan.

Men ja, får väl försöka se det från den positiva sidan, min vagn kommer aldrig behöva vara solblekt (inte för att jag tycker den har blivit det) för jag har extra klädsel och 3(!!!) sufletter till huvudsittsen att byta mellan!!Drömmer

Och jag såg det där hangbagerbjudandet! Ville oxå ha, men då fanns bara blå kvar (är jag kinkig med färger eller) och jag gjorde bedömmningen att det skulle bli för skrälligt med grön vagn....Obestämd
    Ja jag är också kräsen med färger, men det fick bli en blå iaf. Hoppas det är den starka blå, och inte den marinblå nu . Den ser för dyster ut.... Men det ska bli super att kunna lägga ner mobil, nycklar och vattenflaska till oss när vi bara tar en långpromenad. Sen är det alltid kul med shopping ju Drömmer.
  • Fiansess
    mammaveronica77 skrev 2011-07-05 14:24:32 följande:
    En fråga angående peanuten, sitter den (med botten) mot chassit eller en bit upp? Isåfall hur mycket? Svårt att se på bilden.

Om jag inte har helt fel nu så lutar väl peanutens framände på tyget på Sporten och Explorern? Och att det är anledningen till att man har tyget kvar? Det var ju en tjej här i tråden som testade med cykelstyre (tror jag det var ) och en egen anordning för att kunna ha det som du vill. Vet dock inte hur det gick sen?!

• Fiansess

Det är ju superbra om det fungerar. Jag håller tummarna för det , och grämer mig isf över att jag aldrig skaffade peanuten när lillskit var bebis .

• Fiansess

Så nöjd. Skulle ju få en hangbag på köpet, och det fanns bara blå kvar på det erbjudandet, men så fick jag mail inatt om att de blå var slut och att jag fick välja på svart röd eller apple. Tog en svart som jag ville från början . Och resterande order var redan skickad så har jag tur kanske det kommer innan helgen?

• Fiansess
    Spaderdam skrev 2011-07-07 16:56:42 följande:
    Hej! Har bara en fråga, orkar inte läsa igenom alla inlägg. Gäller vibe, om man ska använda den som singelvagn till nyfödd, var har man liggdelen då? Kan man bara ha liggdelen under sittdelen eller...hoppas ni förstår vad jag menar, kanske nån som har en bild...
    Du tar bort syskonsitsen och har bebisen i huvudsitsens liggläge.. Eller är det peanut du tänker på? Isf klickar du på den på chassit.
  • Fiansess
    katha skrev 2011-07-08 13:39:24 följande:
    Jag har kopt en sport men jag vill inte lagga ut massa pengar pa originalmyggnatet, finns det andra som passar?
    Jag har ett från Babytravel som passar både över huvudsits och mjuklift. Bild finns i min blogg under Phil and Ted. Superbra !!

Igår kom min beställning, allt utom hangbagen som då kommer på måndag gissar jag. Verkligen bra service att de skickar allt de kan och sen väntar med hangbagen tills de fått svar av mig vilken färg jag ville ha. Har inte hunnit testa det än då jag jobbat inatt och precis stigit upp nästan, men idag ska det testas. Mest nyfiken på minididdien .
  • Fiansess
    sweetlina skrev 2011-08-17 19:37:17 följande:
    kan man använda de dubbla regnskyddet när man har bebisen i eller sen när man använder den som singel vagn eller ser det dumt ut nån som vet?
    Ja det dubbla regnskyddet kan du använda både när syskonsitsen är bak eller fram. Det som skiljer mot det enkla är att det går ner över hela vagnen och att det går bak över syskonsits/liggläget.
  • Fiansess

Var evigheter sen jag var aktiv här, men nästa vecka ska vi ta med vår PT på sin första resa .

Kommer troligen hyra en airshell på flygplatsen då det är krav från flygbolaget om man ska få ersättning sen, men hur stora är dom? En PT blir ju ganska lång ihopfälld?

Ni som varit ute och rest...går dom ner? Och så måste vi köpa en pump också då jag gissar att man inte får ha luft i hjulen på planet? (Eller har jag drömt det?!) Vilken liten och smidig pump rekommenderar ni??

• Fiansess

Tusen tack Bohusbebis!! Jag mätte vagnen igår och ja den får helt klart plats i en airshell. Kommer lägga ner väskorna där i med som fyller ut lite. Tack för tips om pump. På biltemas hemsida hittade jag bara större pumpar som var 50cm, och på Claes Ohlsson var det svårt att se om det var bilventil på. Hittade sen en när jag googlade hos Barngrottan så jag beställer den därifrån. Vill att den ska vara liten och smidig för att kunna ha i lilla nätet i vagnen. Extraslang tror jag vi har hemma, ska genast skriva.upp det på packlistan. Tack för tipset .

• Fiansess
    Sarah 035 skrev 2011-11-28 22:19:08 följande:
    Hej!
    Nu snart dags för oss också att åka flyg med vår fina PT!
    Vet någon om en PT  Hammerhead med syskonsits får plats i en "enkel" airshell?

Ja det ska den få enligt måtten. En hammerhead är väl bara bredare framtill? Min Sport ska enligt måtten få plats med GOD marginal. Jag tänkte slänga ner vår skötväska och vår Diddi där också, samt blöjorna för att fylla ut den lite.
    När ska ni flyga?  
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17