Phil & Ted syskonvagn del 17

Mycket snyggare än t.ex BT

Kommer att behöva en syskonvagn till hösten då min dotter ska få ett litet syskon. Jag totalvägrar en syskonvagn på bredden så mina alternativ har gått till Phil och Teds eller så en Baby Jogger City Select. Så nu har jag lite frågor till er experter på Phil och Teds.
1. Jag bor i Norrbotten dvs massvis med snö vissa dagar, är det kanske bättre då att ta den nya Hammerheaden istället för en trehjulig? Är det någon som upplever det som svårt att köra den trehjuliga i mycket snö?
2. Är det bara Phil och Teds bilstol som passar att fästa på vagnen eller kan man köpa någon slags adapter?
3. Har tittat lite i bildtråden och såg en bild så sitsarna var emot varandra alltså så att barnen hade ansiktena mot varandra, går det göra på alla Phil och Teds?
4. En till fråga angående en bild, då en s.k. Peanut är vänd åt den förälder som kör alltså och det större barnet i syskonsitsen, (inlägg 82 i bildtråden, en Vibe-vagn) är detta enkelt att ordna på vagnen och går det bara på Viben? (dessa kombinationer visas ju inte på phil och teds hemsida) Blir det inte trångt för benen för det äldre barnet?
5. I trådstarten står det att det inte går att köpa från England, men ser flera i tråden som ändå beställt därifrån, är det från pramworld.co.uk då eller?
Näe man kan aldrig vara helt säker på årsmodell eftersom det inte står nånstans på vagnen (inte på vår iaf). Huvudsaken är att den är fin och fräsch=)
Ser att du fått hjälp. Skillnaden på V1 och V2 är att skyddet fästs olika, kardborre på V1 och gummistroppar på V2. Vi har V1 klädsel och när huvudsitsen är nerfälld är det kardborrefästen på utsidan antar att det är fästen för gummistropparna på V2 (?). Hoppas du förstår hur jag menar.
Den som heter "backflap PVC" är i plast och den som heter "backflap mesh" är som ett myggnät men det har du kanske redan fått svar på =)