Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Phil & Ted syskonvagn del 17

emelillen skrev 2011-03-15 12:46:41 följande:
    ang. att köpa såna man hänger över vagnen så kör jag på sjal + duschdrapperi-hängare. :)
    kan man byta ofta och till vilken färg som helst. 
    Vi körde i somras med olika filtar och babygymsringar . Smidigt både bak och fram!
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess
    Niinis skrev 2011-03-15 22:14:19 följande:
    har explorern viloläge på syskonsitsen?
    bella11 skrev 2011-03-16 07:56:24 följande:
    inte lika mkt som sporten
    Det finns inget viloläge alls på explorers syskonsits.
  • Fiansess
    Mamma till Cleo och Abbe skrev 2011-03-16 12:44:59 följande:
    Säkert nån som frågat före men har någon 'vågat' sätta en liten bebis i syskonsitsen? Lillebror är bara 3 månader men ibland så onöjd när vi ska ut med vagnen och han nyss sovit ( annars sommar han direkt...)
    Min lille satt där från han var iaf 3,5 månad. Jag hade viloläge och sen har jag som ett skydd eller liten dyna med huvudstöd som man kan sätta i bältet. Då satt han ungefär som i ett babyskydd. Skyddad och bra . Utan huvudstödet hade han en tendens att glida åt sidan och hänga, vilket inte alls såg bekvämt ut för ryggen...
  • Fiansess
    HugoochVilma skrev 2011-03-16 13:57:05 följande:
    Jag har en tös på 3½ månad och hon sover väl för det mesta när vi går med vagnen. Men det börjar bli liiite trångt bara. Vi har e E3 som jag fått veta ej går att fälla tyvärr.
    babyfia skrev 2011-03-16 13:42:12 följande:
    Min lille satt där från han var iaf 3,5 månad. Jag hade viloläge och sen har jag som ett skydd eller liten dyna med huvudstöd som man kan sätta i bältet. Då satt han ungefär som i ett babyskydd. Skyddad och bra . Utan huvudstödet hade han en tendens att glida åt sidan och hänga, vilket inte alls såg bekvämt ut för ryggen...
    Finns det huvudskydd man kan köpa till eller så?

Tösen min är rätt stadig, men det känns fortfarande tidigt att byta... Hon sover ju bra i vagnen, men vaknar hon som vill hon gärna ligga där utan börjar att böka. Jag har hängt leksaker ovanför i ramen för henne att kika på.

Jag hade det sen tidigare, men det finns säkert att köpa i babyaffärer som komplement till typ bilstolar och så...?
  • Fiansess

Usch nu blir jag sådär explorersugen igen. Icke bra Obestämd. Vagnar är farligt!!!
    Men ni som har explorer. Hur sitter barnen i huvudsitsen? När vi var o tittade på den på Babyproffsen såg det så himla obekvämt ut då den inte direkt har ngt benstöd. Sporten är ju mycket bättre där.... Blir det verkligen bekvämt? Vi använder vagnen mest vid långa turer och är det kväll somnar barnen.

• Fiansess
    Alexis mamma skrev 2011-03-16 19:37:16 följande:
    tänkte kolla med er experter, 2000 kr är ganska billigt för en beg. p&t, eller?

Det beror på vad det är för modell? Ålder? Vilket skick är den? Tillbehör?
  • Fiansess
    Alexis mamma skrev 2011-03-17 09:46:07 följande:
    vet inte årsmodell...det var syskonsits med men jag minns inte om det var regnskydd o så...den var blp iaf långt ifrån nyskick men helt ok.
    Jag menade modell på vagnen. Finns ju hur många modeller som helst, vibe, smart, dash, sport, explorer, hammerhead, e3, classic?
    Niinis skrev 2011-03-17 10:45:22 följande:
    ska köpa från pramworld idag istället, mannen gick inte ens och tittade på den beg vagnen. TACK för era tips!!! Måste besluta mig snart då min pappa ska hjälpa till med hans visa kort, har själv inget visa kort så... Men kan man ha en 4-5 mån i explorer sitsen? trots att den inte har viloläge? är explorer bäst av dom p&t vagnar de har att erbjuda? verkar som de flesta av er köpt den ? varför är explorer bättre än dash som har viloläge?

MYCKET TACKSAM FÖR SVAR!
    Jag hade aldrig satt en 4-månaders utan viloläge för deras rygg skull. Syskonsitsen är väl eg från 6 mån...., men med viloläge funkar det innan. Då hade jag köpt till ett annat tyg eller sits. Man ska då dock veta att garantin för vagnen inte gäller...

Men ni som har explorern, jag frågade igår men fick inget svar. Sitter verkligen era stora barn bra med benen? Min dotter är väldigt liten (3år) och sitter ganska bra i Sporten. Men explorern har ju väldigt plant fotstöd så då får de väl sitta med benen ganska böjda?
    Är sugen på den för suflettens skull .
  • Fiansess
    Niklastjej skrev 2011-03-17 12:07:04 följande:
    Vi ska idag beställa en explorer idag från pramworld. Några frågor till er som har erfarenhet av vagn och användande. Jag funderar på hur man gör med skötväska på bästa sätt... Det finns ju massor med väskor man kan köpa till, bla hangbag (slags midjeväska), blazing saddles (sidoväskor), basebag (hängs över varukorgen), shopdrop (lägg i varukorgen), bacpac (ryggsäck). Är de nödvändiga? Är det någon som har någon av dessa och tycker att man inte kan vara utan den?

Sen en fråga till, har varukorgen sidor åt alla håll eller har den en öppen sida bakåt? (mot den som går med vagnen). Jag kan inte se svaret på några bilder...
    Varukorgen går att öppna på sidorna, och jag antar att den gör det på explorern med? Vore dumt annars för det är inte lätt att komma åt i nerfällt läge .
    Väskor beror på vad du ska ha det till? Jag har en skötväska på sidan, eller en vanlig väska från Stadium som man hänger på. Shopdrop ska jag köpa att ha i varukorgen till alla småprylar, och funderar nu på att byta ut min stora skötväska till en minididdie istället. Inte kommit till skott än
  • Fiansess
    Carro_frankie skrev 2011-03-22 18:03:56 följande:
    Undrar om någon har något att säga om solskyddet/insektsskyddet man kan köpa till? Fungerar det bra? Finns det något billigare el bättre alternativ?
    Jag gillar det absolut inte. Det är så mörkt att man inte ser barnen särskilt bra alls därinne.
    Jag har istället babytravels insektsnät (69kr) och det täcker både huvudsits och syskonsits bak. Superbra! Har jag inte bild i mitt galleri finns det i min blogg i PT-mappen...
    Det skyddar ju dock inte för solen, men då hänger jag hellre en filt. Vi ställer vagnen ändå i skuggan om barnen sover, och de är alltid insmörjda dagtid om de är barbent.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17