Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Phil & Ted syskonvagn del 17

mammatilldöttrar skrev 2011-04-06 11:35:00 följande:

Är det viloläge på Classics syskonsits? Hittar inte info om det nånstans, och engelskan blev lite krånglig :P

Om inte, går det bra för barnen att sitta och sova i den ändå, i den eller explorerns? Hon brukar inte sova i vagnen, men ifall att..

Kan inte classic, men det går ganska bra för mina barn att sova utan viloläge. Min tjej har växt ur viloläget, men sover bra utan. Den lilla sover hellre med viloläget, han är van att ligga helt plant...  Så det beror mycket på ålder. Min lilla är snart 15 mån.
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess
    vickey skrev 2011-04-06 12:21:31 följande:
    syskonsitsen. var köper man graco suflett?
    Den är egentligen för bilstol, men funkar knaon även på vagnen. Finns att köpa på babyproffsen för ca 199kr. Den har en knapp på insidan av varje sida. Jag har knytit gummiband nere i chassit, som jag sedan drar upp och runt knappen och då sitter den som en smäck .
  • Fiansess
    lillabebben skrev 2011-04-07 13:28:37 följande:
    Ska köpa dubbelt regnskydd till min Explorer (insåg att jag behöver  det imorse när det regnade och jag skulle lämna på dagis....) och tänkte köpa från P&T´s hemsida. För visst är det väl gratis frakt därifrån omjag förstått det rätt? Men jag kan ju inte hitta ett regnskydd nånstans på deras hemsida. Nån som kan hjälpa mig eller finns det inte att beställa?
    http://shop.philandteds.com/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=784126&b_kid=631895

Frakten ingår.
    Men jag tycker de höjt priserna?? Regnskyddet till ex sporten har inte kostat 499 innan, men gör det nu?!
    Viggo 090730 skrev 2011-04-07 13:28:08 följande:

NY i denna tråd, i tisdags blev vi stolt ägare till en PT Sport (en röd). Fick en 2010:a på extrapris (4995kr inkl. cacoon), fick beställa till en syskonsits, som jag hoppas kommer idag eller imorgon, men antagligen till veckan :p LÄNGTAR! Använder just nu vagnen som singelvagn till storebror och lillebror får åka bärsjal :) När vi är ute och leker, får lillebror åka vagn :) Så liften är invigd och omtyckt, lillebror blir 3mån den 15april. Längtar efter att använda syskonsitsen där bak, blir väl runt 4-5mån kanske?

Har velat ha en sån lääänge, men tyckt det varit så dyrt. Men så fick vi våran på 24mån räntefri avbetalning, helt perfekt :D Ville bara tipsa alla om att höra efter på Babyproffsen om man kan köpa vagn på räntefri avbetalning :) det gick här i Hudiksvall, och borde gå överallt! Perfekt för oss som inte har råd att lägga ut så mycket pengar på en gång. Nu kommer vi betala 300kr/mån :) Perfekt!

Välkommen hit . Min lilla satt bak när han var 4,5 mån korta stunder. Han tyckte det blev varmt och jobbigt att ligga under syrran hela tiden då...
    MGn skrev 2011-04-07 10:45:39 följande:
    Vad tror ni att man kan få för en phil and teds explorer inkl syskonsits o mjuklift från babyproffsen. köpt december men endast använd max tio gånger...
    Tror ni att de blir någon skillnad på att sälja den nu eller vänta till hösten?
    Jadu, ny från England och Tyskland kostar de ju under 5000 så mkt mer får du nog inte. Dock kan ju garantin du har kvar väga upp lite... Jag hade hellre köpt en med garanti i Sverige, än en på nätet där det är bökigt att skicka osv om ngt händer med vagnen, om inte priset skilt så mycket...
    Vad gav du? Får man fråga varför du säljer?
  • Fiansess
    majlinsa skrev 2011-04-08 15:54:17 följande:
    Tack för svaren, då måste vi byta ut vår Swift mot en pt när nästa barn kommer.
    Jag skulle vilja se bilder på vagn med en nyfödd och 1 åring. Någon som har? Säg gärna vilken pt vagn det är också
    Har du kollat bildtrådarna? Där finns massor av bilder. Finns 6 trådar .
    Western Ivy skrev 2011-04-08 14:29:04 följande:
    Men det känns som att den borde bli väldigt knölig och inte stanna på plats men det kanske den gör ändå? :)
    Jag har fårskinn från babyproffsen som inte alls knölar sig. Har bara skärt hål för selen, och det syns inte sen om du vill ha den i en annan vagn och göra andra hål. Jag har ganska många hål i min .
  • Fiansess
    majlinsa skrev 2011-04-10 14:39:44 följande:
    Jag såg två olika bilder jag är mera nyfiken på.

Bild 1
    Då är det en hårdlift? + syskonsits nere.
    Går det på alla modeller? Det ser ut som att det bara är en lift som sitter men jag har fått för mig att liften måste ligga i sittdelen så att säga? Bra/dåligt?

Bild 2
    Så sitter båda barnen mittemot varrandra.
    Funkar alla modeller? Vad behöver man göra för att det ska funka ect.. Bra/dåligt? 
    1: Fungerar bara på Vibe. Inget som är godkänt v PT själva, utan det görs på "egen risk".

2: Adaptrarna till det var specialgjorda av en tjej som var snäll och lät några enstaka av oss i tråden få köpa dom. De går alltså inte att få tag på längre. De gjordes för Sport.
  • Fiansess
    S a C skrev 2011-04-11 09:33:21 följande:
    Hm, kanske var explorer och sport-tyget jag tänkte på då'rå.
    Tack för rättningen. =) 
    Fast jag har också bestämt för mig att ett par här i tråden som har e3-ramen med sportklädsel har fått borra och nita dit nya knappar. Men det kanske funkar ändå, fast inte lika bra?
  • Fiansess
    Mamma till Cleo och Abbe skrev 2011-04-11 12:57:34 följande:
    Hm, vi har inte borrat... Men de kanske gjort något annat klurigt. Jag har äntligen fått en bild på min stora tjej i syskonsitsen med viloläge, ska lägga in den så fort jag får tid.
    Det kanske var att de borrade för att få tyget längre ner och använda viloläget ännu längre?
  • Fiansess
    buffybus skrev 2011-04-17 09:36:17 följande:
    Hej. Vi planerar syskon o har tänkt mkt på om man ska ha syskonvagn el inte. Har en ggn haft en Phil o Ted sport men ska jag nånsin ha en igen ska det va en vibe. Om vi säger att jag blir gravid nu t.ex så kommer min minsta vara ca 2,5 år. Är det lönt med syskonvagn då tycker ni? Vi bor ca 30 min gångväg till byn men frågan e om man kommer gå ner med alla barn för min son kommer va 4år isåfall orkar han gå den biten? Eller han kanske lär sig cykla hehe Ja vilket problem ;)
    30min för en 4-åring att gå är inte långt. Min 3-åring går mer än gärna.
    Men vi använder sporten mycket ändå, eftersom vi går mkt och långt och det är skönt att kunna sätta henne däri om man behöver pinna på lite snabbare och hon är trött . Så ja jag hade definitivt satsat på en PT igen.
  • Fiansess
    loglady skrev 2011-04-19 09:57:24 följande:
    Nu börjar det bli varmt ute och jag funderar bara på vad ni andra som har småttingar som ligger har på era? Använder ni mjukliften? Känns som att det blir extremt varmt där inne. Använder ni plastbakstycket eller har ni annan lösning med tanke på solen?
    Min lilla låg i muklift fram tills slutet på Juni förra sommaren. Jag hade då den öppen, vek in locket under själva liften och sen använde jag sällan plastskyddet, utan hade ofta myggnät istället.
  • Fiansess
    nian74 skrev 2011-04-19 11:47:24 följande:
    Om man har singel-uvskyddet finns det en del som är precis som bakstycket i plast, suveränt att ha vindstilla dagar.
    Den delen finns att köpa separat också  har jag sett. 
    Japp den har jag precis köpt och invigde den i helgen. Super!! Blir lagom mörkt, och så hänger jag en filt framtill då sonen vägrar sova om han ser vad vi andra gör .
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17