Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Phil & Ted syskonvagn del 17

nian74 skrev 2011-02-09 23:03:15 följande:
    Menar du sufletten till syskonsitsen så går det att beställa direkt från P&T´s hemsida, jag tror dock inte att de börjat sälja den som är till vibens syskonsits än men det kommer. (De andra modellerna har samma)
    Jodå den säljs till viben också .
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess

Idag kom dynorna från Philandtes, eller dynan!! De missade en . Skickade iväg ett mail i em, och hoppas verkligen de skickar den imorgon så jag har den nästa vecka.
    Men färgen var jättefin iaf, och den känns jättebra. Inte provat den i syskonsitsen än, eftersom vagnen ligger i bilen .

• Fiansess
    bohusbebis skrev 2011-02-10 19:21:29 följande:
    Vad var det för färg? Till vilken vagn?
    Röda dynor från dash, går åt det mer orange hållet, men jag gillade verkligen färgen . Ska ha dom i min svarta sport tänkte jag. Dom var superbilliga .
  • Fiansess
    chesa skrev 2011-02-10 21:50:32 följande:
    Åh vad kul! Kan du inte lägga in bild i bildtråden? Vad fick du betala för dem? Passar de bra i sporten?
    sarel skrev 2011-02-10 22:07:14 följande:
    Babyfia, lägg gärna in bild. Här funderat på att köpa såna röda till min svarta sport. Passar dom bra? Jag blev ägare till en svart sport idag, känns bra! Nu ska jag bara bestämma om jag ska ha och isf vilken mjuklift. Bebis föds om ca 1 mån och storasyster blir snart 2 år.
    Jo jag fixar det idag . De kostade 385:- tillsammans. Ska testa dynan nu på fm, men den ska säkert passa jättebra då sport och dash ser likadan ut i princip.
    Fick mail igårkväll och PT skickade dynan till huvudsitsen så jag hoppas den kommer början på nästa vecka!

Sarel: Jag hade köpt mjuklift. Tycker det var så himla smidigt att bära bebisen däri, när man lämnade vagnen både utanför dagis, och om man var hemma hos ngn och ställde vagnen utanför. Tog då in mjukliften för att det inte skulle bli kallt..
    Jag hade babyproffsens med suflett. Vände ofta lillkillen mot mig är jag hade honom själv. Tyckte det skyddade bättre mot blåst och så, eftersom jag då satte ner syskonsitsen bak.
    sny1 skrev 2011-02-11 08:21:41 följande:
    Hur är Phil & Teds vagnarna att köra i snö och efter grusvägar? Går mycket, så vill att den ska vara stabil ändå. Är den det?
    Vi har aldrig haft några problem på varken snö eller grus. I mycket snö kan man behöva låsa framhjulet för att vagnen inte ska "styra sig själv", men det har vi nästan aldrig gjort.
  • Fiansess

Jag lägger upp bilden ikväll. Har helt glömt bort att ta bild. Har ju inte börjat använda dynan än eftersom jag inväntar den andra, men den sitter jättebra i syskonsitsen och livar verkligen upp mot det svarta .

Funderar fortfarande på sufletten till huvudsitsen. Får invänta och se om någon man känner skaffar explorer så man kan testa . Vill ju att den ska sitta bra.

• Fiansess

Är det okej om ni som ville se bilder på nya dynan väntar tills den andra kommer? Dottern har legat i magsjuka, så därför har jag inte tagit in vagnen och fotat än... Och imorgon, senast torsdag hoppas jag verkligen den kommer. De skickade den i torsdags kväll ju .

• Fiansess
    smulis 87 skrev 2011-02-15 11:36:26 följande:

är de fler som upplever att man stöter i benen i syskonsitsen när den är i viloläge? störande..

finns de nån lösning för de?

Jag stöter aldrig i benen, men är ganska kort också - 164cm. Finns nog inga lösningar på det tyvärr... En här i tråden hade tillverkat egna förlängningar till handtaget, så är du händig så .
  • Fiansess
    smulis 87 skrev 2011-02-15 17:38:42 följande:
    ja jag är 163cm men ja tyckte att ja slog i bena på premiär turen med lilla bak..
    och armarna fick man ha spikraka typ..
    men men kanske en vane sak?
    Ja det är nog en vanesak. Det är ju klart annorlunda mot att köra t.ex gamla emmaljungavagnen. Men ack så skön när man vant sig .

Åh jag är sugen på mer förvaring. Har precis gått igenom allt jag har i PT:n, och den har stått ganska stilla i vinter eftersom den stora mest åkt pulka eller gått. Nu när lillkillen är större, tar han ju mer plats i varukorgen med fötterna.. Jag är sugen på en Shop and drop, men får han plats då? Känns som varukorgen är en enda stor röra och det hade varit jätteskönt att ha ngt som styr upp det hela. Och som framförallt är lätt att ta ur när den ska fällas och in i bilen...
    Har även sett någonstans att det finns ngn väska att sätta på syskonsitsen bak...En liten platt sak. Någon som vet vad jag menar? Inte hittat den på PT:s sida....
  • Fiansess

Nu har jag hittat väskan . Mini Diddie hette den och finns att se här på  vagnen: http://www.mypram.de/lshop,showdetail,2004g,en,1297111026-12751,philteds.philtedszubehoer,pt-mini-diddie,,,.htm

Finns för 272kr på PT:s sida. Tror ni den är värd pengarna? Ser väldigt smal ut?! Funderar på den eller Skip Hop saddlebag. Vilken tror ni rymmer mest? Saddlebagen ser ju med väldigt smal ut?!
    Bild på saddlebag på syskonsitsen finns i bildtråd 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206-1.html

• Fiansess
    bohusbebis skrev 2011-02-15 22:21:50 följande:
    Har en Shop n drop - den är suverän, smidig och vår 2,5 åring får plats m fötterna ändå. Vi har också Base Bag:en som egentligen är till Vibe, men den funkar bra på Sporten också. Där har jag regnskydd, pump etc i lilla facket (som hänger "bakom vagnen, under baksätet") och 2 fleecefiltar mm i det större facket som hamnar i varukorgen. När vi är på "långresa" med vagnen har vi också haft en typ HangBag från Easywalker på syskonsitsen med lite smågrejer+2 flaskor. Men skiphop:en har jag inte testat där, det kan ju funka fint också såg man ju på bilden... På småturer har jag haft skiphop Saddlebagen på sidan, den slukar en hel del men är ändå "slank".
    Shop n Drop:en använder jag i Bugaboo Bee:et också... Finns ju nu att köpa på phil&teds egen shop till ett bra pris, jag beställde via england tidigare men det kostade nog ungefär samma...
    Ja precis. Det är ju superbra pris så en sådan får det bli sen. Men basebagen måste du ta bort vid hopfällning eller? Låter ju som det får plats massor i den! . Men kan du ha de samtidigt som shop n drop?! Så att fötterna ändå får plats och de sitter bekvämt?!
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17