3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-11-15 13:11:24 följande:
Vilken suflett menar du? Jag menade att huvudsitsen suflett var både snyggare och bättre. Då var det minus även på att den är ngt större och tyngre.
Skulle inte vilja byta sporten till explorer heller. Syskon sufletten ska jag köpa till också. Är också nyfiken om plast skyddet passar till sporten för då ska jag ha ett sånt med!
Jag menar på syskonsitsen.
LizLiz76 skrev 2010-11-15 13:35:16 följande:
Jag har tittat på en phil o teds sport idag. Jag har en ettåring och en snart fyraåring. Ettåringen väger 8 kg o snart fyraåringen väger 14 kg. Då borde man ju kunna sätta sin ettåring där bak. MEN, nu är det så att min ettåring är den som är så nyfiken o intresserad så egentligen borde jag sätta henne framme (tror inte heller hon skulle uppskatta att sitta bak).
Ni som har sport, tror ni att det går?
(Tanken är ju att när fyraåringen inte längre vill åka så kan jag använda den som enkelvagn till lillan. Vi har i dagsläget en brio med ståbräda men ståbrädan är nästan helt nobbad, antingen vill han gå eller gnäller att han inte vill gå eller stå, bara sitta i vagn..)
En fråga till, är det några barn som har åkt upp till 5 års ålder i phil o teds? Är det vanligt? Känns liksom rätt sjukt, 5 åring är ju rätt gammal, men å andra sidan, oj vad det är jobbigt när de gnäller för att de 'orkar inte gå'.. då är ju syskonsitsen guld värd tycker jag.
Ja det går, men är han lång kan det bli trångt för benen. Barnens kusin på 4 år kan sitta bak.
mammaveronica77 skrev 2010-11-15 14:42:57 följande:
Äntligen har jag fått tummen ur och satt dit tryckknapparna på explorern syskonsits så nu sitter sportens tyg där ordentligt. Är helnöjd, skulle inte vilja vara utan viloläget.
Försökte kolla hur fotskyddet sitter, ser ju ut som om det bara är dittryckt, men det är svårt att se och det sitter hårt, vill inte ha sönder det. Kollar om det står nåt i manualen så fort jag letat fram den...
Tack gulle du.