Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Phil & Ted syskonvagn del 17

Kaffeegott: Vilken bra jämförelse!! Men en fråga; Varför kunde du inte ha babyskyddet och syskonsitsen bak samtidigt på sporten? Jag kan ha det, kör ofta så på morgonen när vi ska ut med hunden innan dagislämning för att slippa spänna lillkillen i både vagn och sedan i babyskyddet. Han hatar det nämligen
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess
    kaffeegott skrev 2010-10-31 22:32:51 följande:
    Det fanns inga adaptrar till mitt babyskydd och jag lyckades inte få till det bra när jag provade att sätta ner babyskyddet direkt i huvudsitsen. Det kändes inte så säkert att ha den så heller med en storasyster som gillade att gå/åka/gå/åka men kanske var jag nojjig pga alla hormoner.  Det har ju gått bra på senare tid att ha den lilla fram och den stora bak trots att vagnen inte är godkänd för det heller. Kan tillägga att lillasyster inte brukade protestera när man bökade med henne men hade hon gjort det så hade man väl varit tvungen att lösa det på ett eller annat sätt.
    Är iaf glad att det fungerar bra för dig Glad. Kanske hade det gjort det även för mig om jag hade hittat hit lite tidigare för det är gott att ha någon att fråga när man behöver råd.
    Okej . Jag kör utan adaptrar. Tycker den sitter hur stadigt som helst Drar ner dragkedjorna och sedan sätter jag den över bygeln. Har acta Graco kan jag tillägga, om det nu spelar roll?!
  • Fiansess
    mini75 skrev 2010-11-01 22:28:31 följande:
    Kan man på sporten oxå flytta ner syskonsitsklädseln med hjälp av tryckknappar? Så att den blir längre i ryggen liksom.
    Ja det är det någon här i tråden som gjort. Som vanligt minns jag inte vem
  • Fiansess
    Minnie7 skrev 2010-11-02 21:28:49 följande:
    Måste fråga en sak. Ni som har explorer.

Satte ihop vagnen idag och när syskonsitsen sitter ovanpå huvudsitsen skulle man fästa en rem (en orange) runt "pinnen" nedanför handtaget som en extra säkerhet. Någon som lyckats göra detta?? Tycker det är för kort rem...

När ni lägger ner bebben (med cocoon) så sätter ni dit syskonsitsen efteråt eller innan??

Annars tycker jag vagnen var otroligt fin! Har ju inget att jämföra med, och det tar nog ett tag att vänja sig vid en trehjuling, men jag gillade designen Och fotbromsen var ju en gudadröm- så enkel! Och sufletten på huvudsitsen Hjärta. Kommer ju använda vagnen som singelvagn också med bebisen och det var ju verkligen kanon att man kan vinkla den åt andra hållet.
    Nu har ju jag en sport men jag svarar ändå. Jag tog nästan aldrig av syskonsitsen för att lägga in bebis. Förrän han blev stor och det blev trångt i mjukliften. Då behövdes lite mer utrymme .
  • Fiansess
    Minnie7 skrev 2010-11-03 19:03:33 följande:
    Ah, det var så jag tänkte jag göra men cocoon XL är lite bökigare att få in när syskonsitsen är på plats... Även utan bebis...
    Jag hade en från Babytravel, också större så jag hoppas det går bra för dig med
  • Fiansess
    bohusbebis skrev 2010-11-04 17:18:05 följande:
    I´m back! Har blivit med Phil&Ted igen! En äldre sport till vår resa!!! Insåg att vi inte kunde vara utan! Tjoho!
    HAha du är för go. Välkommen tillbaka . Vart bär det av??
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-04 19:24:30 följande:
    Ni som har fäst eran skötväska på sidan (point zero från stadium bla) sett att ni använt som s-krokar och fästa dit väskan med på sporten,men vart har ni hittat dessa?? Letat o letar men kan inte hitta några???
    Hoppas nån vet
    Jag hade s-krokar (nog mina bilder du såg), låg i garaget och vet inte alls var dom kom ifrån , men ganska snart insåg jag att det var drygt. De var små och hakade av sig vid ojämn teräng. Väskan sitter SÅ mkt bättre med antingen karbinhakar eller med babygymskrokar som vi använder nu istället. Perfekt!
  • Fiansess
    mini75 skrev 2010-11-07 16:30:49 följande:

Ni som har explorern, vad tror ni om att tex sätta classicens syskonsits på explorern för att få viloläget? Vad jag förstått av deras hemsida är att de  passar i alla fall men att det var något med tyngdpunkten om man har babyskyddet där uppe och stora barnet baktill.
    Om man inte använder babyskyddet i vagnen, tror ni det funkar då?

Inte kollat hemsidan men står det att det ska passa så gör det nog det. Sportens passar ju inte-jag trodde den hade liknande fästen som classig då E3 har det.
    Explorern är ju mer lutad bak, så den kan säkert bli baktung. Antar att PT själva inte rekommenderar det, men gör man det på egen risk så.
    Minnie7 skrev 2010-11-06 21:34:13 följande:
    Någon som vet om man kan köpa en åkpåse (vadderad) som passar explorer? Vill inte sy själv och hittar ingen på Phil & Teds hemsida...
    Kan också slå ett hårt slag för åkpåsen från Ullared. Har inte heller testat den i PT, och nu är vagnen i bilen, men den är såå varm och go!! Min lillkille sover som en prins i den flera timmar om dagen utan att vara alltför påpälsad. Vid milt väder räcker det med body, byxa, strumpor+mockasiner och mössa.
  • Fiansess
    Bess skrev 2010-11-07 23:04:42 följande:
    Då ingen svarade på min fråga för ca 1 vecka sedan, så frågar jag igen.

Vilken ståbräda passar till Sporten?? Jag vill minnas att det ska vara en bräda med långa krokar iaf.
    Ja större krokar passar. Jag har bland annat testat en från Ullared, men den var lite kort. Antar de flesta har det problemet .
  • Fiansess
    Pekino skrev 2010-11-08 09:01:49 följande:
    fungerar alla enkelregnskydd på alla typer av PT?
    Jag har en exploer och bara ett dubbelt regnskydd till.. men skulle som sagt behöva ett enkelskydd nu innan lillebror kommer till världen
    Menar du PT:s egna enkelregnskydd då? De passar bara för sorten man köper för.

Jag har ett universalregnskydd som passar vagnen som enkelvagn. Typ ett Tullsa.
  • Fiansess
    FlowerSmurfen skrev 2010-11-08 13:29:45 följande:
    har phil and teds sport vagn .

Jag undrar ska fotbromsen vara så svårt att låsa upp.

Har problem med att låsa och låsa upp.

Kan inte ta upp fotbromsen med foten och det är jätte svårt att ta ner också.

Har ni problem med forbromsen?
    Ta lite silikonspray!
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17