mini75 skrev 2010-11-07 16:30:49 följande:
Ni som har explorern, vad tror ni om att tex sätta classicens syskonsits på explorern för att få viloläget? Vad jag förstått av deras hemsida är att de passar i alla fall men att det var något med tyngdpunkten om man har babyskyddet där uppe och stora barnet baktill.
Om man inte använder babyskyddet i vagnen, tror ni det funkar då?
Inte kollat hemsidan men står det att det ska passa så gör det nog det. Sportens passar ju inte-jag trodde den hade liknande fästen som classig då E3 har det.
Explorern är ju mer lutad bak, så den kan säkert bli baktung. Antar att PT själva inte rekommenderar det, men gör man det på egen risk så.
Minnie7 skrev 2010-11-06 21:34:13 följande:
Någon som vet om man kan köpa en åkpåse (vadderad) som passar explorer? Vill inte sy själv och hittar ingen på Phil & Teds hemsida...
![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile4.gif)
Kan också slå ett hårt slag för åkpåsen från Ullared. Har inte heller testat den i PT, och nu är vagnen i bilen, men den är såå varm och go!! Min lillkille sover som en prins i den flera timmar om dagen utan att vara alltför påpälsad. Vid milt väder räcker det med body, byxa, strumpor+mockasiner och mössa.