Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Phil & Ted syskonvagn del 17

nena07 skrev 2010-11-19 22:53:21 följande:
    Hej .. Var in och kikade på din blogg.. Och undrar hur har du satt fast väskorna på p&T ???? Och vilken väska är det ???

Först använde jag s-krokar och smala buntband, men nu har jag ringar, typ som från ett babygym, och det är mycket bättre. Väskan kommer från Stadium, deras Point Zero och kostar 99 kr . Den rymmer allt! Är alltså ingen vanlig skötväska, utan en axelväska. Perfekt!
    På ena sidan sitter det en ring som jag fäster babyringen i, och på andra sidan fäster jag den i väskans spänne till axelremmen. Den har perfekt storlek att sitta bra på vagnen.

fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Fiansess
    Bess skrev 2010-11-22 21:31:11 följande:
    Hur bäddar ni i mjukliften? Kan man ha en åkpåse där, eller e det too much?
    Det blir väldigt varmt där så jag hade bara en filt när det var som kallast i vinter när han kom. Han hade en fleeceoverall också och en liten ullmössa. Det var alldeles lagom. När det var lite mildare-på dagarna när solen var framme, så öppnade jag plastskyddet bak så det kom in mer luft.
    De ligger väldigt skyddat därunder .
  • Fiansess
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-11-23 15:32:55 följande:
    vad har ni för grader när det är som kallast då?
    I vintras när han kom var det -20 men vi höll oss inne första veckorna eftersom små barn inte ska andas så kall luft. Men när vi var ute på kvällarna och t.ex. gick hem så kunde det ju vara kallt. -10 eller så.
  • Fiansess
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-11-23 19:36:51 följande:
    ok,låter bra att den är varm då. Får ju bebis i februari och då är många dagar -20-30grader. Givetvis håller man sig inne då.
    Ja vi gick ut mitt på dagen när solen sken, och inte jättelånga stunder i början. Solen värmer ju på ganska bra även på vintern så det blev skönt.  Du känner nog ganska snabbt hur mkt ditt barn behöver. Mina barn verkar vara varmblodiga för de är sällan kalla. Annat mot mig som är en riktig fryskyckling .
  • Fiansess
    Miniigirl skrev 2010-11-24 22:27:34 följande:
    Tänkte på den delen som är steglös, alltså inte dragkjedjorna
    För sporten har ju 2 dragkjedjor...viben har ju bara 1...undrar hur det är med dashen, om den har samma typ av  steglöst reglage...
    Min son gillade nemligen att sitta och pilla upp den på viben...Och det känns ju lite drygt om vi skulle få samma "problem" med dashen

Någon annan som vet hur dashens reglage funkar?!:)

Tack för svaret iallaflal!
    Nu har jag inte tittat så noga på varken dash eller vibe. Men explorerns steglösa är ju lika som typ Urban Jungle. Jag gissar på att vibe och dash med har den.. Liksom som ett spänne man kan dra upp och ner?
  • Fiansess
    SatuSv skrev 2010-11-26 14:59:04 följande:
    Såg på kopbarnvagn.nu att dom har erbjudande på sport inkl.syskonsists för 5000nånting..

Så många sa till mig att det skulle vara lättare med 3hjuling i snön men det tycker inte jag,igår var jag ute i snöovädret och svor så grodorna hoppade ur mun på mig när jag körde vagnen.Tillslut fick mannen ta över..Jag riktigt hatade vagnen igår,jag har svårt för att gå upp för trottoarkanter upp på bussen ja allt...Just nu vill jag ha min emmaljunga tillbaka:( den gick så bra i snö och allt..
    Dom dagarna det går bra så gillar jag den men det finns saker som dom kunde ha gjort bättre,bromsen är så liten att när syskonsitsen är på når jag knappt den och så måste jag trycka hårt och vicka lite på vagnen för att den ska sitta ordentligt.
    Sen på syskonsitsen borde dom ha lagt en hård skiva för den har blivit formad neråt redan så om jag ska sätta syskonsitsen på huvudsitsen så nuddar sitsen på benen på min pojke om han sover i full liggläge.
    Jag tänker banne mig inte byta vagn igen så jag ska ha den här och jag ska tvinga mig att gilla den.

Läste att nån hade skrivit om den röda remmen,den går på på min vagn,man måste bara dra lite extra och jag tycker den är jättebra säkerhet för tänk om sitsen skulle börjas bak eller vadsomhelst.
    Om du låser framhjulet kanske det går bättre? Vi hade aldrig några problem i snön förra vintern, och inte hittills i år heller.
    Ang syskonsitsen så kan man ha en rem under rumpan för att den inte ska luta. Funkar hur bra som helst!
  • Fiansess
    straw2008 skrev 2010-11-29 08:34:24 följande:

Vi använde en babytravel mjuklift (tror den heter så, babyproffsens egna), den har EGEN suflett o är galet bra då det annars blir för öppet för den nyfödda (p&t egna har ju ingen suflett eller skydd alls!!)

sjukt bra!

Den hade vi också. Kanon verkligen!!
    Fast suflettn plockade jag bort när storasyster var med. Då hade jag plastskyddet bak och vek ner det - för att jag skulle se lillkillen bättre.

När jag hade honom själv var den däremot perfekt att bara kunna vända runt och ha honom mot mig, men ändå skyddad av sufletten!
  • Fiansess
    Vår lilla godis skrev 2010-11-29 09:36:00 följande:
    babyfia skrev 2010-11-29 09:25:59 följande:
    Den hade vi också. Kanon verkligen!!
    Fast suflettn plockade jag bort när storasyster var med. Då hade jag plastskyddet bak och vek ner det - för att jag skulle se lillkillen bättre.

När jag hade honom själv var den däremot perfekt att bara kunna vända runt och ha honom mot mig, men ändå skyddad av sufletten!
    Vad kostar en sån där Babytravel mjuklift? Vi har ingen Babyproffsbutik i stan...
    499 kostar den i vår BP-butik.
  • Fiansess
    mamma0810 skrev 2010-11-30 13:26:36 följande:
    Ja en sån, men vart hittade du att den kostade 369? Jag tog 80 dollar gånger 7 som dollarn ungefär står i och det bler 560 kr. Jag är säkert ute och cyklar vad gäller min uträkning =)
    Småtokig skrev 2010-11-30 15:02:07 följande:
    Får du inte upp att den kostar 369 på den länken?
    Jag får tom upp att den kostar 359kr Skrattande
    Bemybaby skrev 2010-11-29 23:02:58 följande:
    två små frågor till p & t kunniga... på sporten (kanske är så på alla p & t) sufletten täcker ju inte helt på huvudsitsen. Det blir en ganska stor glipa mellan handtaget och sufletten där det är öppet rakt ner till barnet, (lagomt kul i snöoväder) ska det va så eller har jag monterat sufletten fel? 
    hård broms- bara att smörja med något eller?
    Bess skrev 2010-11-30 12:26:00 följande:
    Ja sufletten ska var så där. Så du har inte gjort nåt fel. Jag brukar täcka hålet med en liten filt eller så täcker ju regnskyddet då det regnar eller snöar mkt.

Bromsen kan du smörja med silikonspray. Finns billigt på Clas Ohlsson
    Man kan sätta dit det lilla plastskyddet också så skyddar det .
  • Fiansess
    Bess skrev 2010-12-05 13:47:55 följande:
    Är vindskydd och regnskydd samma sak?? Jag känner mig lite snurrig nu, får skylla på gravidhormonerna

Många som pratar om vindskydd här, pratar om egensydda typ fotsackar.  PT:s stprmskydd däremot är samma som regnskydd. Beror på vem som skriver med andra ord

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17